13.11.17. Interiør og farger i hjemmet, kontrastvegg

Valgets kvaler når en skal bestemme seg for å male en kontrastvegg til den ellers lyse stua vår. Noen uker med tankevirksomhet. Egentlig ville jeg gå for en terrakottafarge, eller noe i brunlige rosatoner, men endte opp med noe helt annet. Bestemte meg plutselig for en mørk blåtone. En kan jo alltids male over igjen til våren, he-he. Den ble i alle fall mørk nok. Ikke helt blitt fortrolig med fargen enda, men blir nok bedre med tiden. Nå er hele stua nymalt og vi slipper å vaske den til jul i alle fall. Vi malte også over de hvite veggene på stua. Det var kaffe-latte-farge på disse fra før, nå er den lysere hvit. Tenkte i utgangspunktet å legge plater på veggene i tillegg, men min mann “hater” listverk, så vi roet det ned til å male over tapet, he-he! Stua består jo av vinduer på en hel langvegg, da blir det nokså mange meter lister å legge + hjørner og krinkler og kroker. Forandring fryder uansett. Ingen tvil om at det ble sprekt i stua til jul. Min mann malte den blå veggen 26. oktober, først nå ble det til et blogginnlegg.  

 

Blue it is

 

Førbilder

 

Valgets kval. Jotun 5455, Industrial blue ble valgt. Ny trendfarge for 2018

 

Underveis

 

Før

 

 

Etter 

 

 

Detaljer gjør seg mot den blå veggen

 

I sofakroken

 

Overgang i hjørnet på den andre siden. Den hvitfargen som best matcher den blå fargen jeg har valgt er Jotun 9918, klassisk hvit. Men vi valgte å følge hvitfarge på dører og trappegelender

 

Ja, ja, slik blir det ei stund. 

Har du pusset opp i høst?

 

#interiør #interior #inspirasjon #inspiration #hjem #home #male #paint #jotun #lady #industrialblue #stue #livingroom #mørketid 

 

23 kommentarer
    1. Så fint med litt farge. Nei, her har det ikke vært oppussing på en stund. Noe bør det gjøres noe med, men ikke enda! Kos deg i din stilige stue! 🙂

    2. natheless: Tusen takk snille du! Når jeg venner meg til den nye stua, blir det mer kos, he-he. Slik opp igjennom åra, går oppussing i rykk og napp. En kan ta det når en føler for det. Ha en fin kveld utover!

    3. fruensvilje: Så hyggelig, takk! Ja, jeg holder meg enda til det hvite i alle fall i denne delen av stua. Jeg blander alltid flere stilarter, så i den andre stua er “looken” noe annerledes.

    4. Så flott det ble! ja vi malte her når vi flyttet inn..og ikke siden…Er blitt sløv med oppusning..det er som det er…men vi har lagt sånne ferdig vegger på noen rom..og det er jo så enkelt….Flott med kontrast vegg ja..

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det ble da annerledes, takk! Dere har jo snekret ny terrasse og ny inngang til huset deres i sommer, så dere har da også stått på. Det kalles vel også å pusse opp, he-he 🙂 Ja, enkelt å legge nye vegger, men listverk er noe herk etter hva min mann sier.

    6. Det er fint med kontraster 🙂 Det er nesten slik at jeg kunne tenkt meg å gjøre en av mine vegger også mørkere, etter det du la ut nå 🙂 Stilig!!
      Og blåfargen var knas-flott den 🙂 Som du sier, det går å male over om man vil, til våren eller senere 🙂

    7. Etdiktomdagen: Ja, det gjør seg, takk! Det er bare å sette i gang, he-he! Ikke noe stor heksekunst å male en vegg. Ha en fortsatt fin seinkveld!

    8. Charlotte: Takker så mye Charlotte! Så utrolig hyggelige ord her, og det fra en for meg ny blogger. Nå vil jeg besøke din blogg, det blir spennende.

    9. Ja, jeg har blogget veldig lenge, men hatt veldig mange ulike design og noen forskjellige blogg navn også. Blir aldri fornøyd med designet 😮

    10. interior9508: Tusen takk, hyggelig! Unnskyld for sein tilbakemelding, er en travel dame for tiden.Passer sikkert på et nytt bad også. Denne fargen; Industrial blå, er med på fargekart for neste års trender, altså 2018. Ha en fin ukestart i morgen! Nå vil jeg sjekke ut din profil / innlegg her på blogg.no.

    11. buroyfoto: Takker så mye! Ja, forandring ble det i alle fall. Unnskyld for sein tilbakemelding, men er litt travel innimellom. Ha en alle tiders ukestart i morgen. Nå vil jeg sjekke ut bloggen din.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg