14.05.16 Yeeehhh! Fire dager helgefri :) Det bør markeres med dette magiske øyeblikket jeg hadde på Cuba

I går stod det fredag den 13`de på min kalender. Egentlig opplevde jeg ingen hverken store eller mindre overraskelser som var negative. Men travelt på jobb var det. Jeg hadde faktisk problemer med å finne tid til å spise. Heldigvis hadde jeg en banan med meg i veska, og denne inntok jeg ved Kirkegata legesenter sittende i “ventemodus” med pasient jeg fulgte. Men kjekt det, for dagen går fort og en føler at en får hjulpet mennesker med stort og smått. Det gjør godt i sykepleierhjertet.

Tenk det fire hele dager fri fra jobb på ei helg, langhelg. Det gjør godt i forhold til lading av batterier.  Jeg vil gjøre som fuglene på bildet her. Spre vingene ut og føle meg fri, eller rettere sagt slå ut håret og gjøre akkurat det jeg lyster. I morgen blir det en tur til butikk for å kjøpe nytt minnekort til kameraet. Så vil det garantert bli treff med motiver som får “knipsefingeret” i aksjon. Ut i naturen eller på tur i byen muligens. Kanskje påbegynner jeg noen små møbel oppussingsprosjekt også. Det står også noen bed ute i hagen som krever grønne fingre. Burde også rørt på meg fysisk med en langtur eller topptur. Ellers kan det bli nye penselstrøk for  noen kunstprosjekter? Ja, jeg har da litt av hvert å gjøre, om jeg lyster på det. Kan velge å gjøre absolutt ingen ting også, tenk det, å sitte å filosofere i flere timer. En blir ikke spesielt klokere, men det gjør godt 🙂

“Langhelgeinngangen” markeres altså med dette fotoet tatt i Varadero på Cuba den 23. februar. Da møtte jeg disse to på stranda. Jeg har duset ned bildet noe i etterkant for å gjøre det poetisk eller magisk. Straks drar jeg på handel for de siste småting til langhelga og da vil jeg drikke kaffe eller spise lunsj ute på kafè, det er koselig. Snakkes her når jeg er tilbake om litt 😉

 

Hva skal du bruke helgedagene til?

 

#foto #photo #fotografi #bilde  #picture #picoftheday #kamera #NikonD5300 #fugl #bird #pelikan #vinger #sjø #strand #Varadero #Cuba #poetisk

16 kommentarer
    1. Det har du ærlig fortjent! En lang god helg!! og ja, du har tydeligvis mange helger..men du skal se du ikke får gjort noe av det..hihih. blir gjerne sånn..Men håper du kommer deg på tur og får prøvd det nye minnekortet ditt…så blir det litt bilder på bloggen!! som vi kan nyte godt av også..hihih. Jeg skal også slappe av denne helgen..venter middagsbesøk i morgen, men ellers, gjøre minst mulig.. utenom turer og blogg! Ha en strålende god pinsehelg! 🙂

    2. Fantastisk flott det bildet 🙂 Ingen planer for helga, men noen småturer ut blir det, og i kveld skal vi grille..men tror vi sitter inne, er så kald vind 🙂 God helg <3

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk for det! Ja, skal se det blir det alternativet jeg skrev, om å sitte å filosofere. Da gjør en nærmest ingen ting. Neida, tur ut med kamera blir det nok. Ser ut til at du også får kost deg i helga da. Så venter jeg også på masse nye fotoknips til bloggen her. Ha ei trivelig helg selv <3

    4. Åhh, herlighet for et fantastisk flott, kult og stilig bilde- alt på en gang liksom 😀
      Jeg har jobbet i dag og har sagt til sjefen at jeg kan jobbe i morgen også hvis hu føler behov for det, så vi får se 🙂
      Ellers blir det bare avslapping og tur med hundene 🙂
      Kos deg masse med langhelg 😀

    5. annebe: 1000 takk Annebe, hyggelig! 🙂 Så godt å ta ting på sparket da, blir sikkert trivelig uansett. Skal dere grille ja, da blir det god mat. Spise inne, er sikkert best det da. Har ikke startet grillsesongen enda vi. Jeg stod på butikken og vurderte hva jeg skulle ha til mat i helga, grilling streifet tankene mine. Men tenkte det er best i nydelig varmt vær og lot være å kjøpe inn. Det absolutt ikke varmt her. En kald sur trekk som ikke minner om glade varme mai. Men har troen på noe bedre, he-he ! 🙂
      God helg ! <3

    6. Lillian: Utrolig godt med slike dager 🙂 Utrolig koselig at du likte bildet, takk! Tror nok definitivt de to bevingede er i helgemodus ja 😉

      Ha ei god helg! <3

    7. Elin Slåen: Takker så mye for supertrivelig kommentar! Har du jobbet? Jeg har fulgt med så mye at jeg vet du er regnskapsfører. Trodde det var en 9 – 4 – jobb jeg, på ukedager. Var det akutt behov? Herlig med avslapning med de firbeinte. Er vi andre heldige får vi vel servert noen flotte bilder etterhvert da 🙂

      God helg ! <3

    8. På våren når det er selvangivelser, moms og årsregnskap på samme gang så må man beregne en del overtid man kan ta ut som avspassering til høsten når ting er litt roligere 😉 Ellers er det en 8-16 jobb 🙂
      Satser på fint vær så vi kan knipse litt bilder 🙂

    9. Elin Slåen: Ja, tenkte det kunne være noe slikt. Kjenner til at det er en travel tid nå med slikt for de som driver med regnskapsarbeid. Hyggelig med ekstra fri på høst da. Billige sydenturer er det også da 🙂

      Ja, vi får satse på utevær for bildeknipsing !

    10. Anne Grethe/FotoSeljordslia: 1000 takk! Ja, akkurat, skal bli sååååå kjekt 🙂 Jeg skrev vel på ditt innlegg når du skrev på mitt, he-he 🙂

      Ha ei trivelig helg ! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg