25.03.18. Et nostalgisk maleri jeg har malt i det siste

Her forleden var jeg på et malekurs. Denne gangen med akrylfarger. Jeg hadde aldri malt med akrylfarger før denne helga, den 16. – 18. mars. Vår læremester denne gang var dyktige Greta Tvete Vollan, en sambygding fra Levanger. Vi er medlemmer av samme maleklubb; Tuben Levanger Maleklubb. Kanskje kommer det et innlegg fra denne helga også? Men først må jeg få ferdigstilt noen av de påbegynte malerier fra kurset.

I etterkant av denne malerhelga har jeg holdt på noe med et koselig og nostalgisk maleri i akrylfarger. Et stilleben av en eldre mugge jeg har i min “muggesamling”. I en eldre mugge passer det godt med blomster fra et hvitt syrintre, synes jeg. Syrinbusken har jeg bare sett for meg, har ikke noe stilleben av den. Herlighet, det er jo nesten vinter enda, og ikke har jeg sett knopper en gang på mitt syrintre, he-he. Det eneste er at jeg sliter litt med grønnfargen på bladene. Verre å mikse og blande akrylfarger enn akvarellfarger, synes jeg. Så jeg har ikke tenkt å erklære meg helt ferdig enda……kanskje.

 

Slik framstår maleriet i dag. Det kan bli litt flikking på det enda

 

Slik startet jeg

 

Neste skritt

 

Hva er det som mangler?

 

Ble det ikke vel mye blader og var de ikke gyselig grønn da? Var neste spørsmål jeg stilte meg selv. Videre synes jeg det ble kjedelig bakgrunn og lå derfor noe blått opp på det gulbrune

 

Så slik er det foreløpig (så bra med akrylfarger, at det går å male over)

 

#maleri #painting #kunst #art #arte #akrylmaling #nostalgi #loveit

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg