13.07.18. Det ble et akrylmaleri

Endelig har jeg fått ånden over meg og fullført mitt akrylmaleri som jeg startet på i mars. I mars var jeg på et malekurs i regi av Tuben, Levanger maleklubb, hvor vi hadde akrylmaling på agendaen. Jeg synes det er artig å lære forskjellige teknikker. Vår læremester på kurset var dyktige Greta Tvete Vollan. Vi lærte masse. Vi brukte også pasta i akrylmalingen. Det blir litt stilig når lerretet blir mer skulpturert og ikke bare får den slette overflaten. Jeg hadde aldri malt med akrylmaling før. Bare malt noen akvarell- og oljemalerier fra før. Heller hadde jeg ikke brukt pasta i maleteknikken. På det kurset satte jeg i gang med flere malerier. Nå kan jeg si meg nokså ferdig med dette maleriet, og slik ble det:

Ha ei god helg!

 

Ferdig, tror jeg

 

Slik begynte jeg

 

I gang

 

Effekten som ble i sjøen med pastaen var fin synes jeg

 

Detaljer (det berget ligner da en hval, he-he 😉

 

Flere detaljer

 

Se sjøen, stilig synes jeg det ble

 

Ferdig, nei mer justering av naust, slik at det ikke ser ut som om de tipper mot venstre + at det må mørk skarphet på himmelen til. Himmelen speiles i sjøen. Når sjøen er så dramatisk mørk, må himmelen også være tilnærmet, ellers ser det rart ut. Flere detaljer flikkes. 

 

Fant ikke bedre tittel enn; “Maritimt miljø”

 

                                                Noen som har bedre forslag til tittel?

 

#kunst #art #arte #maleri #painting #akryl #acrylic #bilde #picture #maritime #naust #boathouse #sjø #sea #seilbåt #sailboat #loveit

18 kommentarer

Siste innlegg