17.04.18. Interiør / Gjenbruk på badet

Forrige uke ble vi endelig ferdig med et lite oppussingsprosjekt her hjemme. Det har gått noe tid, glemte nesten hele prosjektet, he-he. Før nå da. En eldre vaskekommode har stått nymalt her hjemme meget lenge. I utgangspunktet var den malt og lakkert i lysebrunt. Så den ble malt hvit, slik som resten av inventaret på badet vårt i hovedetasjen er. Videre så har jeg pusset med sandpapir ned litt slitte effekter hist og pist. Før blank lakk i to omganger er påført.

Forøvrig har vi også pusset opp den forrige baderomsinnredningen vår, som står på motsatt vegg fra den “nye”. Må jo videreføre stilen. Alternativet hadde vært å kjøpt to nye innredninger til vaskeservantene. Eller hatt en gammel og en ny. Nei, det hadde ikke blitt noe fint. Så da hadde vi ikke fått den personlige stilen som vi ellers har her hjemme heller. Dessuten; hvorfor ikke spare miljøet og igjenbruke eldre ting som er fullt brukbare? Det er en skam hvor mye som kastes nå til dags.

Vi var innom og kjøpte de siste deler til prosjektet. En ny rund liten servant: Jeg ville ha den som ser ut som en skål oppe på skapet. Videre var det viktig å finne armatur som så litt eldre ut av modell. Det speilet jeg har hengt opp, er ett jeg kjøpte for svært lenge siden da det dukket opp i en butikk. Nei, det er ikke antikt, det bare ser slik ut. På nettet her om dagen fant jeg en lekker eldre utseende baderomslampe som jeg vil ha over. Den er ikke kommet enda og er i posten et sted. Men jeg tror det vil bli helt lekkert til slutt. Vel verdt innsatsen med oppussing. Jeg ble meget fornøyd og elsker mitt “nye” bad.

Slik ser det ut foreløpig, før lampen kommer over speilet:

 

 

Ferdig!

 

Slik så den ut da jeg kjøpte den på gjenbruksbutikken

 

Fine detaljer da

 

Først pussing

 

Fint å vaske hender her

 

Detaljer

 

Flere detaljer

 

Armaturet er nogenlunde tidsmessig korrekt

 

Slik ser den andre innredning ut på badet vårt. Fører samme stil på den lille “nye”

 

 

Ble meget fornøyd med resultatet

 

#interiør #interior #baerom #bathroom #gjenbruk #reuse #antikk #antique #baderomsinnredning #loveit

12 kommentarer
    1. Det ble kjempefint, og du har en trivelig stil det jeg ser av bilder..særpreg er fint ja..:)) Har lest, om deilige cupcakes/muffins, god mat og sett flotte bilder av is også.. moro å se innlegg fra deg igjen :)) Kos deg med kvelden <3

    2. annebe: Tusen takk, meget hyggelige ord! Ja, kom plutselig tilbake på bloggen igjen. Det blir litt til og fra innimellom, men håper å være noe stabil framover nå. Det har da vært litt av hvert i det siste ja. Hummel og kanari. Ha en trivelig kveld selv! <3

    3. Toini: Tusen takk! Ja, det er absolutt masse å velge i pr. i dag. Artig for sønnen din med noe nytt og unikt. Men falt for denne enkle. Lett å rengjøre også. Synes badet ble unikt slik, og det er det som teller. Jeg går som regel mot strømmen, og velger slikt som ingen andre har helst.

    4. Så fint det ble med den vasken og det armaturet! Skikkelig koselig, ikke sånn sterilt som mange velger. Her har vi planer om en del oppussing, og det har vi hatt i flere år. Når bare ungene flytter ut sa vi….Og nå er alle flyttet…men de har ikke på langt nær tømt rommene sine. Har kun tatt med seg det de trengte. Tror vi må si de må få tømt snart, for jeg har lyst å ta rommene i bruk 🙂

    5. margarites: Tusen takk! Det er jo dumt at dere ikke får tatt i bruk rommene pga. ting og tang fra barna som har flyttet ut. Du får gi dem en frist og si at det blir kastet om de ikke tar det de vil ha med seg. Kjekt å ha et eget arbeidsrom f.eks. hvor en har evt. malesaker (slik som jeg), strikkeutstyr, symaskin, herbarium, eller hva en lyster å gjøre, egne ting og tang.

    6. fruensvilje.blogg .no: Synes du, tusen takk! Det er for galt å kaste fullt ut brukbare ting i alle fall. Det finnes muligheter for nesten samme hva det skal være, he-he 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg