06.05.18. Det går i blomstermotiver når jeg maler akvarellbilder

Mange dager spør jeg meg selv blogge eller male? Alltid er det male som kommer først inn i mitt hode. Jeg synes ikke jeg rekker begge deler. Begge deler er noe tidkrevende. Men i dag ble det et par innlegg her på bloggen. Jeg måtte jo vise dere et maleri jeg er ferdig med, og ikke minst veien dit. Jeg tar masse bilder underveis. Liker selv å se progresjonen i det og håper det kan gi inspirasjon til andre også der ute som har lyst til å begynne med farger og pensler. Jeg har faktisk ferdigstilt to malerier i det siste. Viser det første her i dag og veien til “ferdig” resultat. Se “ferdig” skrevet i anførsel. Ja, ser jeg noe som bør gjøres om, tar jeg glatt ut bildet fra rammen og flikker litt. De to siste maleriene mine skal få være med meg på utstilling nå under kulturuka I Levanger først på juni. Da stiller maleklubben Tuben i Levanger ut sine kunstverk i galleri 32 i hovedgata. Artig er det i alle fall og leke med farger og fantasier i hodet.

Her ser du “Buketten” :

 

“Ferdig” blomstermotiv i ramme

 

Slik begynte jeg, tror ikke det finnes noen fasit på hvordan det skal gjøres. Det er opp til kunstneren 😉

 

Flere penselsstrøk

 

Legger til noen mørkere grener i buketten

 

Prøver å skape dybde med mørke partier inne i buketten

 

Nærbilder

 

Flere nærbilder. Akvarellfarger flyter utover, og det er mange forskjellige måter å male på. Figurative med mindre vann og søl, og mere flytende med mer vann og kliss klass. Det viktigste blir hvordan motivet trer fram om du ser det litt på sikt

 

Det skal være litt rufsete

 

Før signering og innramming

Jeg har sett noen kunstverk på internett der noe av motivet går over på passepartout. Det la jeg inn også, men papirkvaliteten blir ikke den samme, og fargene kan få ulik glød. Men jeg synes ikke det gjør noe  😉

 

Ha en fin ny uke !   <3

 

 

#maleri #painting #kunst #art #arte #blomsterbukett #blomster #flower #bouquet #akvarell #watercolor #loveit

 

 

11 kommentarer
    1. poesimylife: Tusen takk, meget hyggelige ord her! Jeg liker i alle fall blomstermotiv i malinga supergodt. En fin kveld med blogging her. Ha en toppers kveld selv og en ny fin uke! <3

    2. Så flott..og gøy å følge med på utviklingen underveis…Synd også det var artig vri med at motive flyter ut av bildet..Nydelig!

    3. Skjønner godt du koser deg med maling..også blir det jo sååååå fint :)) Moro å se det nydelige bildet ferdig og hvordan prosessen er..skjønner ikke at du får det til jeg da..må kanskje være en blanding av medfødt talent og at øvelse gjør mester :)) Klem <3

    4. annebe: Ja, takk det er så givende. Glemmer tid og sted, tror det har gått ti minutter, så har det egentlig gått hele tre timer, he-he 😉 Sikkert en kombinasjon, vil jeg tro. Men dess mer jeg frigjør meg fra “faste” streker, dess mer morsomt blir det, om du forstår. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg