27.04.16 Jeg sier: Ha en trivelig kveld ! Med vakre blomster:)

Hei alle bloggere! Jeg er bare innom midt i uka for å ønske dere en trivelig kveld! Det vil jeg gjøre med en utrolig vakker plante med blomster jeg kjøpte forleden. Det er visstnok Calla liljer. Håper dere har hatt en givende dag, enten på jobb eller hjemme 🙂 Har den ikke vært så givende håper jeg du har fått hvilt deg skikkelig og ladet batterier. 

Her går det mot nok en helg, Ja, ja, vi er vel midt i uka, men tipper straks over nå, så da er det snart helg for meg. Bursdag på søndag er i sentrum denne helga. Da fyller nemlig min sjarmerende sønn Bendik 20 år. Jeg synes ikke det er lenge siden jeg fjorten dager over terminen, ble lagt inn dagen før 1. mai. Men tror du han ville ut? Sta / viljesterk har han alltid vært, he-he 🙂 Nei da. det endte med keisersnitt, etter timer med både kurer og epidural. Så ble det fødsel omsider dagen etter innleggelsen, femten dager over tiden. Det var en glad mamma som etterhvert fikk sin lille gutt i armene.

Nå i dag har jeg allerede begynt å notere ned på ei innkjøpsliste til bursdag, for hjemmebakte kaker blir det, tradisjonen tro. Jeg elsker å bake. bare dumt at de fleste kaker ikke står seg så godt, så alle må bakes på omtrent samme tid. Selvsagt blir det bløtkake, så en sjokoladekake + noe nytt, ny kake jeg alltid prøver meg på. I tillegg blir det noen desserter. Så må jeg huske å kjøpe gave. Så må jeg vel snakke med pappa`n når han kommer hjem senere i kveld. Så bør vi bli enige om hva det blir i pakken 🙂 Nei, nå skal jeg henge opp rene nystrøkne kjøkkengardiner. Det er på tide med “sommerlooken” her i huset 🙂 

 


Vakker !

 


Fint på stuebordet 

 

HA EN TRIVELIG KVELD!

 

#interiør #interior #hjem #home #plante #blomster #stue #livingroom
   

18 kommentarer
    1. Det var en flott og litt annerledes blomst :)) Tida går..blir fint å feire 20åringen tenker jeg…høres ut som det blir mye godt og søtt å kose seg med :)) Blir nok fint og sommerlig med nye gardiner…koselig å pynte opp litt i huset :)) Trivelig kveld til deg også <3

    2. Så nydelig blomst! og så gøy når du liker å bake! DET gjør ikke jeg..det er noe man må gjøre..hihih. Kos deg frem til helgen! ha en god kveld!

    3. annebe: Ja, svært spesiell. Den blir fint på bordet med den, nå når vi går mot bursdagshelg. Blir aldri for mye søtt og godt, he-he 😉 Ja, nå blir det “sommersesong” her i huset. Alltid så godt det !

      Kos deg i seinkvelden selv! <3

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, særdeles vakker! Slik er det, bare elsker å bake. Men der stopper også glansbildet av et “kjerringemne”. Jeg hater nemlig å vaske / støvsuge m.m. Jeg håper min mann stiller opp på det området, he-he 🙂 Han bruker å være flink, det skal han ha 🙂

    5. Anne Grethe/FotoSeljordslia: He-he! Din mann kunne jo ha vært meget allergisk for blomsten ;))) Jeg hadde hvite calla selv i buketten, og det var en suksess. Ja, callaer er meget vakre. Det er faktisk en lilje 🙂

    6. Utrolig vakkerblomst, og kjempefin farge på den. Bursdager er viktig, og kaker hører med! Jeg liker også godt å bake. Her har jeg ofte laget daimkake for den kan lages i god tid før dagen, siden det er en iskake som skal stå i fryseren. Det er en kake som bestandig forsvinner her i huset. Lykke til med jubilanten – årene går utrolig fort 🙂

    7. margarites: Takk, ja den gjør seg på bordet 🙂 Ja, den bør jeg bake. Tenkte tanken her forleden. Iskake blir det ja 🙂 Skal gå inn å se på oppskrifta 🙂

      Takk! Ja, jubilanten er blitt voksen. Men glad han bor hjemme enda. Koselig det!

    8. frodith: Tusen takk! Ja, “sommerlooken” må opp, til tross for gyselig kulde her i Trøndelag. jeg har bestandig som må å ha de oppe til Bendik`s bursdag 🙂

    9. Etdiktomdagen: Takk for det, hyggelig! Ja, artig å styre og bake 🙂 Stresser ikke meget med gavekjøp, for i den alderen blir alltid pengegaver vel tatt i mot også, he-he:)Jam han fortjener skikkelig feiring, så koselig 🙂

    10. Så fin blomst! Gratulerer med sønnene. Vi skal også feire bursdag i helga, men det er barnebarnet. Jeg skal bake kake. Kokoskake blir det her og den kan bakes noen dager i forveien uten problemer. Ha en vakker dag 🙂

    11. natheless: Ja, den er vakker 🙂 Takker for det! Den kokoskaken bør du blogge om med oppskrift og det hele. Gratulerer med barnebarnet og kos deg i helga !

    12. Siv Svanem: Ja, ikke sant. I kveldt bakte jeg bringebær iskake med marengsbunn. Den er i fryseren nå. Blir greit å finne. Takk for “til-lykke-hilsen” !

      Ha en fin siste hverdags-dag i morgen og senere god helg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg