24.11.16 Interiør: På tide med den årlige fornyelsen på kjøkkenet på denne tiden :)

Nå skriver vi jaggu meg den 25.11. Hu og hei, hvordan tiden løper. Ja, da mener jeg virkelig løper. Usain Bolt blir bare blåbær i forhold til hastigheten jeg synes døgnet har, he-he 🙂 Når vi kommer ut i november og det utendørs muligens kommer noe hvitt i fra himmelen, da er det på tide å bytte fra lyse “sommergardiner” til litt mørkere “vintergardiner”, gjerne ispedd noen av julens farger. Når de rutede, røde og flerfargede gardinene er på plass, ja da føler en det nærmer seg advent og jul her i huset. Til helga er det sannelig meg første søndag i advent. I dag har jeg hatt feriedag og bare slappet av. I morgen har jeg også feriedag. Da tenkte jeg meg ut på en Trondheimstur i “BlackFriday-kaoset”, håper jeg kommer levende fra det 🙂

Ja, for meg må bare adventstiden begynne, for nå er noe vesentlig på plass.

 

I mine bilder nedenfor, ser du at forandring fryder:

 


En krok på kjøkkenet

 


Før

 


Etter

 


Jeg har tre vinduer og en altandør med vindu på, på kjøkkenet

 


Kjøkkenbenken. Jeg holder på å lage mat i dag. Jeg har hatt feriedag i dag og bare hvilt meg, herlig!

 


Koselig før også, men litt for lyst til den årstiden vi har nå

 


Jeg gleder meg til den tiden vi nå står foran. Fordi jeg minnes den som en herlig tid med nybaktduft, travelhet på kjøkken, juleverksted hjemme,  og shoppingturer, samt en rekke julebesøk like inntil julekvelden

 

Har du rutiner for gardinbytter?

 

#interiør #interior #inspirasjon #inspiration #gardiner #curtains #hjem #home #bolig #boligpluss #boligplussminstil #rom123 #kjøkken #kitchen #advent #jul #Christmas 

  

18 kommentarer
    1. Hei!
      Så flott nytt profilbilde av deg 😀
      Og hjemmet ditt er bare helt lekkert. Flott både før og etter 🙂
      Jeg er også veldig glad i denne tiden vi går inn i nå. Den er lun og god. Jeg liker den røde julen. Rødt, lunt og fint.
      Ønsker deg gode dager og håper du kommer deg inn og ut av Black Friday like hel 😀

    2. Heia Mamma: På stua har ikke jeg gardier heller. Men synes det er trivelig å ha det på kjøkkenet. Synes det passer. Så er det jo ikke store tøystykket heller, bare noe “kappelignende”. Hyggelig at du får minner fra hjemmet i barndommen!

      Ha en fin seinkveld!

    3. Etdiktomdagen: Hyggelig at du merket forskjellen på profilen, takk! Takker også for fine ord om hjem og interiør! Enig med deg lun og god, er de riktige ordene. En jul må absolutt være rød, noe annet er utenkelig her også.

      Ja, denne Black Friday, tror jeg blir en hard nøtt. ser for meg hysteriske kvinner som sliter i det samme plagget, knuffing og fingeren opp, he-he! Så har du biltrafikken inn og ut av byen +++. Håper jeg lever inntil helga ;))) Gode dager ønskes deg også i den lune tid!

    4. Margrethe: Ja, tiden er inne, he-he! Det blir liksom en ny “æra”, og den kalles trivselsstunden. Takk for hyggelige ord om min stil i hjemmet! Det er ikke sikkert alle synes det er en trivelig tid, kom jeg til å tenke på. Noen kan kanskje grue seg til jul fordi mor eller far drikker mer enn ellers, eller skaper uhygge på annet vis. Noen gruer seg fordi de ikke har råd til å være med på gave- og kjøpepresset. Noen gruer seg pga. stress og kaos. Mens andre stresser ned og hygger seg, det blir jul allikevel. Jeg er av sistnevnte kategori. Det er hva en gjør det til i de fleste tilfeller, det trenger ikke å koste så mye.

    5. Så koselig det ble! ja det frisker opp litt med farger nå i denne mørke tiden.. Jeg skifter ikke gardiner…er ikke så “julete” av meg..så her er det de samme året rundt..Ha en god førjulstid! og en god dag!

    6. Koselig på kjøkkenet ditt, likte begge varianten jeg :)) Har ikke noe fast gardin bytte..mer når jeg føler for det..hehe.. Håper du gjorde noen gode kjøp på Black Friday, jeg har bare vært i den lokale blomsterbutikken..følte ikke for butikkaos i dag 🙂 God helg og klem til deg <3

    7. Så utrolig koselig kjøkken! Det er et sånt godt sted hvor man kan sitte å prate i timesvis. Hvem trenger stue når man har dette kjøkkenet i huset? Blir liksom husets hjerte 🙂

    8. Siv Svanem: Tusen takk, herlig med aventstid. En trenger ikke stresse, men kan heller roe ned. Stress er hva en gjør det til i sitt eget hode 🙂

      Ha ei fin adventstid!

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Takker, hyggelig! Farger må inn. Har du de samme, ja jeg håper de er nede for en vask da, he-he 😉 Ha en fin advent selv!

    10. annebe: Tusen takk, hyggelig! Jeg føler for gardinbytte på denne tiden jeg. Hyggelig med rene nystrøkne litt mørkere nå. Nei, det ble ikke noe Black Friday på meg i går. Jeg hadde jo fridag, men måtte roe helt ned, fordi jeg hadde slike magesmerter. Jeg har fått påvist irritabel tarm – syndrom, og hadde nok med det i går. Men jeg tror som du at det heller ikke var noe å trakte etter, he-he 🙂

      God helg til deg også, klem <3

    11. margarites: Ja, takk, her har vi mange sammenkomster. Mange ganger tar vi like godt kaffen her om vi får gjester. Jeg er veldig glad i kjøkkenet mitt <3

      Klem og god helg til deg !

    12. Iselin Renée: Tusen takk! Forandring fryder vrkelig !

      PS! Unnskyld for seint svar. Jeg spiller teater fire kvelder i uka, dessuten er jeg å korøvelse den femte kvelden. Så for tiden er jeg hjemme to kvelder i uka. Da er det greit med total avslapning og ikke klapring over et tastatur. Blogginga tar seg opp etter at vi er ferdig i slutten av februar. De tre siste forestillinger skal vi spille i Olavshallen i Trondheim, det er siste helga i februar. hittil har nærmere 110000 kjøpt billetter for å se teatermusikalen “Levva livet”, google og les gjerne om det :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg