07.07.18. Mitt tredje akrylmaleri………ever

I mars var jeg på et malekurs i regi av Tuben, Levanger maleklubb, hvor vi hadde akrylmaling på agendaen. Jeg synes det er artig å lære forskjellige teknikker. På det kurset satte jeg i gang med flere malerier. Jeg hadde aldri malt med akrylmaling før. Bare malt noen akvarell- og oljemalerier fra før. Heller hadde jeg ikke brukt pasta i maleteknikken. Vi ble vist forskjellige teknikker av vår dyktige kurslærer Greta Tvete Vollan. Hun oppfordret oss til kreativ lek, og bare sette streker på lerretet, deretter finne motiver ut av det som bare kommer. Mange flotte resultater ble det ut av det. Jeg syntes dette med pasta var lurt og tenkte at det måtte jo gå an å få dybde og streker i bildet med dette. Å sette streker og deretter finne motiv, lå litt unna det jeg fikk opp i mitt hodet. Så jeg startet med å legge pasta slik jeg ville ha motivet i stedet. Det er jo aldri noe som er riktig og noe som er galt i maleverdenen. En må lytte til indre stemme.

Etter kurset har det blitt flere akvareller, men ikke så mye akrylmaling. Men for noen kvelder siden tenkte jeg; nå må du fullføre dine malerier som bare står der. Dessuten må en jo bruke innkjøpt maling. Jeg har alltid likt å male kropper. Men synes egentlig akrylmaling tørker for fort. Ville gjerne heller “smidd sømmene sammen” bedre med oljemaling, som trenger lengre tørketid. Så synes jeg akrylmaling gjør fargene for skarpe i forhold til virkeligheten, kanskje. Men morsomt å ha vært innom teknikken. Det maleriet jeg viser her i dag, har jeg kalt: “Mitt eget hemmelige badested”. Altså mitt tredje maleri jeg har fullført med akrylmaling noen sinne. Det kan saktens enda flikkes på, og finjusteres. Men foreløpig ser det slik ut. Videre vises prosessen fram mot “sluttresultat”. Glad jeg nå fikk ånden over meg og “fullført”.

 

“Mitt eget hemmelige badested” 

 

Jeg la pasta på lerretet først

 

I gang

 

Litt senere

 

De grantrærne ser da litt barnslig ut, gjør de ikke?

 

Flere detaljer trer fram og jeg sier, foreløpig ferdig <3

 

Ha en flott lørdag!

 

#kunst #art #arte #maleri #painting #akrylmaling #acrylic #natur #nature #landskap #landscape #kvinne #foss #skog #woman #waterfall #forest #loveit   

12 kommentarer
    1. Så nydelig! du er kjempe flink..og det å male mennesker er vel ikke så lett! Det var jo helt topp! Riktig proposisjoner og masse fine detaljer…Helt nydelig! Dere kunstnere blir vel aldri ferdig med et maleri…hihih…det får stå og modnes….Ha en god lørdag!

    2. Åååå så flink du er :)) Flott bilde med fin stemning i seg… og veldreid dame 🙂 Gjorde seg med ekstra detaljer på trærne..men hadde jeg ikke sett hvordan di ble “etter” så hadde jeg syns di var fine som di var også.. Ha en fin kveld <3

    3. Du er virkelig en ekte kunstner. Jeg kan ikke engang å tegen kruseduller hehe
      Du er kjempeflink til å male og du forstår deg virkelig på dette.
      Gøy å følge deg og se alt det vakre du lager 🙂
      God helg til deg <3

    4. Så utrolig flott det ble 🙂 Gøy å se hvordan du går fram. Jeg har aldri visst at man skulle ha pasta på, jeg burde lære litt mer om det. Elsket jo å male før. Men ble bare olje 🙂 Og hundre år siden minst…

    5. Seline Ekelund: Tusen takk, så hyggelige ord! En fin morgendag til deg også! Klem

      PS! Jeg har vært i somalisk bryllup i kveld, men titter innom din blogg, så fort jeg har tid 🙂

    6. Toini: Tusen takk Toini, så supre ord da, trivelig! Nei, det står noen ganger på vent ja, men ferdig blir det en vakker dag. Hyggelig å bli kalt kunstner, he-he 😉 Klem <3

      PS! Jeg har vært i somalisk bryllup i kveld, men titter innom din blogg, så fort jeg får tid 🙂

    7. annebe: Tusen <3-lig takk Annebe, kjempekoselige ord! Ja, jeg liker kurver og linjer, så må ha litt kjøtt på beina ja. Nei, sikkert ikke Annebe, men jeg er litt perfeksjonist og synes sluttresultatet ble bedre selv. En fin morgendag til deg!

      PS! Jeg har vært i somalisk bryllup i kveld, men titter innom din blogg, så fort jeg har tid 🙂

    8. poesimylife: Så flott sagt da, tusen takk skal du ha! Artig og høre. Takk, jeg synes det er gøy å følge deg også! Fortsatt god helg!

      PS! Jeg har vært i somalisk bryllup i kveld, men titter innom din blogg, så fort jeg har tid 🙂

    9. frodith: Frodith, jeg tror kanskje det bare er jeg som brukte det på denne måten, kanskje. Ikke noe vi spesielt lærte å gjøre på kurset. Ellers, tusen takk for den fine rosen! Du bør begynne igjen Frodith! Malte litt før jeg også, meget lenge siden. Men nå i en alder av over 50, ble det oppstart igjen. Jeg nikoser meg. Det er balsam for sjelen å holde på 🙂

      PS! Jeg har vært i somalisk bryllup i kveld, men titter innom din blogg, så fort jeg har tid 🙂

    10. deveny: Ja, er de ikke fine. Men minus silikon her altså, he-he 😉 Takk, takk, hyggelig! Ha en fin søndag!

      PS! Jeg har vært i somalisk bryllup i kveld, men titter innom din blogg, så fort jeg har tid 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg