05.06.18. Jeg fikk med et foto i Årboka, Norsk Selskap For fotografi, stolt og glad

I går kom den lenge etterlengtede Årboka fra Norsk Selskap For Fotografi, NSFF, i posten. Det er bilder tatt i året 2017 som alle landets ivrige amatører og de litt mer proffe i klubber rundt omkring i Norge konkurrerer om å få med i boka. Du er heldig om du blir plukket ut. Jeg husker ikke helt fordi det er ei stund siden vi leverte, men jeg tror en kunne velge å levere to fargebilder under fritt motiv. Jeg blir både stolt, glad og ikke så lite ydmyk over å ha klart dette i to ulike år i det siste. 

Det jeg vant med denne gangen var et foto av det vakre Kjeungskjær fyr, som ligger sør i Trøndelag. Min mann og jeg kjørte oss en liten biltur en helgedag, og jeg hadde dette fyret som mål for min stopp med fotoapparatet. Fotoet var meget skarpt over motivet, selve skjæret med fyret, men jeg gjorde det minimalistisk med å sørge for å få hvisket ut sjø og himmel en del. Så ble det bare fyret på skjæret + noen holmer og skjær ellers det som synes i horisonten i det fjerne. Meget artig da at det klaffet med mitt bilde for juryen, og bilde i boka. Til helga skal jeg delta på Foto- og filmtreff Midt på Inderøy. Her blir det masse forelesere, konkurranser og opplegg for fotografering, både landskap og med modeller i portrettfotografier. Gleder meg!  

Her kommer fotoet i årboka:

 

Kjeungskjær fyr

 

Årboka for 2017, altså bilder tatt i 2017. Medlemmer av fotoklubber over hele landet har deltatt

 

Her er bildet mitt i boka

 

 

Måtte vise bildet en gang til

 

#foto #photo #bilde #picture #image #nikon #årboka #nsff 

 

 

 

 

  

16 kommentarer

Siste innlegg