31.07.16 Tilbakeblikk i bilder fra fotballkampen Rosenborg – Molde, fra arkiv, herlig med seier til “Troillongan” fra Trondheim

Den 28.05. overvar jeg fotballkampen mellom Rosenborg og Molde på Lerkendal stadion. Jeg er overhodet ikke interessert i fotball, så fotoinnlegget omhandler det en ivrig amatørfotograf setter i linsa, av stemning og opplevelser. Dette blogginnlegget kommer noe seint. Jeg har hatt det liggende i arkivet her, og jeg har hatt en god ferie fra blogglivet nå. Men syntes nå at det var på tide og komme tilbake til hverdagen, og da også bloggen. Da kunne jeg ikke forkaste dette innlegget, da jeg sikkert vet at det er mange interesserte i temaet fotball. 

Ellers har jeg hatt en god lang ferie; med ferietur her i Norge, konsert- og teateropplevelser, shopping, oppussingsprosjekt og kreative verk. Så jeg har da flust opp med blogginnlegg framover. Håper at jeg får tilbake mine bloggvenner fra tidligere, til tross for et avbrekk her. Det hadde vært koselig !  🙂

 

 

Så fornøyd med modellene foran meg som var kledd i sort og hvitt med skjerf. Når alle reiste seg, satt jeg nede og fotograferte, he-he ;)))

 

 


Turen til Tronheim startet med en tur hit, til Solsiden. Her møtte vi min søster med familie og slekt. De dro helt fra Rørvik i Vikna og til Trondheim for å oppleve kampen. De bodde på Scandic hotell, rett ved Lerkendal

 


Mye folk ute i det vakre været

 


Fint i Trondheim

 


Stemning utenfor Lerkendal

 


Scandic hotell rett ved Lerkendal, stilig. Her var det fest i anledning 20 – årsjubileumet til Rosenborg. Med “Kjernen” som supportergjengen til Rosenborg heter

 


Vi var vel noen av de første som “benket” oss ned på Lerkendal

 


Spillerne i Rosenborg har startet oppvarming. De virker meget gira, jeg tror det går veien i dag

 

De sort – hvite “Troillongan”

 


Mini (reporter for TV2) og “Bruttern” (trener for RBK) i passiar før kampstart

 


“Kjernen” på plass i solskinnet. Stor stemning, all honnør til dem !!!

 


Her fra Moldehjørnet. Oppvarming pågår

 


Tippeligaen altså 🙂
 


Litt væskeinntak før kampstart

 


Det blir tid for litt innad fotballspilling også før startsignalet går

 


Her er stjernene altså

 


Flaggene vaier og blafrer velvillig

 


Før kampstart er det intervjuer. Her TV2 med Ole Gunnar Solkjær (Moldetreneren) og Mini bl.a. som reporter

 


Banen vannes og gjøres klar

 


Flaggbærere for Rosenborg spaserer en liten runde i enden av banen

 


Her ligger den altså, på pidestall, fotballen som straks skal sparkes i gang. Hvorfor gjøre så stor ære på en ball som jeg med mine egne øyne så ble byttet ut rask i kampen, ved innkast, innspark og “bortspark” ?

 


Snart bæres midtpunkt og sponsorreklame bort

 


Like før avspark

 


Men først noe “nedpsyking” av motparten Molde fra “Kjernen”

 


Så gode ord og kjærlighet på veien til både fotballag og trøndere, fra ihuga suppoertere. Typisk trøndersk ?

 


Obligatorisk hilserunde før start, med maskot

 


Allerede ? 1 – 0 til Rosenborg. Alle reiser seg unntatt “fotografen”, he-he 🙂

 


Stemningen på tribunen er formidabel

 


Molde setter inn ett mål, og stillingen er 1 – 1. Da blir det leven i Moldeleiren med blårøyk og hyling 🙂
 

 


Spillerne i aksjon

 


I bevegelse

 


Her foran Rosenborgmålet, huff da, meget spennende

 


Men ballen går like til siden, heldigvis

 


Så jubles det for nok ett måk til RBK, herlig ! Status 2 – 1 og vi liker det !!!

 


Enda mer jubel, 3 – 1 til RBK, jippi !!!

 


Pause og crewet går på banen for å flikke på gressmatta

 


Kampen er i gang igjen

 


Et av Rosenborgangrepene

 


Dommeren får mye å gjøre. Til tider mye knuffing og amper stemning, med også skader som følge av dette

 


Noen blir byttet ut og inn kommer uthvilte andre spillere

 


Synes da det meste foregikk foran Moldekeeperen. Tror han fikk mer enn nok og bryne seg på

 


Inne i de siste spilleminutter

 


Linjemennene var heller ikke arbeidsledige

 


Så endelig bryter jubelen løs. 90 minutter er spilt og Rosenborg har vunnet med tre mål mot Moldes ene mål 🙂

 


Synes nesten litt synd på Moldes keeper

 


Her er dagens målscorer og den som får mest oppmerksomhet

 


Slitne spillere tar hverandre i hendene og takker for kampen. Noen er lykkelig, mens andre er mindre lykkelige

 


Godt jobbet!

 


Handshake peace står det 

 


Takk for kampen ! Dette fortjente enda et bilde. Den jenta som holder flagget er forøvrig “sladdet” bort

 


Spillerne tar i mot hyllesten fra publikum på Lerkendal

 


Micke Dorsin fikk mye oppmerksomhet, da han legger opp fotballkarrieren i Rosenborg. Her med sine to små barn. Velfortjent hyllest 🙂
 

Kjernen takker han av på denne måten :)))

 

Hyllesten mottas foran Kjernen og alle andre frammøtte

 

Hoppende glade Rosenborgspillere

 


Yeeehhhhh, seier !
 

Tilskuerne og Kjernen blir applaudert tilbake

 


Flere intervjuer, hele arrangementet går mot slutten


Vi beveger oss mot Scandic hotell for middag sammen med min søster m.fl. før vi kjører hjem

 


Foran inngangen står disse “glisene”

Stilige

Ja, denne kunne jeg gjerne hatt

 


Så noen bilder når vi drar hjem
 


Tomt på Lekendal. Utrolig morsomt med seier over Molde, lokaloppgjør kan en kalle det 🙂 Heia Rosenborg !!!

 

Ha en fin dag !

 

#fotball #football #Rosenborg #Molde #Lekendal #Trondheim #Norge #Norway #foto #photo #bilder #picture #spennende #exciting

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg stort sett bare interessert i fotball når Vål’enga spiller kamper, og da følger jeg ganske nøye med, hehehe! Min kusine er stor Rosenborg fan, enda hun bor midt i området hvor man normalt holder med Lillestrøm.

    2. Vera Lynn: Vål`enga duger vel, er de ikke på tur oppover tabellen da? Utrolig artig at hun digger Rosenborg, da er hun i godt selskap, he-he 🙂 selv må jeg innrømme at fotball ikke er min store greie, to x 45 minutter er alt for lenge, kjedelig 🙂 Jeg blir “revet” med av min superinteresserte mann noen ganger ;)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg