24.07.18. Jeg digger å male blomster

Dette er et innlegg som jeg skulle sende avgårde i mai (20.05.18) og jeg skrev da:

I det siste har det blitt masse blomster når jeg maler med akvarellfarger. I går ferdigstilte jeg det siste i en serie på to akvareller med stemorsblomster som motiv. De ble så koselig sammen. På det ene bildet ble stemorsblomstene puttet ned i en gammel leirkrukke. På det andre bildet ble et lite melkespann brukt som vase. To slike små bilder som hører sammen kan gjerne brukes som gaver til bursdager og bryllup f.eks…….

Men ble det delt? Nei, ikke før nå. Slik er det mange ganger, en ordner nesten ferdig et innlegg, så blir det ikke delt. Jeg vet egentlig ikke grunnen, latskap kanskje. Jo, jeg er litt lat. Spesielt på sommeren, og også om våren når maidagene ble så fine som i år. Da må en nyte livet ute. Men her er de i alle fall, disse to malerier med akvarellfarger som ble ferdige i mai. 

 

Her står de foreløpig til utstilling på en hylle. Mest til ære for fotografen, men synes disse to hører sammen

 

Det første jeg malte. Stemorsblomster er vakre, og kommer i alle størrelser og farger

 

Med ramme på. Noe ble skjult av ramma, en bør vel ta mål

 

Så begynte jeg på et nytt et, her bare blyantstreker enda. Det er slik jeg begynner enkelte ganger 

 

Før det plasseres i ramme

 

Med ramme på

 

Sommeren er ekstra fin fordi da blomstrer det ute, synes ikke du?

 

 

#kunst #art #arte #maleri #painting #akvarell #watercolor #stemor #pansy #blomst #flower #loveit

 

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg