06.05.18. Ute med “klubben”

I går vandret jeg gater opp og ned med andre likesinnede. Det var Innherred fotoklubb som tok seg ut i det varme vårværet. Vi var vel rundt 10 entusiaster med fotoapparat ladet for innertiere og fotoblinker. Vi møttes først og drakk en kaffesup. Så loddtrakk vi temaer som medlemmer hadde kommet med forslag på. De temaer eller motiv for fotovandringen som vi fikk ble: FARGERIK, LINJER, SKYGGE, BEVEGELSE og NÆRT. Så var det bare ut å gå i ca. 2 – 3 timer på jakt etter gode motiver. Vi hadde en super dag, varmt ute som sagt, men litt grått. Det ble mest bilder under linjer og fargerik hos meg. Jeg tenkte å vise noen av mine fotoer her på bloggen i dag. Bildene får tale for seg selv. Her er detaljer fra Levanger <3 byen jeg er så glad i ! <3

 

FARGERIK:

 

Fint på øverste “hylle” (øverste etasje)

 

Blomster på fargerike vegger

 

Utenfor en frisørsalong

 

Utstilling hos en optiker

 

En dør

 

Noe av kunstteppene inne i rådhuset. Synes det ble stilig med refleksjon av det huset i vinduet i bakgrunnen

 

LINJER:

 

Fra fabrikken Tommen Gram (produserer plastembalasjer)

 

Benker i “lekeparken” Stadionparken

 

En vegg på en bygning

 

Med rødlig farge ytterst tar en vel ikke feil av trinnene i trappa

 

Trær som speiles inn i “jødestjerna” på jernbanebygningen

 

Mange fine detaljer på vegger

 

SKYGGE (Her hadde jeg få bilder, da solen ikke var fram. Om det er mer vannspeiling her enn skygger, kanskje):

 

En liten jente på sparksykkel nede på Stadionparken. Både hun og ventende foreldre skaper skygger

 

En fra fotoklubben som har funnet et motiv

 

BEVEGELSE:

 

Ventet til fergen fra Ytterøya kom inn i Levangersundet og prøvde meg på panorering. Ser i alle fall ut som den har fart der den kommer

 

Folk som trimmer opp trimtrappa. Kan vel passe under bevegelse. Tatt på lang avstand med håndholdt kamera

 

NÆRT:

 

 

Hva som er nært er et defisjonsspørsmål og kunst fra fotografen, måtte ha med bilen da. Men likte dette slitte fotgjengerfeltet

 

Detaljer fra en slitt benk

 

    Det ble da litt av hvert i fotolinsa denne lørdagen med fotoklubben. Herlig med slike dager!   😉

 

#foto #photo #bilde #picture #image #levanger #norge #norway #detaljer #details #loveit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Mange varierte og fine motiver du fant..og bra bilder blei det også :)) Artig å ha en oppgave når man skal finne motiver…og være kreativ ut i fra tema :)) Smart med farga kanter på trappa..og linjene i det bildet likte jeg veldig godt også :)) Ønsker deg ei fin kommende uke <3

    2. annebe: Tusen takk! Ja, det ble vel noe hummer og kanari, vil jeg si, he-he 😉 Ja, den trappa var jo i alle fall synlig, og hadde linjer. ha en toppers kommende uke selv! Klem<3

    3. frodith: Takk selv! Litt lett blanding her, og det er ikke minst både sosialt og gøy å være en del av en fotoklubb. En fin kveld videre til deg! <3

    4. poesimylife: Ja, det er skikkelig gøy og utfordrende. Så er det sosialt og spennende å konkurrere. Når oppgavene blir så forskjellige, må det gi utslag i masse forskjellige bilder også 😉 <3 Klem

    5. Ååå så lekre bilder! Jeg skulle ønske det var en sånn klubb her jeg bor også..men det er det ikke….Må jo være så inspirerende og gøy å gå sammen med andre i samme ærende..Flotte bilder! ha en god søndag!

    6. Toini: Tusen takk, snille du! Ja, du burde absolutt ha vært med i en fotoklubb, fordi du er så utrolig dyktig. En lærer mye nytt, inspireres av hverandre og har samvær med likesinnede. Jeg gikk litt alene, så sammen med noen ei stund. Jeg synes det er bedre å gå alene, ellers får en jo 10 likedanne bilder ofte. Det er kjekt å være alene om å se, da det er en konkurranse til slutt. Ha en fin kveld og toppers ukestart! <3

    7. Så gøy å gå på fotojakt etter spesifikke motiver. Og du klarte å finne mye flott. Sikkert kjempegøy å gå sammen med andre med samme interesse 🙂 Flotte bilder!

    8. margarites: Ja, det er spennene, takk! Men jeg merker at en blir litt sær. Det som holdes for fine fotoer innad i klubben, kanskje det har noe med det fototekniske å gjøre, er ikke alltid de som blir likt av den “vanlige publikummer”, he-he 🙂 Jeg ser den jeg også, fordi jeg ikke alltid synes bilder tatt av de som regnes som dyktigst, er de fineste. Forstår ikke alle motiv og bilder, og er meget kritisk til de jeg virkelig liker. Ha ei god natt!

    9. Marianne: Ja, det er så givende og alle gir hverandre tips, det være seg om utstyr, innstillinger på fotoapparat, bildebehandling og bilder. Videre så får vi inspirasjon av hverandre og så konkurrerer vi om å ha tatt det beste bildet for måneden. Takk, ja det ble masse forskjellig her, artig! Ha en fin ny uke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg