17.05.17. GRATULERER !

I Trøndelag blir en rent ut sagt meget nasjonalromantisk på en sådan flott dag på alle måter. Været har vist seg fra sin aller beste side. Solen skinner. Men ikke supervarmt, til tider kan vinder være nokså isende skarpe. En slipper å svette og en får lyst på is. Selv om jeg har vært hjemme har jeg da sannelig fått med meg både barnetog, korpsmusikk og glade isspisende barneansikter. NRK har vært den store kanalen i dag. Så har nå det ene måltidet avløst det andre. Den ene sønnen vår har vært hjemme også, samt at svigermor kjørte seg en tur på seinettermiddagen. Vi har kost oss og samlet krefter på en fridag midt i uka.17. mai er en meget trivelig dag! Her benytter vi sjansen til å være hjemme, etter mange år med små barn, barnetog, borgertog og oppmøter i skolekretser, samt mye trivelig stress opp igjennom. Ja, vi elsker…….og enda er det litt igjen av dagen  🙂

                                                                  GRATULERER ! 

 


Fra altanen akkurat nå

 


Et Norgesglass med blomstrende nasjonalfarger blir fin pynt
 

 


Min mann som er A-menneske, startet dagen 1 time før meg, og han har lært å bake brød. Så i dag ble det ferskt brød til frokost og lunsj. Han bakte tre, men ett var tatt i bruk på lunsjbordet da bildet ble tatt. Hurra for godt oppdratt ektemann!

 


En god lang lunsj sammen med TV og oppmarsj oppover Karl Johan

 


En snap sendt tidligere i dag
 

 


Godt å være hjemme. Nå er det meste på plass av møblement og puter m.m. på altanen. Vært litt ut også, men mest inne

 


Kake ble det også

 


En snap fra tidligere på dagen

 


Gratulerer!

 


God og tradisjonsrik mat på menyen i dag. Sodd i Trøndelag med godt flatbrød og ingefærøl, som seg hør og bør. Dette var også en mobilsnap fra tidligere i dag 🙂

 

       Hvordan har du feiret dagen?

 

#17mai #gratulerer #congratulation #nasjonaldag #independentday #barnetog #feire #celebrate #grunnloven #national #Norge #Norway #hjemme #home #fridag #trivelig

 

8 kommentarer
    1. frodith: Hipp hurra og gratulerer med dagen! Ja, ikke dårlig det, du har nå i alle fall dratt over dørstokken, i motsetning til meg. Din mor satte sikkert pris på det. Ja, det går i mat, kaker og slike varer. Det er ingen dag for slanking, nei. Men trivelig med feiring og en fridag.

      Ha en fin nasjonaldag enda utover!

    2. Så koselig..og ja..det er deilig å slippe stresset syns jeg..husker at med baren, så var jeg dønn sliten på slutten av dagen…nå har jeg bare kosa meg og gjort det jeg vil..nemlig tur i skogen og se 17mai toget fra godstolen.. Flotte bilder fra en koselig nasjonaldag! ha en god kveld videre!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk, takk, meget hyggelig at du tittet innom! Ja, det er en tid for alt. skulle det dukke opp barnebarn etterhvert, så blir det nok stor stas å dra ut for å se på de, antageligvis. Så er nok ikke helt ferdige med 17.mai-tog og iskøer enda, he-he 🙂 En skogstur hørtes fortryllende ut. Må vel se å få rørt meg litt utover nå, jeg også. Ha en god kveld utover du også!

    4. Kan absolutt kose seg hjemme også, og det ser jeg jo at dere har gjort.. nybakt brød, vakre blomster, litt besøk, tv ..også kake da.. kan ikke klage da :)) Sov godt og fin morgendag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg