15.10.16 En magisk høst med spennende fotovær

Høsten holder på å sette seg og tiden utendørs bør dokumenteres i bilder. Jeg tørr påstå at ingen årstid er vakrere enn høsten. Tenk deg alle fargene, høstlyset, rimfrostne snøkrystaller som brer seg over landet, nordlyset som kommer, høststormer, lav sol over en nytrøsket gul kornåker, tåkeheim og bladløse tre etterhvert, som står som silhuetter i horisonter. Herlig!

I litt over en uke nå har jeg hatt statusen som pårørende til min syke mann. En liten gallestein kan gjøre stor skade, har jeg lært. Men nå er tilstanden i bedring og min mann blir trolig utskrevet tidlig i neste uke, vil jeg tro. Min mann ville ikke at jeg skulle nevne det, men det blir jo bare i en bisetning, he-he 🙂

Nei, det jeg i dette innlegget ønsker å vise er noen bilder tatt med mitt kjære Nikon D 5300, på tur med bil fra hjemmet på en av mine gjentatte visitter på sykehuset. Det var en tåketett dag med nattefrost som hadde lagt et rimlag over naturen, samtidig som solen var dypt der inne i tåkehavet. Selvsagt skulle kameraet med, noe annet var utenkelig en slik magisk høstdag. Turen fra hjemmet til sykehuset tar bare ca. 13 minutter, men det ble en liten stopp for lufting av kamera, både her og der.

I dag har jeg rukket å være i 4 timer på kor og teater i Verdal, og gleder meg til fortsettelsen på det eventyret. Nydelige melodier, fortellende tekster og flott manus, kan jeg si uten å røpe for mye 🙂 

 

Her ser dere noe av fotofangsten for omtrent to dager siden

 

Trær ut av tåkeheimen

 


Selv et tre med nærhet til søppelkasser kan være en vakkert skue 

 


Landskap innhyllet av tåke

 


Hester med høstklede på dukket opp

 


Jeg fant et vakkert dikt på nettet, som beskriver tåke godt. Tar det med her  🙂
 

 


Så klarnet det noe, og dette treet åpenbarte seg med nydelig frostkåpe på, med flere likesinnede

 

Har du vært ute og foreviget den vakre høsten?

 

#foto #photo #bilde #picture #picoftheday #image #fotograf #photographer #landskap #natur #nature #tre #tree #fog #tåke #vær #weather #Norway #Norge #Levanger #hester #horse #horses #rim #frost 
 

12 kommentarer
    1. Supert å ta bilder på denne tida ja, enten det er klarvær med blå himmel…eller overskyet og tåke 🙂 Virkelig fine de du har tatt her….jeg kunne fornemme en slags ro :)) God helg videre og god bedring til mannen, sikkert ikke noen god opplevelse…

    2. venkesstrikk: Tusen takk! Det går bedre og her gleder vi oss over den flotte høsten 🙂
      Ha ei superduper god helg, med eller uten strikkepinner !

    3. Uff..ja da må du ha god bedring med mannen! fikk en pleietrengende ryggvondt mann her i dag jeg også..Flotte bilder! og nydelig dikt!! ja, høsten ER vakker!!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Her begynner han og friskne til, kommer sikkert hjem snart. Du får stelle fint med han da, og god bedring! Høst er farge og glede !

      Klem <3

    5. frodith: Ut av tåkeheimen stiger Fugl Fønix, det er sikkert. Takk! Jeg tørr påstå at tåke er den beste photoshoppen. Med tåke slipper en å redigere bort rotete bakgrunner i alle fall, he-he 😉

      Ha god oppstart i morgen til ny arbeidsuke!

    6. Etdiktomdagen: Tusen takk! De var kanskje litt dystre i uttrykket, men synes de gjør seg slik også. Tåke skaper mystikk, synes jeg. Noe diktet også forteller godt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg