03.10.16 Helga går jaggu meg fort

I helga har vi hatt bursdagsfeiring her i huset. Feiring og feiring, he-he. I min alder prøver en å fortrenge og absolutt ikke feire at en blir ett år eldre. På lørdag kom de aller nærmeste innom og vi hadde litt varm – mat + kaker som seg hør og bør. Min mann og jeg har bursdag med bare ca.14 dagers mellomrom, og i de seneste år, slår vi bestandig sammen våre dager til en feiring. Min mann har hatt bursdag og jeg skal ha, så ingen hadde bursdag denne lørdagen.

Ellers i helga og på lørdagskvelden har jeg vært på festligheter i forbindelse med Ronja Røverdatter – teateret. Alle som var med på produksjonen var invitert, både de på scena og de rundt det store apparatet en teaterforestilling av de dimensjoner har. En meget hyggelig kveld.

I går holdt jeg på med hagearbeid nesten hele dagen. Et stort staudebed skulle flyttes til nytt sted i hagen. Mens gutta her i huset var på Rosenborgkamp i Trondheim, gikk mor i huset til verket. Det var tungt kroppsarbeid. Svetten kom jaggu på panna. Først spadde jeg opp en hel liten skråning, hvor det før var gress, så fylte jeg på med jord, dekket med barkduk, videre så spadde jeg opp både store og små stauder, klippet hull i barkduken og spadde dype hull for å sette staudene ned i. Der staudene stod før, vil vi utvide gårdsplassen noe. Nå har jeg fått de mer samlet, og opp i en skråning. Jeg tror det vil bli lettere å luke bedet der, men helst ser jeg at barkduken holder vekk det meste. Jeg hater nemlig luking. Men synes det er fint med planter som kommer tilbake år etter år. 

Men i kveld bærer det avsted på korøving. Det blir artig og gir god opplading energimessig !  

                                           Ha en super kveld alle sammen !

 

Her er noen bilder fra lørdagen og bursdag

 

Kake måtte til, selv om jeg ikke hugger innpå akkurat. Er jo på Grete – Rode – diett, så må slå fingrene om jeg begynner å bli langfingret, he-he 🙂

 


Her har vi kommet til kaffen, litt å velge i for de som kan

 


Flott høstvær ute også

 


Her er fruen i huset. Ja, jeg elsker de tøflene, he-he 😉

 

Hva har du gjort i helga?

 

#bursdag #birthday #trivsel #hjem #home #helg #weekend 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Gratulerer med dagene som har vært og kommer , kjekt å slå det sammen :)) Kakene ser jo sååå fristende ut..ja kanskje for fristende om en ikke skal ha så mye..hehe.. Og du var jo kjempefin i stilig antrekk…selv med tøfler :)) Kos deg med korøving <3

    2. annebe: Takker, Annebe! Ja, nettopp, greide å stå i mot suget, he-he 🙂 Tøflene går jeg fast i innendørs, både til hverdags og fest. Titter innom bloggen din senere i kveld, når jeg er tilbake fra korøvelsen. Ha en fin kveld!

    3. Koselige bilder!! og nammmm..fikk lyst på kake!! Kos deg på korøvelse i dag! Gratulerer til dere begge!! 🙂

    4. Så deilig ut det der 🙂 Jeg ble litt kaldsvett, for trodde jeg hadde glemt en bursdag 😀 Men så skjønte jeg,og det var jo ikke i DAG 😀 Masse deilige kaker da. Og DEN fine damen som har bursdag <3

    5. Klart at bursdager må feires. Selv om det ikke er så kjekt å være midtpunkt, så skal man jo være glad for at man blir et år eldre.Det motsatte ville vært trist nemlig. Masse gode kaker, og da er det greit med tynne kakebiter/stykker. For selv om kaken har en rar smak – mersmak – så smaker ikke stykke nr to bedre enn det første. Da er det fint å kunne unne seg det første stykket og ha god samvittighet for at det blir med det. Kjekt å samle familie og venner i alle fall 🙂

    6. Koselig med litt feiring og kaker! Selvom en skal være forsiktig…… vi har – som du sikkert har oppdaget, vært på tur! Nå er jobben i full gang igjen…. sukk……. <3

    7. Først av alt, gratulerer med dagene som var og som er forestående. Så forandret du så ut på bildet i innlegget, trodde at det var en yngre søster før jeg leste under bildet at det var deg :o)) Du har virkelig hatt en hektisk helg :o))
      Selv hadde jeg besøk på lørdagen, og laget min deilige grønnsaksgryte. På søndagen, brukte jeg det meste av dagen på å pynte heimen til høsten. Det var slitsomt, men godt å bli ferdig med :o))

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: 1000 takk, snille du! Jeg smakte en “dæsj” kake, he-he, og den ser så god ut som den er. Nå går det på en “dæsj” som vi sier i Trøndelag 🙂 Hatt en trivelig kveld på korøvelse som alltid.

    9. frodith: He-he! Du følger jo med på alle bloggere i “kretsen”, etter som jeg forstår, så trivelig! Takk ellers for hyggelige ord, Frodith <3

    10. margarites: Det har du helt rett i, Margarites. Alternativet hadde vært langt verre, det er sikkert. Enig med deg. Hvorfor ta to stykker når en vet hvordan det første smakte. Vår foreleser på Grete Rode-kurset sier; hvorfor ta et stykke i det hele tatt, når du vet hvordan et slikt stykke smaker fra før. Ja, alltid hyggelig på våre treff 🙂

    11. Vera Lynn: Takker så mye, nå var du jaggu snill i dine ord her. Jo, jeg er nok den “yngre søstra”, tji-hi 😉 Nei, håret er nok blitt lengre og så har fruen skrumpet inn noe, ellers er det nok meg. Jeg er bare ikke så flink til å stå foran kameraet, normalt bare bak kameraet jeg. Så da blir det ikke skiftet profilbilde så ofte. Men jeg skal vurdere å få tatt et nytt og oppdatert ett snart.

      Så hyggelig med besøk i helga da. Det er tid for grønnsakssuppe nå, og det synes jeg er sååå godt. Nå må jeg innom bloggen din og se hvordan du har hatt det i det siste, med pynting og det hele..

    12. Gratulerer så masse til deg på dagen din. Håper den blir vakker og full av masse hyggelig oppmerksomhet. Man skal feire at man har fødselsdag, for jammen er det flott å leve!!!!! Herlighet for et fint kakebord. Jeg ble helt sulten her, men jeg får ta en brødskive. Nyt dagen! 🙂

    13. natheless: Tusen takk, hyggelig! Ja, selve livet er en gave, og en tar en dag av gangen. Så det er nok best å holde på feiring av dager framover. Mer fornuftig med brødskive,. Nyt en herlig høstdag selv!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg