08.10.17. Samling i heimen

Det ble trivelig sammenkomst for feiring av bursdager i går. Min mann og jeg som har bursdager med ca.15 dagers mellomrom, slo sammen dagene og inviterte de nærmeste til sammenkomst i går. Ettersom noen kommer langveisfra, lager jeg som regel noe varm-mat også. I går ble det Chilli con carne på gjestene. Videre så ble kaffen fulgt av kaker og desserter som seg hør og bør. Det er trivelig og samle de nærmeste. Denne gang hadde min søster Anne Grethe med familie tatt turen til Levanger også. De bor i Rørvik ca. 25 mil unna, så det sier seg selv at vi ikke treffes i hver bursdag. Nedenfor noen glimt fra dagen, minus gjestene.  

 

Gjestene har dratt og det er blitt kveld. “Nyvasen” fra Lucie Kaas-serien har fått noen roser i seg. En gave til meg fra min søster

 

Chilli con carne putrer i gryta. Passe sterk og god

 

Ser lekkert ut, fargespill. Serverte rømme og grove rundstykker til

 

Roser fra mannen min

 

 

Sjokoladekake, ostekake og bløtkake

 

Nærbilde av kaken

 

Etter den “hotte” maten smakte det godt med kaker

 

Desserter, riskrem med rød saus og is med peanøtter og nonstop, enkelt og greit

 

Bordet dekket for kaffe

 

Så ble det lørdagskveld med avslapning og TV-titting

 

#bursdag #familie #familily #birthday #kake #cake #dessert #chilliconcarne #trivelig

12 kommentarer
    1. Så koselig 😀 Og maten så veldig god ut- den er sikkert enkel å lage, men jeg har aldri prøvd 😀 Og Sjokoladekaken hadde jeg lett spist hele av, helt aleine! 😉 ha ha.
      Gratulerer til deg og din mann 😀

    2. Elevele: Takk! Utrolig trivelig ja! Ja, enkel og lage. Det går på kutting av diverse løk, hvitløk, paprika, chilli, eneste som tar tid. Mye god hermetikk ellers. Det tror jeg så gjerne, he-he. Må innrømme at sjokoladekaken ble supergod, laget med kefir.

      Ha en fortsatt fin søndag!

    3. Det var nok trivelig..mye godt å spise i alle fall.. :)) Gratulerer med dagene deres :)) Veldig greit å ta de fleste bildene uten gjester.. blir fort litt masete..hehe.. Fin dag videre til deg <3

    4. annebe: Takk ja, det ble flust opp av latter og kalorier, he-he! Det at ikke gjestene ble med på bilder har sine grunner i at de ikke ble spurt, og jeg vet at noen ikke ønsker noen profilering i sosiale medier.

    5. Så koselig! blir så nostalgisk når jeg ser den vasen..mener bestemt at mamma hadde kasseroller og mugger med sånt mønster når jeg var liten..men er kanskje ikke helt likt..men hadde vært gøy å ha tatt vare på det nå da…hihih Flotte og koselig bilder! ha en god og rolig søndag!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det er et gammelt mønster som har gjenoppstått, så det stemmer nok det med de kasserollene og muggene du har sett. Ja, nå kunne du ha tatt de frem om de hadde blitt gjemt den gang. Nostalgisk og fint, synes jeg. Min søster har over noen år nå, gitt meg masse nytt i den serien til bursdager og jul. Ha en finfin kveld videre!

    7. frodith: Takk, ja vi var ca. 15 personer med noen få frafall, så det fikk da bein å gå på. Ja, ingen hensikt i å feire x 2 på 14 dager. Det er bedre å ordne en felles, fin dag.

    8. Gratulerer med dagene til både deg og mannen din :o)) En passe sterk rett er godt på høsten når det begynner å bli kaldt. Mmmm, så mange lekre kaker og desserter… ;o))

    9. Vera Lynn: Takker så mye, hyggelig! Chilli con carne duger godt i så måte. Den ble ikke alt for sterk, måtte begrense meg på chilli og hvitløk noe, da det var barn også til stede. Dette er de vante kaker jeg bruker å bake til bursdager. Overraset ikke med noe nytt denne gang. Ha en fortsatt hyggelig søndagskveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg