25.02.18. Bortoverski i dag

Trønderdagen åpenbarte seg i dag med sol fra skyfri himmel. Opp i mot 10 minugrader og vind skulle ikke stoppe meg fra å ta turen over dørstokkmila. Nå ville jeg teste ut julegaven min; Fischer felleski. Etter å ha viet de siste helger til maling, så var det godt å lufte seg litt. Det ble vel mye luft slik med en gang. Da vi kom opp på toppen for å begynne å gå innover, var det en noe sur vind som møtte oss. Da tenkte jeg at dette blir for kaldt. Men etter å ha gått et stykke ble det en meget fin dag.

I dag valgte vi å gå innover mot Skjøtingstua. Vi må kjøre ca. 1 mil for å komme opp til skistadion, før vi setter skiene på. De nye skiene funka greit, men jeg måtte fremdeles yte noe selv, he-he! Hadde forhåpninger om at skiene skulle ha små motorer som trakk meg bortover, men den gang ei :)))  Hadde som mål å gå halve distansen. Det var et lurt valg, da jeg er noe utrent. Skjøtingstua ligger 8,5 km. fra der hvor skituren starter. Jeg har vært der noen ganger, men det er svært lenge siden. På den “stuen” kan en få kjøpt kaffe og vaffel bl.a. Men vi gikk “kortdistansen” og tok vaffel da vi kom hjem i stedet. Mye varmere det etter en god varm dusj, he-he!

 

 

Noen bilder fra Trønderdagen

 

Vakker skidag

 

Skituren begynner med oppoverbakker ved siden av Torsbustaden alpinanlegg. Tok en pust i bakken og kikket på “nedoverskifolka”

 

Min mann er noe sprekere enn meg og har brukt de helgene jeg har malt til å gå til Skjøtingstua

 

Fine ski

 

Sminke – og smørefri blid dame med røde kinn

 

Det ligger noen hytter i tilknytning til Gåssjøen som vi passerer

 

Her kan vi se helt ned til bygda med Movatnet og Hoklingen (vårt drikkevann) i Levanger

 

 

Vakkert! 

 

Sjøla med skyggemannen som fotograf

 

Mange møtende i skiløypa

 

GRATULERER SAMTIDIG MARIT BJØRGEN SOM TIDENES MESTVINNENDE OLYMPISKE UTØVER!!!

Forstår ikke tempoet på hele 30 km. Det står det respekt av, kjenner jeg etter i dag 🙂

 

Går du på ski, nedover eller bortover?

 

#friluftsliv #outdoorlife #ski #skiing #fjell #mountain #skog #forrest #fischer 

 

12 kommentarer
    1. Så utrolig flott det så ut..og sur vind merka jeg ikke noe til når jeg så på bildene..hehe… Moro å få testa skia da..ser fine ut..:)) Også så dere friske og fine ut i flott natur :)) Moro med Marit Bjørgen også.. 🙂 Ønsker deg ei fin ny uke <3

    2. fruensvilje.blogg .no: Ja, her er det fint ja! I dag måtte vi ha nok klær på ja. Det ble lite fotografering egentlig fordi jeg ville beholde vottene på, he-he. Ha en fortsatt fin kveld!

    3. annebe: He-he! Kanskje best der du sitter at du slipper å kjenne den sure vinden. Takk, ja en er som en er. Vi priser oss lykkelig for å bo på et sted der det er kort vei til både sjø og fjell. Ja, Marit Bjørgen, den dama liker jeg, utrolig hva hun får til 🙂 En fin ny uke til deg også! <3

    4. Så herlige bilder! og det ser jo så godt ut..men jeg er ingen skiløper…gikk litt når jeg hadde en hund..men med tre hunder ga jeg opp..hihih..Får også så vondt i hofta…så holder meg på bena…Lurt å begynne litt i det små..og ikke tyne på og bli lei…Koselig med søndagstur på ski da! ha en god ny uke!

    5. Siv Svanem: En frisk og herlig tur! Men vi satte oss ikke ned og tok kaffe. Det var for kaldt til å være i ro. Den ble tatt vel hjemme. <3

    6. Toini: Tusen takk, hyggelig! Med tre hunder hadde det nok blitt litt voldsomt ja, forstår den. Nei, gjorde et fornuftig valg i går om å bare gå omtrent halve etappen. 8,5 km. Er langt, blir jo 17 km. tur /retur til sammen. Koselig var det! En fin ny uke til deg også!

    7. Så fine bilder av dere! Du var så stilig i den anorakken og lua da! Koselig med bortoverski. Jeg fikk endelig tatt meg en tur i dag. Ikke annet enn i skogkanten på et jorde, men koselig for meg. 3 km første dagen kan jo være greit. Jeg er slett ikke trent til sånt. To år siden sist jeg forsøkte meg. Viktig å benytte sjansen når man kan. Ha en vakker ny uke!

    8. For et flott sted å gå på ski! Spreka – du er god! Jeg har gått lite på ski de siste åra, dessverre….. men… vi får se! Flotte bilder også! Klem <3

    9. natheless: Tusen takk, meget hyggelig sagt! Ja, vi nordmenn ble jo født med ski på beina, så det må vi jo ha, he-he! Så artig at du også har vært ute og prøvd skiene. En må benytte de sjanser hvor været tillater det i alle fall. Regner med at du har bilder fra turen, må vel straks titte innom bloggen din. Godnattaklem <3

    10. Margrethe: TAKK! Sprek vil jeg definitivt ikke kalle meg nei. Men artig med noen få turer hvert år. Må jo det. Her i og rundt Levanger har vi det supert! Kort vei til sjø og kort vei til flere flotte turområder i skog og på fjell. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg