24.04.18. En helt vanlig dag

En helt vanlig dag, helt uten de store overraskelser. Det regner ute og jeg koser meg inne. I dag på jobben hadde vi fagdag og fikk litt faglig input. Jeg skriver likevel vanlig dag, fordi det er jo noe som skjer av og til, når en er tilknyttet en arbeidsplass. Etter jobb ble det litt matshopping på Rema, og unnet meg også da noen deilige jordbær, som liksom lå der og ropte: “Ta meg med, ta meg med!”. Ja ikke det verste det da.

Stressa meg hjem og laget deilig middag som bestod av poteter, kokt hodekål, stekt- løk og fiskekaker med brun saus til. Forøvrig ingen bilder av det måltidet. Fordi min sønn sa; greier du å la være å fotografere dette måltidet nå da. Det er jo en kjent sak at jeg bruker å ta matbilder og snapper, he-he 😉 Laget som vanlig mat til tre stykker her i huset. Men syntes det drøyde noe før min mann kom hjem, og jeg kunne rope inn til mat. Ringte på han og spurte om det var lenge til han kom. Da sier han: “Fikk du ikke SMS?” Typisk med avslått mobil under fagdagen, at jeg har glemt å sjekke meldinger. Jo, der stod det at han måtte arbeide overtid, og at han hadde kjøpt seg mat på kantina på jobb. Ja, da ble det bare jeg og min sønn til middags da. 

Selv om min voksne sønn Bendik har vært på jobb på Kværner, dro han videre etter middag til en bondegård han har jobbet på siden han var rundt 15 – 16 år. Dette gjorde han også etter jobb i går. Han hjelper til med å rive en stor gårdsbygning / redskapsbod. Så da ble mamma`n i huset hjemme alene da. Jeg vet ikke noen som trives bedre i eget selskap enn meg selv, så det var deilig. Jeg har bladd litt i et interiørblad og spist jordbær. Nå ser jeg TV2`s “Sommerhytta”. Etterpå skal jeg gjøre det jeg liker best, og det er å male med akvarellfarger. En helt vanlig fin dag. Ha en fin kveld!

 

En helt vanlig dag

 

#hjem #home #interiør #interiørmagasin #vakrehjemoginteriør #jordbær #strawberry #loveit

 

10 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: Enig! Ja, hverdager er jo “selve livet”, og de bør vi ta vare på….øyeblikkene og de fine stundene. Jeg koser meg, nede en tur på toalettet nå, måtte titte innom bloggen et kort øyeblikk. Klem <3

    2. Deilig med helt vanlig dager…Jeg har begynte å ta med mobilen på kjøkkenet..for det går ofte meg hus forbi når det kommer sms om forsinkelser og overtid..hihih..Jeg elsker også å ha egentid…koser meg i mitt eget selskap…deilig å kunne det…..Ha en god kveld!

    3. Toini: Ja, helt vanlige dager = livet 🙂 He-he, ja skal skjerpe meg og i alle fall gløtte på mobilen om jeg er på jobb. Egentid har vi alle behov for innimellom. Ha en fin kveld du også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg