08.12.17. Akvarellmaling er rekreasjon

Det er ikke noe som gir mer ro i sjela enn å sette seg ned på kveldstid etter jobb og bare male å male. Jeg klasser med farger og koser meg. Mens andre baker de syv tradisjonelle sorter til jul og dokumenterer både hist og her i sosiale medier, så setter undertegnede seg ned og maler. Det er da enda god tid til jul, he-he!

Det er bare av og til jeg får til å sette meg ned med akvarellfargene da. Koret tar mye tid enda. Nå etter at Festen (Klassefesten) var over fikk mitt kor Prima Vare (Verdal teaterkor) nytt oppdrag. En forespørsel fra selveste Chris Medina ( https://www.youtube.com/watch?v=nQY4dIxY1H4 ) om å synge sammen med han i Stiklestad kirke. Det skjer førstkommende lørdag, den 9. des. kl. 16.

Vi hadde vel 14 dager å øve på, og det ser ut til å bli en meget fin og varm konsert i julestria. Ved siden av å ha øvd inn det vi skal synge felles med Chris, stiller vi med et par melodier som vi har øvd inn de siste 14 dager. Vi har hatt øvelser to dager i uka den forrige uka, og denne uka har vi tre dager med øvelse. Så møter vi opp tidlig lørdag og øver før vi treffer hovedpersonen Chris og fortsetter øving med han før konserten starter.

Men den største lidenskapen er å male, selv om kor / musikk / teater lader batterier også. Så gir malingen enda mer. En glemmer tid og sted, med en pensel som bare går og går over hvite flater. På de hvite flater oppstår fargespillet og plutselig ser du noe fantastisk. Denne gang førte fargeklasset med akvarellfarger til blomsten julestjerne. Ja, da har jeg vel alltids gjort noe her i huset som vitner om at jula er i anmarsj, he-he  😉

 

Slik skapes magi

 

“Nesten ferdig”, maleri med julestjerne 

 

Slik startet klassinga

 

Mer fylles inn

 

Ferdig med klassinga foreløpig

 

 

Her letes konturer til julestjerna

 

 

Mer rødt og tydeliggjøring legges

 

“Ferdig”

#kunst #art #akvarell #watercolor #maleri #paintings #flower #julestjerne #jul #Christmas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Fint å ha noe å koble av med..og du er virkelig dyktig til å lage fine bilder :)) Min eneste form for hobby etter jeg ble syk er i grunnen bloggen..og å være ute å ta bilder.. det er avkobling for meg :)) Så “lettkleddbildene” i forrige innlegg..hehe.. skjønte det var en helsesjekk på gang..og det er jo bra :)) Kos deg med kvelden videre <3<3

    2. annebe: Ja, dette er min store lidenskap, takk skal du ha for rosende ord! Men det er jo supert, at en synes det er trivelig å holde på med blogging. Du er nå i alle fall jevn på området og har alltid fine innlegg. Artig å følge deg! Mens jeg gaper over for mye, og er en sjeldnere blogger. Slik er det, men artig! Ja, jeg var litt blyg for det forrige innlegget, men en får stille med den kroppen en har greid å “kosa” seg til,, he-he! Kos deg utover selv! Jeg har tatt et glass rødvin nå, deilig! Klem <3

    3. Nyyydelig bildet! Så koselig..du trenger jo ikke julestjerne blomsten du..som kan male dem…hihih.. kos deg med maling..og lykke til med konsert med koret! Ha en god kveld!

    4. Dette er jo nesten magi! Når jeg så det først bildet ditt kunne jeg ikke tro at det skulle bli så fint! Planla du å male julestjerner eller kom det sånn litt etterhvert? Morsomt å se hvordan bildet utviklet seg, og så fint det ble på slutten! Ønsker deg en fin helg 🙂

    5. Toini: Tusen takk! Nei, julestjerne i andre former enn på papiret og i plast kan vi ikke ha. Min mann er allergisk mot den, nemlig. Ha en toppers kveld videre!

    6. margarites: Jeg planla egentlig blomster i en eller annen valør. Det ble julestjerne. Ja, det skal ikke så mye til for å skape magi. En super helg ønskes deg også! Klem <3

    7. Vakkert. Finnes ikke bedre enn tegneblokka sier jeg også. Jeg tegner og maler hver dag i advent og det er så koselig. Jul blir det uansett, vi trenger ikke stresse, nemlig! Klemsiklem fra en maler til en annen!

    8. natheless: Nei, det har du rett i, ro i sjelen får en 🙂 Det trenger en også i julestria. Tusen takk, nå ble jeg stolt når akkurat du sier fra en maler til en annen. Klem <3

    9. Så flott! 🙂 Må være artig å få til slike malerier..Jeg har ei søster som også er veldig flink. Selv har jeg aldri prøvd.
      Fikk lyst til å dra på den konserten i dag…er jo ikke så langt. 😉 Men formen er ikke noe særlig i dag, så det ble ikke noen turer hverken hit eller dit i dag. Kan tenke meg det blir en flott konsert. 🙂

    10. Etdiktomdagen: Tusen takk snille du! Ja, konserten ble en “høydare”, nettopp kommet hjem. Chris Medina og følge var superflinke og ga en rørende flott julemagi til publikum!

    11. HeidiElise: Tusen takk, hyggelige ord! det er i alle fall morsomt og en glemmer tid og sted. Du burde prøve. synd formen din ikke var så god, fordi det ble en knakende fin og rørende julekonsert. Han kan synge O holy night også, vakkert! Jeg fikk selfie med Chris Medina da, he-he 😉 Ha en trivelig søndagskveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg