12.11.17. Trivsel og avslapning på søndag

Etter lang tids “bloggtørke” er jeg på igjen. Du skjønner at når en jobber hver ukedag og øver på kveldstid fra klokken 18.00 + skal rekke å ordne / spise middag og dusje før en raser ut gjennom døra, da blir det slik. Noe annet er utenkelig. En er nødt til å prioritere noen ganger. I går på lørdag sov jeg litt utpå for første gang siden søndag 22. oktober. Den helga hadde vi fri, altså helga 21. og 22. oktober. Siden har helger gått med i øving + så og si alle kvelder i ukedagene, helga før frihelga var vi også på øving. Men det er selvvalgt og såååå moro. Så har jeg hatt mye fri denne helga. Det er fordi vi hadde premiere på musikkteaterstykket Festen, klassefesten nå på fredag med mitt kor; Prima Vare, teaterkoret på Verdal. Det gikk over all forventning. Så nå er vi i gang. Vi får gode kritikker, herlig. Det er bare rundt 300 billetter igjen og de går fort etter. 

Det gode med å komme i gang er at det blir frigjort mer fritid. Selvsagt bør en se / lese igjennom og øve litt på egen hånd, slik at når neste fredag kommer og ny forestilling kommer, så er en klar. Det vi holder på med er et julebordskonsept her på Innherred. I konseptet kan firmaer, vennegjenger, symøtegrupper etc. få en fengende underholdningsbit med teater og sang av ypperste klasse + nyte en god tapas mellom første og andre akt, så kan en etterpå danse til live musikk ut i de små timer. Oppe i Lydhagen Studio som opprinnelig er en låve på en gård. Den er ombygd til et nydelig festlokale. Dessuten drives det lydstudio derfra. Det er pyntet til fest og baren blir flittig brukt. Altså, det er høy partyfaktor. Vi aktører hadde premierefest natt til i dag, ei trivelig stund. Konseptet går enda fredager og lørdager t.o.m. helga 2. og 3. desember. Billetter: http://www.kultar.no  

Så er det farsdag i dag, gratulerer med dagen til pappa Gunnar og min mann Kent! Dere er noen godkarer, ingen tvil om det. Jeg har ringt og gratulert min pappa med dagen, det ble litt for langt å dra på besøk i dag. Han har bursdag om ikke alt for lenge, da blir det et besøk i stedet. Ellers så har vår hjemmeboende sønn vært borte hele dagen, men innimellom fikk han gitt far sin gave, men ikke rukket og spist kake med oss enda. Det er satt av et stort kakestykke til han, om han i det hele tatt får tid, he-he. Det bildet jeg presenterer her i dag er vilkårlig valgt og tatt i dag, da farsdagskaka delvis er i magene våre uten å ha blitt foreviget. Gjorde det enkelt kjøpte en avlang romkake i år med pyntet påskrift “Til far” med hjerter og det hele. Min mann er ikke spesielt begeistret over avfotografering heller, så det ble ikke. Måtte jo ha et bilde til bloggingen. Jeg har til nå enda ikke valgt å kopiere et gammelt blogginnlegg, som jeg ser noen bloggere gjør når de ikke greier å finne på noe fornuftig å blogge om. Da lar jeg heller være, men andre må selvsagt bestemme dette selv.

Egentlig er jeg innom mest for å si hei i dag, og ønske alle en fin søndagskveld videre utover og en ny god uke til i morgen! Selvsagt også for å si at jeg fortsatt lever, he-he 🙂   

 

 

 

 

Mitt nye blomsterstativ med en bregne i. I dag har mine planter endelig fått vann. Det er blitt forsømt. Men utrolig hvor lite vann som trengs i mørketiden, heldigvis 

 

#søndag #Sunday #farsdag #trivsel #avslapning #relaxing #Festen2017

 

 

14 kommentarer
    1. Charlotte: Ja, ikke sant! Det er heller ikke kjøpt i noen eksklusiv merkebutikk, men hos “Søstrene Grene” til en billig penge. De har mye fint synes jeg, til priser som aksepteres. Ha en fin kveld videre!

    2. Ja det er nok ikke lett å få tid til alt..særlig i en hektisk hverdag..min hverdag er ikke så hektisk, og jeg får godt tid til bilder og blogg…men ser at det tar tid..så forstår deg godt…men koselig når du stikker inniom engang i blant..ha en god kveld og ny god uke!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Hyggelig at du tok deg tid til og innom for å legge igjen kommentar! Ja, men nå er jeg tilbake i det “travet” jeg har hatt. Det er bare hver høst på denne tid jeg er opptatt med andre prosjekter. Snakkes!

    4. Det var hyggelig å ha deg tilbake igjen ;o)) Det er ikke lett å rekke alt når man har jobb som skal passes og mange aktiviteter utenom. Tror det beste er å la bloggen vile litt innimellom. Plantene mine er ikke bortskjemte med å få vann jevnlig… Jeg glemmer dem litt innimellom, i alle fall på denne tiden hvor de ikke trenger så mye.

    5. Alltid hyggelig å se deg her..men er man aktiv må man prioritere det “virkelige” livet først.. Selv er jeg jo ikke med på noe etter jeg ble syk så det står ikke på tid..
      Artig dere får fine kritikker det inspirerer jo til å holde på videre :))
      Romkake hørtes godt ut det.. men er det en kremkake..eller formkake eller noe helt annet..hehe.. ? Dekorativt blomsterstativ..og fin grønn bregne.. Ha en fin kveld <3

    6. Siv Svanem: Tusen takk! Ja, det blir slik av og til. Det går i ett. Men nå er det bedre med tid framover. Rakk akkurat vanning før plantene bukket under, he-he! Ja, tror ikke de har vondt av det på denne tiden.

    7. Vera Lynn: Trivelig at du synes det, takk! Ja, det blir slik av og til. Det går i ett. Men nå er det bedre med tid framover. Rakk akkurat vanning før plantene bukket under, he-he! Ja, tror ikke de har vondt av det på denne tiden.

    8. annebe: Tusen takk, så hyggelig at du synes det! Blir nok mer stabil her igjen nå. Ikke greit å måtte prioritere bort pga. av sykdom, men er situasjonen slik, så er det vel ikke noe å gjøre til eller fra. Den kaken jeg kjøpte har melis på toppen, og romkrem inni, en slik avlang kake du kan få kjøpt, som lages i masseproduksjon. Helt ordinær, men god. Ja, dette stativet og bregnen gjorde seg. Ha en fin kveld! Energiklem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg