30.07.17. Lavendelduft utenfor veggen

Jeg har alltid hatt lavendelblomst på bordet på terrassen. Det har jeg også i år. Men nå i hvit utgave. De lilla blomstene er jo mest vanlig. Synes den hvite er penere jeg. Fikk kjøpt den på Hageland i Levanger. Jaggu lukter det ikke helt nydelig utenfor veggen.

I dag gikk jeg en runde i hagen og plukket inn to buketter med blomster, som får lov til å stå på hvert sitt bord her. Herlig å kunne plukke fra egen hage. Min mann er nå på fotballkamp og jeg koser meg hjemme. Deilig med late feriedager. Måtte de bare fortsette med det godværet som er nå!

Men først, her er min flotte lavendel

 

 

 

 

 


 

 

                                                   Hvilken blomst har du stående ute på bordet?

 

#foto #photo #image #picture #bilde #blomster #lavendel #flowers #hage #garden #terrassen #verandaen #balkongen #altanen #balcony #nikon #fotograf #photograph

 

 

14 kommentarer
    1. frodith: Ja, og min mann har på godt med gjødning i vanningsdunken, så de lever gode dager her på terrassen til oss. Lukten er uimotståelig. Her skinner solen, så late dager er ikke å forakte. Er du tilbake på jobb igjen?

    2. Margrethe: Takk! Ja, du har vaser med avskårne blomster fra ut i naturen, det er jo fantastisk. De er jo så fiiiiine. Men de må en jo bytte ut ofte. Disse er mer standhaftige, og står hele sommeren. Men ingen ting slår lukten av lavendel. Roser er en god nummer 2 som favoritt også her. Ha en fin sommer videre!

    3. hverdagslivetivollen: Takk! Det fant jeg faktisk først ut i fjor jeg også, men i år er første gangen jeg har kjøpt hvit. Tror ikke de har vært med mer enn et par år nå, i hvit utgave. Kanskje noen der ute kan rette meg på akkurat det evt. Ja, de er så fine at du vil ikke angre på det.

      Ha en fin kveld!

    4. Så flott! ja den er jo lur å ha på bordet..så får man litt godlukt også…jeg tørr ikke si hva jeg har på bordet…men tja…uekte som SER ut som ekte..hihih..Ha en god rolig kveld!

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, takk, den er fin slik. Hva? Plastikk??? He-he! Av den lettstelte sorten. Den holder seg og holder seg. Jo, det går da det også, men de må virkelig se ekte ut. Når de grønne bladene er bleket av solen, og får en annen kulør, da er det stopp for meg. Bra du sier den ser ut som ekte!!! Ha en fin kveld!

    6. Vakker blomst og så fin utsikt fra uteplassen :)) Har en stor rosa Petunia på bordet som jeg fikk av venninna mi :)) Den har vært kjempefin.. men begynt å fallere litt nå :))

    7. annebe: Tusen takk! Petunia er vakre blomster å ha stående. Jeg har flere hvite petuniaer i en avlang metallkrukke på uteplassen også. Men det jeg ikke liker så godt med den, er å knipe av visne blomster, og da blir en helt klissete på fingrene, he-he 🙂

    8. Så vakker den hvite lavendelen er :o)) Jeg viste ikke at den fargen fantes engang jeg. Selv har jeg to bord ute på balkongen, og på den ene står en lilla lavendel. Det må jeg ha, og jeg elsker duften av den når jeg går forbi. På det andre står en gul ildtopp, som jeg forsøker å redde.. Litt usikker på om jeg klarer det :o))

    9. Vera Lynn: Tusen takk! Ja, er det ikke deilig med den duften. He-he! De er vel ikke så enkle de ildtoppene. Men det er fine potteplanter. Lever den enda, tji-hi?

    10. Jeg kjøpte den gule ildtoppen til påske, og den har vært på nippet til å reise til de evige blomsterenger et par ganger… Nå kommer det nye blader, så jeg øyner et håp :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg