07.08.17. Oppussing av ytterdører med ny farge

Våre ytterdører her i huset har i lengre tid framstått som falmende med flere merker på seg. En har også manøvrert rullestol inn og ut herfra. Det setter sine spor opp gjennom årene. Så nå var tiden kommet for oppussing. Å kjøpe nye dører er å kaste penger ut av vinduet, synes jeg. Så er jeg for idèer om gjenbruk, og liker ikke å kaste fullt brukbare ting. Så har jeg en handyman her i huset som føler at han må ha noe å gjøre i ferien. Det kan utnyttes. Jeg tenkte nøye igjennom hvilken farge jeg ønsket og var på butikken å så på prøver av ulike. Med en gang falt jeg for en varm grønnfarge. Jeg er mer en pastelldame enn klar for grelle sterke farger. Så det ble en dempet, lys grønnfarge. Jeg er meget fornøyd med fargen og synes sluttresultatet ble meget bra.

 

Her er det grønne vidunderet

 

 

Koster på meg enda er “resultatbildet” fra øvre side av huset 

 

En del pussearbeid først

 

 

Blått støv overalt. Her skal skrues det ned, for å komme til

 

 

Blått støv så langt du ser……tra-la-la! Jeg spylte huset etterpå med vannslangen

 

Bare et lett drag med pussing, så malingen sitter bedre. Så en salmiakkvask, tørking og så er en klar for maling

 

Slik ser det ut mens de tørker. Kunne ikke blogge om dette før, da det er først nå i dag vi har hatt igjen ytterdører og låst dørene. Det kunne jo ha kommet tyver, he-he 🙂 Dørene måtte jo tørke først før vi hadde de igjen. Men vi har låst døren innenfor da, mens ytterdørene tørket, selv om noe ting og tang i gangene stod der ute ulåst. Vi har hatt ytterdørene oppe og nede på huset stående åpne siden 1. august. I dag er de låste

 

Slik har det sett ut over flere dager nå

 

Vindusspeil kunne skrus av og det letter arbeidet

 

Dørklinker og lås måtte av

 

Grønt er skjønt

 

Velkommen! 

 

#interiør #interior #oppussing #dør #door #ytterdør #gjenbruk #reuse #hjem #home #hus #house #male #paint #farge #colour #grønn #green

 

 

11 kommentarer
    1. Margrethe: Tusen takk! Ja, liker den meget godt. det ble som et nytt hus! Nå kikker jeg snarlig innom din blogg, for å se hva du har holdt på med.

    2. Så mye varmere og finere det var med grønt!! Jeg elsker jo grønt..så den fargen var mega fin!!Deilig å ha handymenner…:-)

    3. Ja, den grønnfargen liker jeg også. Så pen døra ble. Fint å pusse opp det man har. Vi har teakdør og den må oljes innimellom. Du verden hvor fin den er bare den blir tatt vare på år etter år. Nyt din grønne innbydende dør og ha en finfin dag! 🙂

    4. Anonym: Ja, grønnfargen er behagelig for øyet, takk! Ja, hvorfor kjøpe nytt? Den døren med firkantet speil på er en gammel teakdør. Vi har pusset opp den for andre gang nå. Først ble den blå og så grønn. Jeg nyter det allerede, takk!

      PS! Ser ikke hvem du er. Du må nok skrive inn navnet ditt på hvert innlegg du svarer på. Det er flere som har det slik nå. Noe med nettleser antageligvis.

    5. Marianne: Grønnfargen ble herlig, takk! Den skifter til og med farge etter lyset. når sola står på den, så blir den meget grønn, men ellers blassere i fargen. Du ser det ut fra bildene her også.

    6. Hei!
      Så flott grønnfarge du har funnet til døren! Jeg skal også ha grønn ytterdør på huset mitt og stryker stadig opp fargeprøver. Hvilken farge er det på din?

      mvh,
      Ragnhild

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg