17.04.18. Foto; Siste rest av kong vinters istrone

I påsken tok vi med mine foreldre på “Blåtur”. Det ble en skikkelig trivelig tur. Vi havnet ute på Tautra i Frosta, og drakk kaffe der med ei skeibladkake til. Jeg har alltid med meg mitt Nikon D5300 og det ble det bruk for. På tur utover kjører vi forbi et mektig isskulptur som har bygd seg opp i et tre. Jeg sier umiddelbart til alle i bilen at på tur hjem er jeg nødt til å stoppe opp der å fotografere. Jeg fikk det som jeg ville, og jeg synes det var verdt det. Det så ut som om iskrystallfiguren hadde oppstått som følge av ei lekk rør. Stod og pøset ut vann mot treet. Det var kuldegrader på nettene enda i Trøndelag i påska, og skulpturen oppstod nok slik, vil jeg tro. Rundt omkring var det jo lite snø, nå på våren. Dette var nok den siste rest av kong vinters grep i vårlig landskap.Vakkert var det i alle fall ut i mot fjorden og med knallende sol på seg!

 

 

 

 

Slik så det ut fra veien

 

Siste rest av kong vinters trone, he-he 😉

 

#foto #photo #bilde #image #picture #is #ice #nikon #vakkert #beautyful #icesculpture

10 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: Ja, måtte jo bare ut å forevige denne vakre “fotomodellen”, he-he! Ja, dette var siste rest og med den sier vi “Velkommen vår og sommer”! Enig!

    2. Det ER jo så vakkert!! Flotte bilder! og jeg måtte nok ha stoppet jeg også…sånne motiv vokser ikke på trær..eller…jo..det er jo det de gjør…hihih..ha en god kveld!

    3. Så flotte bilder av isformasjonene 🤓 Det lønner seg nok å ha med kamera, for har man ikke det kan du være sikker på at du går glipp av en fin fotomulighet.

    4. Vera Lynn: Takk! Ja, enig, men i disse mobiltider er det ikke ofte en ikke har et kamera tilgjengelig. Synes det er kjekt med det store speilreflekskameraet jeg. Ha ei god natt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg