18.08.16 Nå blir jeg sprek framover, 10 på topp :)

Her forleden gikk jeg innom sportsbutikken her i Levanger og kjøpte meg deltakelse i “10 på topp”, eller rettere sagt er det nå blitt “20 på Topp”. I år er det 20 topper som skal bestiges, og det er forskjellig lengder og vanskeIighetsgrader. Beboere i Levanger blir virkelig spreke, da det er stor interesse for disse turer. Slik har det vært over flere år nå. I den konvolutten jeg kjøpte befinner det seg kart og veibeskrivelse, og nærmere beskrivelse for hvor postene på stedet henger. Videre er det en slipp å fylle ut med navn og levere inn, om du ønsker å motta heder og ære i form av premier. Jeg har gått til flere topper gjennom åra, men aldri meldt meg på dette. Det blir artig å prøve å rekke over alle. Så står jeg i fare for å bli sprekere, men det er ting som følger med, he-he 🙂

Men nå må jeg springe for å rekke korøvelsen som starter snart. Snakkes ! 

 


Alt dette lå i konvolutten. Nå er det opp til meg !
 

#tur #friluft #trim #walk #topptur #fjell #mountain #skog #mark #Levanger #tipåtopp #10påtopp #sprek #fotoapparat

 

Her er informasjon om disse turene :

Toppturer 2016

Levanger idrettsråd tilbyr også dette året 10 på topp i Levanger

Dette tibudet er et samarbeid mellom Levanger Idrettsråd og mange av kommunenes idrettslag.

Fra bedriftsidretten deltar bedriftsidrettslaget ved HINT Levanger. Tilbudet gjelder i perioden 1. februar til 31. oktober.
Enkelte av stedene er ikke tilgjengelig på vinteren på ski.
På alle topper/steder er det satt ut kasser med notisbøker og skrivesaker. Alle oppfordres til å skrive navn og sted/klubb/bedrift

Nytt for året er at du registrer selv dine turer med et nyutviklet system for turregistrering

Deltakelsen på 10 på topp er på eget ansvar.

Kart fåes kjøpt i sportsbutikkene i Levanger, Mekonomen Åsen, Bunnpris Skogn, Rampa Ytterøy, Arve Brenne Ekne og hos sevicetorget Levanger kommune.
Bedrifter/skoleklasser etc. får redusert pris ved kjøp av over 10 konvolutter. Disse bestilles hos Arve Brenne. E.mail: [email protected]/tlf. 916 68922.

Idrettsrådet selger også kart. De som besøker en eller flere topper ogsamtidig leverer svarslipp er med i trekking av premier. Alle som besøker 10 av toppene/stedene får premie.

Fortsatt kan «Ti på topp» skilte med verdens største titall, siden det i alt er 20 topper eller steder du kan velge mellom.

Til sammenlikning fra fjoråret, er det gjort noen forandringer, turer som er rullestolvenlige er merket med en rullestol, og her er stedene du kan belage deg på å finne fram til i løpet av 2016:

Lette turer

1. Kattangen Røstad  rullestol-ikon-web
2. Midtveien Utsikten  rullestol-ikon-web
3. Falstadstien  rullestol-ikon-web
4. Utsikten «Far etter folk»
5. Burtjønna

 

Middels

6. Bukkhaugen rullestol-ikon-web
7. Skalltjønna
8. Hestgrøbbtjønna
9. Stokkvola  rullestol-ikon-web
10. Purkvika
11. Hegglia
12. Reinsjøen
13. Migtjønna
14. Skognvullusjøen
15. Litj Grønningen

 

Krevende

16. Fjellhov
17. Våttåberget
18. Revollen
19. Kongshaugen
20. Skurdalsvola

12 kommentarer
    1. Så bra…blir mange fine turer på deg utover nå da 🙂 Får vel se noen bilder etterhvert håper jeg :)) Kos deg på korøvelse :)))

    2. En sånn bivirkning kan man leve med (å bli sprekere altså). Så spennende å ha bestemte topper å nå. Tenker det blir mange fine turbilder her hos deg fremover nå, så da får vi blitt med uten at vi blir sprekere av det. Ha en fin kveld 🙂

    3. annebe: Ja nå blir det turer og topper. En skal ikke se bort fra at det “faller” ned noen bilder her på bloggen fra toppen ;))) Kos deg i senkvelden !

    4. margarites: Ja, det blir virkelig en bivirkning på sofagrisen, en skikkelig positiv en ja 😉 Det kan nok hende bloggen blir fylt med bilder fra tur ja, for kamera blir min følgesvenn, helt sikkert ! Det kan hende det krever energi å se igjennom alle bildene, he-he ;)))

      Ha en fin senkveld !

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, kan hende at bloggen blir fylt med toppturbilder etterhvert. Bare jeg har noe energi i etterkant til å få de ned på bloggen 🙂 Jeg kosa meg på korøvelse. vi hadde til og med teatersport, så blir rimelig svett av det også kjenner jeg. Men artig !

      Kos deg i senkvelden !

    6. Margrethe Hjertaas: Ja, jeg tror nok det får folk til å yte litt ekstra på turfronten. Artig å høre at det foregår andre steder også. tror det er blitt en trend dette med toppturer. Ja, en kommer seg ut i alle fall 🙂 Faren din er vel sprek da, forstår jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg