20.06.18. Foto av vakker stemning

I helga var jeg på besøk hos min 14 mnd. yngre søster og hennes familie. Søsteren min, hun bor på et vakkert sted litt lengre nord i Trøndelag. Hun bor på Lauvøya utenfor Rørvik i Vikna. Ca. 25 mil fra oss. Egentlig var målet for turen og treffes, og også feire hennes to barns bursdager. En reiser liksom ikke dit uten å ta med kameraet, så fint som det er. Det var meldt dårlig vær med regn og vind, men vi var heldige da det været ikke slo til. Det var meget vakkert, solfylt og stemningsfullt på lørdag. Etter bløtkaker og bursdagsfeiring, ble det ett eller to glass hvitvin i godt selskap med min søster, hennes mann og min mann.  Så når klokken nærmet seg 23.00 bestemte vi oss, min søster og min mann for å ta en tur ned til en strand for å ta solnedgangsbilder. Min svoger dro for å hente ett av barna som litt tidligere dro ut til Rørvik, som er byen på det lille stedet. “Myrull” nærmest ropte jeg da vi kom fram på makrellskjæret, som det heter. Det er så fin en plante, spesielt om sollyset for komme inn i den. Jeg lå på magen på svaberget i mosen mellom myrull, og fotograferte og fotograferte. Tok massevis av bilder som vanlig, og noen ble gode også. Brukte lang tid. Så fotoutflukten er jeg glad jeg gikk for. Vakre Vikna, og været var med meg denne lørdagskvelden. Dagen etter, søndagen gikk turen til Abelvær med fotoapparatet, og da var det macrobilder som var tingen. Ikke helt optimalt fordi det blåste noe. Men fikk fanget den sjeldne orkidearten flueblomst, som vokser et sted på Abelvær. Den var liten og jeg fant bare en, tenk å gå seg på den på det store området. Utrolig heldig der. Et macrofotoinnslag kommer i et senere blogginnlegg. Heng med!

 

Her fra solnedgang på Vikna

 

Sommernatt ved havet

 

Myrull i solnedgang 

 

Nattfoto

 

Midnatt

 

Vakkernatta

 

Farget landsskap

 

Før solen fordufter i havet

 

Solnedgang

 

Midtsommernatt

 

#foto #photo #bilde #picture #image #fotograf #photographer #nikon #loveit #vakkert #beautyful #sol #sun #solnedgang #sunset #rørvik #lauvøya #vikna #trøndelag #trondelag #norge #norway #visitnorway #natur #naturfotograf #nature #outdoor

 

 

 

20 kommentarer

Siste innlegg