24.01.18. Reisebrev; Playa del Inglès

I forrige uke ferierte min mann og jeg på Playa del Inglès på Gran Canaria. Til januar å være var vi heldige med været. Ingen regnbyger. En av dagene var vi oppe i 28 varmegrader, og det er da ikke så ille. Kunne innimellom komme noen kalde vindtrekk, men vi er stort sett fornøyd. Jeg har prøvd å få oversikt over alle mine bilder tatt derfra. Det er ikke småtteri når en liker å fotografere med både speilreflekskameraet og min iphone. Speilreflekskameraet bruker jeg for det meste på dagtid om vi drar til nye steder, stranda eller ved bassengområdet, så har jeg det alltid med meg. Mens når vi går ut for å spise middag på kveldstid drar jeg bare med meg min mobil. 

I dagens reisebrev her på bloggen fokuserer jeg på stedet hvor vi bodde; Playa del Inglès, men det vil også komme noen få bilder fra Puerto de Rico, samt ganske mange fra det vakre stedet Puerto de Mogan. Dette i de neste reisebrevene. Vi tok en dag den lokale bussen ut til Puerto de Rico, så oss rundt og spiste middag der. En annen dag tok vi bussen ut til Puerto de Mogan, så oss omkring og spiste lunsj der, og videre med båt på senettermiddagen derfra inn til Puerto de Rico, hvor vi spiste middag på kvelden, før vi igjen tok bussen hjem.

Videre så vandret vi i “Dunes of Maspalomas”. Et ørkenlandskap som strekker seg flere kilometer langs med strendene innover fra Playa del Inglès til Maspalomas. Jeg tok taxi fra hotellet og viste taxisjåfør bilder fra sanddynene fra google, så sa jeg at jeg var interessert i å fotografere, så hun (ja, det var en hun) kjørte oss da ned til “midt i smørøyet” av ørkenlandskapet. Vi forserte sanddynene ganske rett over mot havet, med noen fotoavstikkere innimellom. En “øl-pause” midt på dette landskapet smakte godt, hadde med oss medbragt.

Vi kom ned på stranden etterhvert. Der vi kom ned er det en nudiststrand. Det var mye fint å se, he-he! Også noe mindre pent. Vi hadde klærne på oss da, og det var vi heller ikke alene om. Det var påkledde og avkledde i skjønn forening. Vi tenkte å legge oss ned på en strandseng da vi kom ned der, men måtte gå ganske langt for å finne stedet der de hadde mer bikini og badebukse på. Synes det er helt greit at noen er naturister og vil gå naken, men synes det blir kleint personlig med en “tissetass” eller en naken damerompe bare meteren i fra meg på en annen solseng. Det har vel med Eva, det første mennesket, som for flere tusen år siden spiste det eplet, og den slangen å gjøre osv. He-he!

 

Her kommer i alle fall reisebrevet i egne bilder:   

 

Fra en rusletur på stranda

 

Paret på tur langs med Dunes. Bildet lyver litt, jeg har glattbarberte legger ja, så det er sagt 😉

 

Biff stekt på flintsteinsfat

 

Foretrekker å dele opp kjøttet mer, slik at det blir godt stekt. Dette var et nydelig måltid!

 

En kald kaffedrink nytes ute på shopping en dag

 

Fra bassengområdet der vi bodde på Santa Clara, meget sentralt til alt egentlig dette hotellkomplekset

 

Bassengbaren med også små lunsjretter + pizza + is

 

 

Fint inne på hotellområdet. Santa Clara er egentlig et leilighetshotell bestående av en “bungalowby”

 

Her bodde vi. Stor leilighet fullt utstyrt. Hadde til og med kunne ha tatt i mot besøk i de to sengene på soverom nr. 2

 

Bak bungalowen, også dør ut på den siden

 

Her er “Duoen” som jeg har kalt de. De spiste frokost sammen med oss hver dag. De fikk bare smuler da, he-he 🙂

 

 

 

Tennisbane i hotellkomplekset

 

Blomsterprakt

 

Et stort bassengområde på Santa Clara; to store basseng, et mindre for barn, jacuzzi, strandbar og tennisbane i en vakker park

 

Nydelig med en kald “San – Miguel – boks” i ørkenlandskapet. Rimelig het i kinnene her. Det er mer som å gå i meget våt myr og forsere disse sanddynene. Meget god trim

 

Fra stranden i Playa del Inglès en kald vindfull dag. Sjekk; en okkupert solseng, men påkledd mann

 

Stranden på en godværsdag

 

På godværsdager blir det aktivitet

 

Deilig og ligge å lytte til bølgeskvulp

 

Denne må da være feilparkert

 

Flere fargerike gode måltider

 

Promenaden forbi sanddynene

 

Vakkert! Alltid med fotoapparatet “ladet”. Playa del Inglès anbefales!

 

#reise #travel #reisebrev #ferie #holiday #GranCanaria #Spania #Spain #nikon #dunes #ørken #sanddyner #hav #osean #by #town #PlayadelIngles #Maspalomas

10 kommentarer
    1. natheless: Tusen takk! hvis du noen gang skal på kanariøyene er dette et flott alternativ. Det eneste jeg savnet, var en havn. Men det er da flotte steder rundt om som har dette, men ikke så mye annet da.jeg elsker bildeminner og blar ofte gjennom mitt bildebibliotek + eldre album.

    2. Å nå kjente jeg det rykket litt i reisefoten 🙂 Jeg har ikke vært akkurat her, men på to andre steder; ved Amadoresstranden og ved Tauritodalen(?). Gran Canari er et flott sted å dra når vinteren herjer her hjemme. Mange snakker om Teneriffe også, men der har jeg ikke vært. Det ser helt utrolig deilig ut 🙂

    3. margarites: Ja, en får brått lyst til å dra, når en ser andres bilder, kjenner til det. Ja, Amadores og det er vel rundt Amfi del Mar at Taurodalen er, vil jeg tro. Vi så dette stykket fra båtturen vår vi. For noen svære hotell som ligger der. Vi har heller aldri vært på Gran Canaria, men besøkte Lancarote så tidlig som i 1989. Lancarote ligger jo nærmere Afrikas kystlinje, men er ikke en del av kanariøyene. Det var deilig! Blir vel en tur for dere også snart vel?

    4. Så herlige bilder! 🙂 Ser ut som at dere hadde en fin tur.
      Vi har vært flere ganger i Puerto Rico og første gangen (vår bryllupsreise) var vi i Bahia Feliz. Da vandret også vi på disse sanddynene 😉
      De 2 siste gangen var vi på Mallorca. Veldig koselig å se igjen. 🙂

    5. Jeg håper vi får oss en tur til høsten, for til våren nå har vi lyst å dra på bobiltur – helst her i landet. I sommerferien tar vi bobilen med til Kroatia igjen. Når vi bodde i Taurito så kunne vi se ytterste del av Puerto de Mogan fra hotellet, så solnedgangen så var fin da. Vi var ikke i “syden nå i høst og det kjenner jeg at vi må få til i år 🙂

    6. HeidiElise: Takk skal du ha! Høres fint ut med bryllupsreise til Bahia Feliz. De sanddynene ruler altså som eksotisk sted. Det var de som kunne til at vi ville være på Playa del Inglès. Vår bryllupsreise gikk til Kypros, Ayia Napa i 1994. I 1999 var vi på Mallorca, første tur til syden med vår sønn født i 1996. Det er jo godt med sydenliv da, palmer og varme blir aldri feil!!! Ha en fortsatt fin kveld!

    7. margarites: Ja, forstår det når en har bobil. Vi har snakket om å ha en vi også, men enda ikke gjort alvor av den tanken. Ja, vi bor jo i verdens flotteste land, så det blir jo aldri feil med ferie her. Jeg så noen hoteller helt der i toppen ja, så litt skummelt ut å bo der oppe. I alle fall om en hadde hatt høydeskrekk. Noe jeg faktisk har, he-he! Det gjør godt ja, like bra på høsten også.

    8. Nyyydelige bilder! Så herlig å se på en regnfull dag…hihih..Her blåser det nå så det knaker i veggene…hihihi…Ser så deilig ut..særlig de sand dynene…Takk for titten! ha en god kveld!

    9. Toini: Tusen takk! Ja, jeg skjønner hvor i teksten du smilte, he-he. ja, skikkelig ruskevær i sør ser jeg. det er vel ikke første gangen dette året heller. Her har vi litt snø og har akkurat hatt en iskald uke, forrige uke, med vind. Men da lå jeg under sydensolen. Men i dag har det blitt betraktelig varmere og det regnet faktisk. ha en super kveld selv!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg