16.04.16 Jeg lider av lyspærefobi og det er bare blitt verre og verre

Ja, du leste riktig i overskriften her. Det går altså an. I går stod jeg minst 20 minutter foran utvalget av lyspærer i butikken og vred hjernen over hvilke lyspærer jeg skulle velge. Før i tiden gikk det da an å vite hva en skulle kjøpe. Men den tiden er forbi. Halogenpærer, led, glødepærer, damplamper, sparepærer, lysstoffrør, ditt og datt. Videre står det utenpå lyspærepakken 46 W = 60 W, f.eks. Er det da liksom 46 W eller 60 W da eller? Jeg blir lettere småforvirra, og har den senere tid erklært å lide av lyspærefobi. Det arter seg slik at det blir stadig sjeldnere jeg går i butikken og finner lyspærer, og det må gjerne være mer enn en lampe som mangler pære før jeg tar turen. Så i hjemmet er det alltid en eller annen lampe som er mørklagt, he-he 😉

En vesentlig ting er at det er alt for mange å velge mellom. Før i verden måtte du kun forholde deg til tykk eller smal sokkel. Vi visste videre at på utendørslys og på taklys så kunne en gjerne velge 40 W eller 60 W, så på smålamper valgte du 25 W som regel. Enkelt og greit. Men nå……valgets kvaler; hvilke pærer var det nå igjen på den og den lampa. Skal jeg ha pærer med to skruelignende saker i enden, eller med to små pinner i enden? Så dette “WATT – tullet”. Nei, nå skal jeg sette meg ned å ordne en liste over hva vi trenger. Det er den eneste kuren for å bli friskmeldt av lyspærefobi, det er sikkert ;)))

 

Virkelig mye å velge i 🙂

 

Hvilken WATT er dette?

 

Kjenner du deg igjen?

 

#lyspære #fobi #humor #ironi #forvirret #valg

12 kommentarer
    1. Ja gjett om jeg kjenner meg igjen! Noen ganger tar jeg med meg den gamle lyspæren til lampebutikken og sier “Jeg skal ha en sånn”. Og da får jeg jo rett. Men så hender det jo at jeg kjøper sånne småpærer på matbutikken og da lurer jeg alltid. Mye enklere før.

    2. margarites: Ja, tenkte nok det var flere der ute med samme lidelse som meg, he-he 😉 Et virvar der ute, det er sikkert. Det er slik vi sier vi “oldinger”, det var mye bedre før. Begynner å ligne på min pappa, kjenner jeg, tji-hi 🙂

    3. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i denne beskrivelsen…. Nå handler jeg alle lyspærene mine hos Clas Ohlsson, og når jeg skal ha en ny pære så kaster jeg meg over en av de unge kjekke karene som jobber der. Vips har de forklart meg hva jeg skal kjøpe, veldig enkelt og greit :o))

    4. Vera Lynn: He-he, skjønte det var flere av oss der ute 🙂 Ja, det går vel an å spørre. Greit også med unge kjekke menn 😉 Men det er verst å huske på hvilken pære den og den lampa hjemme skal ha. Det kan jeg ikke spørre noen i butikken om, fordi det vet heller ikke de. Nei, må vel skrive ned en liste 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg