12.10.17. Den dagen i dag med stor D

Ja, det er virkelig den dagen i dag. En dag med ingenting på timeplanen foruten å lage og pakke mat inn i kroppen, he-he 🙂 Ett alternativ uten finnes ikke, selv om det sies at noen kan leve på luft og kjærlighet. For det første, jeg har tatt to dager fri på slutten av uka. Det sies å være høstferie i Trøndelag denne uka. Er du ikke lærer eller et barn, så gjelder det ikke altså.

En må ta fri enten ut fra feriedager, gjennom avspasering eller sårt oppsparte minutter på fleks. Et system for kommunalt ansatte med vanlig dagarbeidstid. Da stempler en inn når en kommer og når en går. Du kan komme tidligst kl. 07.00 eller gå seinest kl. 17.00. Når arbeidstiden er fra 08.00 – 15.30, så kan du tjene opp minutter, om du er på jobb utover dette. Her i vår var jeg uten bil over en lengre periode pga. reparasjoner på et verksted. Så da ble jeg med når min mann dro på arbeid. Da møtte jeg opp klokka 06.30 på jobben, men fikk først rullende minutter fra 07.00. Brukte første halvtimen på jobben til tråling av nyheter på PC`n og koke kaffe til mine kollegaer kom etterhvert. I og med samkjøring med min mann over en tid, har jeg masse minutter i fleksbanken, og de tar jeg av nå. Så deilig med to dager fri, og så har en helga i forlengelsen. 

Denne uka har det vært kor- og teaterøvinger til “Festen”(Klassefesten)  x 2, mandag og onsdag. Gå inn på linken å se klassebildet vårt fra 1985 https://kultar.no/. Her kan billetter til årets “julebord” kjøpes. Tidligere i uka har jeg ikke vært helt i slag, så det var godt med fri nå. Jeg er bedre nå. Det hjelper å koble av og lade batterier. 

Jeg fikk faktisk kaffe på senga i dag av min mann, som også har tatt to dager fri nå. Vet virkelig ikke sist det skjedde. Det var kjempestas. Ellers, ingen planer lagt. Men har tenkt på om et kinobesøk i løpet av de nærmeste dagene hadde vært noe, har lyst til å se både “Hva vil folk si” og “Snømannen”. Videre er å spise ute på timeplanen. Også fablet om en tur til Åre i Sverige, rett over grensa fra oss. Eller en Trondheimstur. Et siste alternativ er å ta livet mest mulig med ro. Vi tar ting på sparket i alle fall. Herlig! Så dette er den dagen med stor D  😉   

 

 

Eneste “fototuren” i dag, skjedde i nærområdet, he-he 😉

 

De rosene jeg fikk fra min mann på lørdag, var virkelig vakre. De står seg godt, bildet er tatt akkurat nå før jeg gikk på bloggen

 

Koselig i inneværet som har vært i dag. Grått og kaldt høstvær ute

 

 

Werther`s original en favoritt, påspandert av sønnen i huset

 

Har du tatt høstferie i år? 

 

#høst #autumn #høstferie #holiday #avslapning #relaxation #trivsel #wellbeing #hjem #home #bolig #interiør #interior 

24 kommentarer
    1. Ingen høstferie på meg heller – heller ingen ekstra fridag i form av ferie eller avspasering…. jaja, får håpe en får tatt noen dager etterhvert! Klemmer <3

    2. HeidiElise: Ja, det er så godt noen ganger å ta “timeout”, bare sitte å nyte stunden, og ikke gjøre noe. Absolutt ingen ting. Ja, rosene er helt over en fatteevne. Vi blir sittende å kommentere de rosene selv også. Vi trenger slike dager med stor D!

      Ha en fin torsdagskveld videre!

    3. Margrethe: Nei, slik bruker det da å være her også til vanlig. Men tok fridagene fordi jeg trengte de akkurat nå. Jeg har enda fire feriedager igjen også + endel timer, så det blir mer fri før året er omme. må i alle fall passe på slik at du ikke går glipp av de, he-he 😉
      Ha en fin torsdagskveld videre!

    4. Så herlig for deg med litt fri, kaffe på senga og roser. Håper kroppen kommer seg stort med noen dager fri. Jepp, i år hadde jeg høstferie. Først en halv uke med barnebarna på besøk og etterpå dro vi til Sveige og koste oss. Denne gangen var det til Åmål. Vi hadde supert vær og det var så godt å slappe helt av. Kos deg masse på din ferie og nyt høsten! 🙂

    5. natheless: Så trivelig med høstferie og tur til nabolandet da. Høres også koselig ut med det barnebarnbesøket. Jeg har enda ikke opplevd å bli besteforelder, men det blir nok. Alt blir jo bra om solen skinner. Ha en trivelig torsdagskveld videre!!!

    6. Så deilig med litt langhelg. Jeg har ikke jobbet på over tre uker- formen suger, så jeg er mest sengeliggende for tiden. Eller sofaliggende da. Da er jeg nærmere til å kunne åpne døren slik at Petter i alle fall får gått ut på do..
      Og de rosene var nydelige! 😀

    7. Elevele: Huff da! Ikke greit det. Får håpe at du snarlig opplever bedring. Ja, Petter må jo få doturen sin. Har du noen i nærheten som kan hjelpe deg og få luftet hunden også, på turer? Ja, de rosene ble jeg svært glad for. De holder seg fantastisk godt. God-bedrings-klem fra meg <3

    8. Så herlig med noen fridager! ja jeg har ikke høstferie…og hadde det heller ikke da jeg jobbet…var ikke noe muligheter til fleksitid der..Det føler jeg må være helt topp..jobbe litt ekstra når man føler for det, og ta litt fri når man trenger det….Du må ha en riktig god helg!

    9. Jeg lar han løpe bananas i gaten her nattestid, og så kaver jeg meg gjerne ut i bilen for å kjøre en liten kilometer til skogen så jeg slipper å gå så mye, men han får løpe fritt 🙂 Og så orker jeg en liten halvtimes tur innimellom 🙂 Han er enkel og grei der, heldigvis <3 Men blir det for ille, så kan jeg få hjelp til å lufte han 🙂
      Ja, jeg syns de rosene så helt nye ut 😀 Hr i huset føler jeg de dør etter én dag, selv om jeg gjør alt riktig 😛 ha ha

    10. dvergpinschere i mitt hjerte: Hatt en liten høstferie fra blogglivet derfor seint svar. Det er helt suverent å ha slik arbeidstid. Men som B-menneske ender det helst med “mankominutter” om morgenen og lengre dager for å ta igjen, he-he. Ha en fin dag!

    11. Elevele: Unnskyld sein tilbakemelding, tok en selvoppnevnt høstferie fra blogglivet. He-he, så han går bananas på natt. Godt med daglige eller nattlige lufteturer. Selv har jeg ikke hund og tenker heller ikke å ha noen. Det krever for mye å ha kjæledyr. Har hatt mange mens barna var små. Vi liker å ta ting på sparket, og da passer det ikke. Rosene står enda, ja de var spesielle. Ha en fin dag! Klem <3

    12. Iselin Renée: Unnskyld sein tilbakemelding tok en selvutnevnt liten høstferie fra blogglivet. De rosene står fremdeles og er helt unike. Fremdeles fine mot alle odds, fordi jeg har ikke spesielt grønne fingre.

    13. Ja, om natten er det ingen ute, så da plager vi ingen 😛 he he..
      Ja, det er mye jobb med hund, men det er så verdt det, syns jeg <3 Men det er jo en livsstil man må like for å ha hund, og jeg forstår godt folk som ikke vil ha hund, selv om jeg selv aldri kunne tenkt meg et liv uten 🙂
      Oi, står rosene enda? Det er jo helt supert da- de varer sikkert evig <3

    14. Elevele: Ja, sikkert mye kos i en hund om en liker alt i rundt det. Ja, rosene står, men er blitt litt tufse nå. Så tror ikke helt på at de blir evigvarende. Men de har ellers vært vakre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg