21.10.16 I dag kom det noe i posten, det blir en gladhelg i alle fall nedentil ;)

Med denne uslåelige overskriften går vi helgen i møte. Jeg er sikker på at den pirret nysgjerrigheten til de fleste her, he-he 🙂 Jeg valgte i tillegg å fronte innlegget med et “god-helg-bilde”, for å trigge nysgjerrigheten enda mer. Men det er sant altså, jeg fikk noe i posten som jeg blir glad av å se på, og jeg kan i tillegg bruke det nedentil. Altså på føttene. Artige sokker med delte biter med blodappelsin på, som vi kaller den appelsinen som er rødlig her i Trøndelag. Se nedenfor, avfotografert brev og “gladsokker”.

Gjett hvem som har vært på ferde. Jo, søte, “rare”, snille, artige, kunstneriske og kreative Frodith. Hun med de små lekemusene, muntre sokkene og de herlige enkle fargerike tegninger av folk og fe, her i bloggen. Så artig funnet på. Grunnen til at jeg fikk de i posten var faktisk at jeg var med på en utfordring Frodith la ut her. Hun ville vi skulle være med i hennes “Froggetog”. Det vil si avfotografere deg selv på et rart sted, mens du ser litt froggete ut. Ja, hva vil det si? Jo, du får kikke nedover til det siste bildet her, og se hvordan jeg så ut da, min tolkning det. Vi er litt “rare” vi i “bloggegjengen”, he-he. En stor takkeklem sendes herved min bloggveninne Frodith! Jeg kan si så mye som at de vil bli brukt flittig. 

Hva tenkte du når du leste overskriften? He-he, ikke vet jeg. Men herlig i alle fall med helg. Attpåtil frihelg, yeeehhh. Faktisk den siste frihelga før jul. Det er ikke slik på grunn av turnusarbeid, nei. Jeg jobber vanlig kontortid fra 08.00 – 15.30 hver ukedag jeg, så har jeg fri i helger. Men slik blir det når en lever og ånder for noe så morsomt som sang, skuespill og teater. Med en oppsetning med teaterkoret Prima Vare nå først på november og en oppsetning med teaterlaget med premiere ved juletid, så blir det manko på frihelger. Men når en får gjøre det en liker best er det jo ingen sak. Det kan jo gå utover min hobby som amatørfotograf, men jeg tenker slik at det sikkert kommer tider etter dette. I alle fall skal denne helga nytes til fulle, til null stress og avslapning med stor A  🙂 

 

Så vil jeg si høyt med en godklem; en riktig god helg til dere alle !

 

Stemning på bordet 🙂

 


Gladsokker fra Frodith

 

Nedenfor kommer innlegget som Frodith la ut på bloggen, da jeg fylte år tidligere i oktober. Er hun ikke snill? Så fint bursdagsinnlegg!

 

En flott jente med mange gir 🙂

Noen mennesker har bare et ekstra gir, og det tror jeg Toveview .blogg.no har. Hun har en finger og en arm både her og der som skulle tilsi hun var en blekksprut. Men det er hun ikke…hun er bare en vakker, snill og veldig engasjert mor og kone, med tusen interesser som hun faktisk FINNER tid til å holde på 

Hun er sykepleier ved innvandrertjenesten i Levanger. Og virker veldig glad i og opptatt av jobben sin. Når hun ikke er på jobb tilbringer hun tid med sine flotte familie, eller på noen av sine hobbyer: Foto, skriving, teater og sang, tegning og maling, design og interiør, hage, bøker, matlaging og baking, media, politikk og en hel del annet. 

Og når det gjelder foto har jeg fått sett MASSE nydelig:

Hun finner altså tid til å sprette rundt i naturen, titt og ofte,og ta vakre bilder som dette. Og denne tur-gleden har også gjort at hun har gått ned mange kilo den siste tiden.

Siden Toveview har så mange og allsidige interesser, så skriver hun om ALT mulig. Og med full innlevelse og engasjement på alt. 
Tove er også ofte med når man setter i gang en konkurranse, eller utfordring. Hvis hun får med seg at de pågår vel og merke. For med så mange interesser og stort engasjement på UTSIDA, så blir det litt “rykk-og-napp”- blogging på henne 😉 Her sees hun i vill frogging i loftstrappen, i forrige uke da hun var med i mitt “frogge-tog”

Og i dag har altså Tove bursdag!!

Kjære Tove
Gratulerer så masse med dagen!!
Du er et koselig tilskudd her inne på blogg, og jeg er på plass så fort du er på bloggen.
Håper du får en nydelig dag i dag. 
Bursdagsklemmer fra Frodithen <3


 

#gave #gift #frodithbloggno #takk #thanks #frodith

 

    

12 kommentarer
    1. Hahaha..ja der fant du en flott overskrift..jeg sliter mye med det…å finne noe som fenger..og som trigger nysgerrigheten..så DEN klarte du fint her!! hihih..herlig..fikk sokker i dag jeg også…:-) Ha en god helg!

    2. Så artig:) de kommer du til å bli glad av bare du ser de. Artig at du vant da!Høres ut som en travel, men gøy førjul. Her blir det mye ekstra jobb fremover. Vanlig når en driver butikk, men det går også fint. God helg:)

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, ikke sant. er det ikke det som gjelder, he-he! Var dine sokker like fine som mine? Ha en toppers helg selv!

    4. Venke: Ja, ikke sant ! Her blir det fart og gøy framover ja, herlig det. Det er nok ikke en latmannsjobb å drive butikk nei, kan jeg tenke meg. Men det høres vel så gøy ut! Ha ei toppers helg selv !

    5. Hei!
      Så herlig innlegg! Et glad-innlegg rett og slett 😀
      Og du fikk lekre sokker fra frodith – og det fikk jeg også 🙂 Vi er bra heldige <3
      Og det bursdagsinnlegget var helt topp!
      Ønsker deg en herlig lørdag og en god helg!
      Jeg skal på kveldsvakt snart. Har tatt på meg denne helgen for å få fri helgen 5. november. Da skal vi på KOR-CUP til Ålesund og da blir det hotell fra fredag til søndag. 😀

    6. Etdiktomdagen: Takker, ja må ha litt humor innimellom 😉 Vi er heldiga ja, Frodith finner da på det hun. Hva går KOR-CUP ut på? Er det konkurranse eller er det lagt opp som et stevne? Sang blir det i alle fall, og det er jo herlig. Det blir sikkert ei supertrivelig langhelg. Ha ei fin ny uke i morgen !

    7. Etdiktomdagen: Er det noe på gang, konkurranse? Oi, ser at datoen er 21.10. Det er vel for seint. En annen gang ! 🙂

      Ha en alle tiders helg, her vi skriver 28.10.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg