20.08.16. Trivelig lørdag i nydelig vær og masse gode opplevelser

Min kommune Levanger, har et slagord, “TRIVELIGST I TRØNDELAG”. Videre så er ord som innholdsrik, allsidig, åpen, med visjonen kvalitet og vekst ord kommunen bruker for å beskrive seg selv. Akkurat det føler jeg spesielt på i dag. I dag har opplevelser jeg har hatt; både når det gjelder aktiviteter og atmosfære + vær gjort til at jeg føler akkurat det. Herlig! Jeg digger Levanger og kulturmangfoldet 🙂

Dagen i dag startet alle tiders med blå himmel, nydelig temperatur og solskinn. Faktisk vært slik nå i hele tre dager, yeeehhhh! Dette kan jeg like !!! Videre så er dagen tilbragt oppe i Munkeby, Levanger. Nærmere bestemt i klosterruinene. Der hvor teaterforestillingen Ronja Røverdatter settes opp. Atmosfæren er upåklagelig. Flinke skuespillere både i de voksnes og i barns rekker. Nydelig sang og skuespillerkunst, under kyndig ledelse av mentor og regissør Arnulf Haga. Et unikum ! Mer er ikke å si om den saken, når det gjelder “teater-forstår-seg-på-det” i Trøndelag, og masse andre steder i Norges land, hvor han har regissert store og små teaterproduksjoner.

Stemningen i dag har vært magisk. Jeg har hatt oppgaver bak scenen. Jeg skyver på gigantiske scenearrangementer, som den kreative Erlend Haga har laget. Det har vært snekkeringer og masse tankevirksomhet bak, for å få alt til å fungere. Det blir svært. Selv om klosterruinene står som et flott bakteppe, så er det masse scener i Ronja Røverdatter som skal kreeres. Vi har “Helvetesgapet”, skog og landskapscener, for å nevne noen, uten å røpe for meget. I tillegg er alltid trivelige Anett Hjelkrem på plass som koreograf. Hun farter fra Trondheim hver gang. For å få skikk på bevegelser til trege og ustødige karfolk, he-he 🙂 Hun gjør en eminent jobb her. Stakkars dame ;))) Den dama har bein i nesa og blir aldri skikkelig sur, bestemt, men blid. Så har jeg innimellom slagene i dag malt noen rekvisitter. Det har vært spesielt sosialt og artig.

Jeg kjenner mange av skuespillerne, og personer i rundt. Det syes klær forøvrig under ledelse av ei som jeg har arbeidet samen med opp mot flyktninger. Sminkørene kjenner jeg også fra den gangen, stykket “Raud Vinter” ble satt opp i Levanger, årene 2006, 2007 og 2011. Noen av de yngste skuespillerne har fått hjulpet til og malt sammen med meg, i ledige stunder. Det har lyst glede av de to som hjalp til. De ville så gjerne og var nysgjerrige på hvor rekvisitaen skulle stå og hvordan den skulle brukes. Vi er en tre – fire voksne kvinner som har vært i sving med rekvisitter nå etter sommerferien. Hun som har ansvaret er en tidligere korvennine i koret Corevi, en av damene arbeider jeg sammen med daglig på Leira Asylmottak og en har jeg arbeidet med på forrige arbeidssted, Skogn Helsetun (sykehjem). 

Ikke minst har kvelden nå før jeg satte meg med dette blogginnlegget vært god. Jeg og min mann har spist nydelig tandoori kylling med salat, og nippet til en akevitt og et glass rødvin. Så de store kulisser som åpenbarte seg på himmelen rett utenfor terrassen i form av megastore godværskyer. Da ble fotoapparatet selvsagt hentet fram. Dagen og kvelden har vært toppers, og her kommer glimtene i alle fall fra kveldsstunda, med skyer og det hele. Levanger kommunes slagord og visjoner er fylt til tusen i dag  🙂 Teateret Ronja Røverdatter blir bare magisk bra, så kjenn din besøkelsestid ! Billetter på: kultar.no

 


Nydelig med middag på terassen

 


Vakre kulisser som satte stemning

 


Vi snakker skyer

 


……….og kvelden er enda ung

 


Mens jeg spiste dukket dette speilbildet opp i bordflata. Blomster jeg har på veggen speilet seg, så måtte kameraet fram igjen, selvsagt

 


Magisk aften og den er enda ikke over

 

Ha en magisk kveld!

 

#Levanger #triveligstitrønelag #trondelag #atmosfære #atmosphere #skyer #sky #weather #vær #stemning #mat #food #tandoori #kylling #chicken #vin #wine #Norge #Norway #teater #theatre #RonjaRøverdatter #RonjaRöverdatter 

  

 

 

    

12 kommentarer
    1. Margrethe Hjertaas: 1000 takk, Margrethe ! Ja, de skyene som dukket opp i kveldingen her var magiske. Så klart måtte fotoapparatet fram, mitt kjære Nikon D 5300 🙂

    2. frodith: Takk ja, måtte bare “knipse” i vei. Åhhh, så synd, her skinner solen og det er så varmt at kvelden kan tilbringes ute, faktisk 🙂 Får krysse fingre for bedring av været hos dere også !

    3. Så vakkert!! Jeg elsker sånne godværs skyer! Har så lyst til å hoppe opp på dem, og kose…hmmmm…De ser så myke og god ut! Kjempe flotte bilder!! og det høres ut som du driver med noe du virkelig liker også da..hjelper på teateret..Det høres så koselig og sosialt ut..også får du utløp for dine kreative sider… Herlig! Ha en strålende god kveld!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, de er flotte, det er sikkert 🙂 Jeg holder absolutt på med noe jeg brenner for og stortrives 🙂

      En strålende god kveld til deg også !!!

    5. Så bra du koser deg i “teatermiljøet” gøy å være en del av slike ting som foregår :)) Jeg sang jo i kor i “gamledager” og det var mye moro med det :)) Flotte bilder..elsker slike “lubne”skyer :)) Og maten så deilig ut :)) Kos deg med dagen videre <3

    6. annebe: Har du sunget i kor, så hyggelig å høre. Skikkelig artig og også meget sosialt. selv har jeg sunget i et eller annet kor siden tidlig på 90-tallet. Før den tid var det korpsmusikk og trompet i fokus. Ja, bare måtte forevige disse skyene når de åpenbarte seg 🙂

      Kos deg du også !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg