17.06.17. I dag drar vi til Makarska i Kroatia igjen, reisebrev i bilder fra 2011 da vi var der

Gjett hva? Jo, vi, min mann, jeg og et vennepar drar til Kroatia i dag. Flyet går i ettermiddag. Drar hjemmefra nå klokka 12. Det skal bli deilig med 1 ukes ferie. Det er det jeg har nå i denne omgang. Men fra fredag den 21.07. har jeg ny sommerferie i tre uker. Det er min ordinære ferie. Vår sønn blir hjemme og passer huset. Han bor jo her. 

Jeg skal ikke si så mye mer enn at bildene jeg tok fra vårt korte besøk i Makarska i 2011 får tale for seg selv. Når jeg sier korte besøk, så er det fordi jeg aldri har overnattet i Makarska. Men jeg har syklet fra Podgora 11,5 km. unna, vel og merke 11,5 km. tilbake igjen, he-he. Grunnen til det var at jeg ville se kystlinjen fra sykkel og at jeg hadde et ærend. Nemlig kjøpe ny minnebrikke til fotoapparatet. Litt langt for en utrent kropp, men hva gjør en ikke for å få tatt vakre bilder. Det fantes ikke minnebrikker å oppdrive på det vesle stedet Podgora hvor vi bodde da, i 2011. Men vi oppdaget Makarska by, og dit drar vi i år. Det er så vakkert der. Det skal bli herlig!

Selvtatte bilder fra 2011. Flere bilder vil vel komme etter at vi kommer hjem om 1 uke.

En smakebit:

 


Makarska havn i gamlebyen

 


For en åpenbaring fra sykkelstien

 


Vi ankommer pr. sykkel. Min mann og vår sønn den gang i 2011

 


Flere bader i fra kaien

 


Yrende folkeliv. Håper på en tur opp i fjellet. Lang oppe på toppen ligger en restaurant som heter Panorama. Har som mål å komme dit en kveld. Det har en arbeidskollega som er lokalkjent fortalt meg. Arbeidskollegaen kommer fra Mostar i Bosnia, men har ferieleilighet her i Makarska

 


Båter på havna

 


Temmelig varm i kinnene etter sykkelturen

 


Fint i gamlebyen. Vi skal bo i den nye delen av byen Makarska, helt nede ved sjøen

 

#ferie #holiday #reise #travel #reisebrev #Makarska #Kroatia #sykkeltur #varme #nyte

 

 

 

12 kommentarer
    1. Så deilig!!! Dere må ha riktig god tur!! masse fine bilder fra et herlig sted! Kos deg!!

    2. Flotte bilder! Jeg skal også til Kroatia i ferien i juli. Der vi skal bo er det ikke ideelt å sykle. Det er ingen sykkelstier og de “innfødte” kjører som om de har stjålet bilene… Vi sykler med andre ord ikke så mye når vi er der, kun utenfor hovedveien til en liten bar og strand. Vil ikke risikere livet på sykkel. Nyt ferien 🙂

    3. God tur og kos deg masse. Herlig der nede. Jo da, jeg har vært der og lengter ned igjen. Skulle vært i Kroatia i sommer, men det ble ikke noe av denne gangen. Men jeg minnes landet med glede! Nyt!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg svarer her jeg ligger på en solseng i Makarska. Litt overskyet i dag, men nydelig temperatur. Det vil nok komme bilder ja. Kose oss det gjør vi, helt klart!

    5. natheless: Tusen takk! Det skal vi til gangs. Ligger på ei solseng her nå og svarer deg. Livet er herlig! Flott sted. Det kommer jo ferier etter denne oogå.

    6. Vi skal til Umag, på Istra halvøyen helt nord. Der har vi vært i mange år og trives godt. Skulle nok likt å prøve noen steder lenger sør også, men det er liksom langt nok å kjøre hit. Kan ikke bare kjøre bil heller 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg