28.10.16. Helg, høst, helt herlig! Stemningen satt; interiør og trivsel :)

Jeg laget et blogginnlegg her i ettermiddag for å si god helg, vise hva jeg holder på med og for å trigge litt god høststemning med bilder fra hjemmet. Men, kunne jeg legge det inn? Nei, er svaret. Blogg.no og nettavisen har ligget nede siden tidlig i dag. Et øyeblikk trodde jeg at det bare var meg som hadde problemer. Men alt kan googles, faktisk. Det viser seg at det har vært strømbrudd som har forårsaket det hele. Ja, ja dette kom sent, men likevel ikke for sent, dette innlegget. 

I ettermiddag og kvelden har jeg øvd litt på det stoffet i musikk- / teaterverdenen som må øves på først. Bare blitt distrahert av litt blogging, he-he! For helga er viet “Festen 2016” med teaterkoret på Verdal; Prima Vare, både lørdag og søndag fra tidlig til sent på dagen. “Festen 2016” et er et konsept, hvor større eller mindre lag, klubber, foreninger, arbeidskollegium, familie- / slekt- / vennelag kan ta julebordsfesten i år. En låve som er omgjort til lydstudio, heter Nye Lydhagen Studio, er nylig innredet med scene og konsert – / “cafèlignende” fasiliteter. Det er her vi sammen skal feire “Festen 2016”. I forbindelse med den serveres deilig julebordsmat, en kan danse til langt på natt og underholdningen er det koret som står for de første timer. Med nyskrevet manus, kjente hitlistesanger som er arrangerte for kor og solister + noe også nyskrevet stoff, så tror jeg absolutt publikum vil bli underholdt. Gå inn på http://kultar.no og bestill billetter i dag. Billettene går unna, så ingenting å vente med! Velkommen som gjest!

Ellers i huset har jeg denne helga pyntet med høstfarger. Det ble da litt sprekt i herlig oransjegult på bordet. Selvsagt med tent lys. Her i Trøndelag kom høstværet også nå, så det regner og blåser. I går blåste det noe i alle fall, men mer stille nå i dag. Det hører jo med til årstiden, så uansett herlig. Med bilder fra hjemmet + hva jeg holder på med, så sier jeg

                                                                            HA EI RIKTIG GOD HELG !

 


Høstlig stemning i stua
 

Nærbilde. Ja, jeg er tidlig ute med mandariner, både sunt og godt 

 


Men jeg sitter ikke og beundrer pynten som dere så over her, fordi her sitter jeg. Øve, øve , jevnt og trutt…..
 


Mine kråketegn. Jeg lærer best om jeg skriver teksten for hånd. Her er fra sangen HAPPY. I starten av sangøvelser med koret bruker jeg lapper i starten, og da er det bra noen toner er angitt, som i A, C, G. Ved pauser regner jeg slag / takter. Snufs er for en ytterst kort pause som i åttedelsnote eller åttedelspause. Det lærte jeg av den eldre dirigenten i skolekorpset en gang i tiden. Han sa: “Du rekker bare å snufse” sa han. Det stemmer. Når jeg deler opp et ord med å gå enten ned eller opp, skriver jeg en bue i ordet og angir med piler, for enten opp eller ned. Slik vet jeg hvordan melodien skal være, selv om jeg bare har tekst. Fordi jeg er litt avhengig av noter for å synge i starten  
 


Tror jeg kjøpte de naturtro bladene og de små gresskarene i plast på Nille. Det skal da ikke så mye til  🙂

 

Hvordan opplevde du “nedetiden” med blogg.no   ? 

 

#hjem #home #pynt #høst #autumn #farger #colours #løvblader #leaf #gresskar #pumpkin #stemning #atmosphere
 

10 kommentarer
    1. Så koselig med høstpynt! ja det ble en bloggløs dag..litt deilig..fikk ordnet masse i bildearkivet mitt..hihih. Kos deg med øving! HA en riktig god kveld og helg!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, pynt må det være, og mer høstfarget jo bedre. Godt med ting som er unnagjort, få system på bilder var jo nyttig. Det er ikke så galt at det ikke er godt for noe, he-he!

      God helg og ta deg tid til å kose deg !

    3. frodith: Takk, ja følte for å bringe høsten inn i stua 🙂 Må ha litt trivsel, selv om jeg ikke hadde tid til å “ni-glane” på pynten, he-he ;)))

    4. Hei!
      Så koselig det er hos deg 🙂
      Ja jeg fikk googlet til slutt jeg også for jeg trodde rett og slett det var datamaskinen eller internettet her som ikke taklet blogg.no lenger hehehehehehe men så var jeg online på blogg igjen 😀
      Spennende sang du holder på med og for en nydelig håndskrift du har 🙂
      og jeg sitter litt slik jeg også i disse tider 🙂 Nå nærmer kor-cupen seg i Ålesund. 5 november står vi på scenen rundt 11.30 🙂 wæææææ!!! Gru-spennende!!!

    5. Etdiktomdagen: Tusen takk! He-he, ja kjente på frustrasjonen en stund jeg også, men plutselig datt det ned en tanke i hodet. Alt kan googles 🙂 Kor-cup blir sikkert morsomt. Artig å treffe andre kor, og få formidlet musikk til andre og ikke minst lytte til andre. Det går sikkert helt fint ! Vi har premiere onsdag 9. desember og jeg gleder meg, men vet sommerfuglene vil være på plass, helt sikkert 🙂

    6. venkesstrikk: Ja, det har vært alle tiders i dag. Nå begynner det å løsne 🙂 Har du også drevet med kor, så artig. Ja, du bør ta det opp igjen. Det gir god energi i hverdagen!

    7. Å, så koselig høsthus <3
      Det er alltid mer hyggelig å øve i koselige omgivelser, er sikker på at resultatet av øvingen ble veldig bra.
      Jeg selv lærer også ting utenat best om jeg skriver det for hånd :).
      Når jeg lager undervisningsmateriell skriver jeg det ofte for hånd før jeg skriver det på pc'en, da husker jeg det skal undervise på en helt annen måte enn om jeg bare skriver på pc :).

    8. Anonym: Tusen takk! Hyggelig 🙂 Ja, det er en god teknikk for at ting skal feste seg bedre. Forstår godt at det hjelper også i din situasjon.

      Ha en trivelig torsdagskveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg