14.04.16 Jeg fikk delt førsteplass i Innherred fotoklubb med dette bildet

Hver måned bruker fotoklubben jeg er tilsluttet å ha fotokonkurransen; “Månedens bilde”. Det settes opp tema for hver måned, og vi forsøker å løse oppgaven med å ta bilder i det valgte temaet. Eller kanskje har en bilder liggende på harddisken som en finner fram til klubbmøtet. Vi leverer inn minnepenner med to bilder hver. Lederen for klubben legger inn på datamaskina som er tilsluttet storskjerm i klubblokalet, nummerer bildene fra en og oppover. Hvert bilde har et nummer altså. Det sikrer anonymitet og et rettferdige valg. Så stemmer vi medlemmer over de bildene vi liker best. Bildet som jeg liker best gir jeg tre poeng, bildet som jeg liker nest best får to poeng, så får det bildet jeg ønsker på tredjeplass ett poeng. Det er ikke lov å stemme på seg selv, selvsagt. Det bildet som får flest poeng vinner. Det hører med til historien at alle medlemmer innbringer ett poeng for deltagelse. Når fotoåret som varer fra januar til januar er gått, så får den fotografen i klubben med flest poeng en finere premie. Det kan være gavekort på 500 kr. for å handle på Japan Foto i Trondheim. Å konkurrere er artig og medlemmer strekker seg langt i kreativitet, kvalitet og i økt mengde fotografering.  

Jeg legger ved førsteplassbildet, temaet var gult, og så legger jeg ut det bildet jeg fikk delt andreplass med i forrige måned på selveste kvinnedagen, temaet her var selvsagt kvinne. Så nå har jeg vært heldig med mine valg av konkurransebilder ei stund. 

 

Delt førsteplass. Gul bil i en gate i Trinidad på Cuba, tatt nylig på tur dit

 

Delt andreplass. Tema kvinne, og klubbmøtet var på selveste kvinnedagen 8. mars

 

#foto #photo #fotografi #bilde #picture #picoftheday #førsteplass #konkurranse #fotokonkurranse 

 

 

 

22 kommentarer
    1. For en gøy konkurranse 😀
      Og for noen fantastiske bilder du har tatt og deltatt med- uten at jeg har sett de andre bidragene så kan jeg godt forstå at du vant 😀

    2. Elin Slåen: Ja, ikke sant 🙂 Tusen takk for rosende ord, det liker undertegnede 🙂 Ellers, jeg syntes det var vanskelig å velge ut de tre som skulle være de beste, da det var jevnt over gode bilder alle sammen 🙂

    3. Slike ting er ofte vanskelig, og noen ganger er jo bildene så fine på hver sin måte og da er det i alle fall vanskelig å velge 🙂 Men veldig gøy! 😀

    4. Elin Slåen: Det blir jo den personlige smaken hos klubbmedlemmene som alltid blir utslagsgivende for hvilken premiering et foto får. Artig å vinne på den måten og det blir jo rettferdig. For å bli en bedre fotograf er det meget lurt å melde seg inn i en klubb.

    5. Ja, veldig rettferdig måte å gjøre det på 🙂
      Jeg er “med” i en fotoklubb, men den ligger i Fyresdal- litt langt å bli med, med får mange herlige bilder og tips servert på facebook 😀

    6. Elin Slåen: Så hyggelig! Dere har sikkert også interne konkurranser. Kanskje du burde starte opp en ny klubb litt nærmere hvis det er folk nok på stedet? Det er flere og flere som investerer i speilrefleks kamera og får interesse for foto nå. Med de sosiale medier i større utstrekning de seneste år så blir det jo et “utstillingsvindu” ut, som folk gjerne vil være med på 🙂

    7. Gratulerer med delt første plass. Det bildet med den gule bilen er bare råstilig! Flotte damer også, og jeg vet jo at du tar veldig mange flotte bilder. Blir nok ikke siste gangen du får pallplassering, nei 🙂

    8. margarites: Takker så mye for fine ord, blir både rørt og stolt 🙂 Det er mange om beinet i fotoklubben, men skal prøve å strekke meg til topps igjen 🙂

    9. Så gøy å være med på sånn! Flotte bilder! så Gratulerer med 1.plass! og andre! 🙂

    10. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk! Ja, å være med i en fotoklubb gir ny giv når det gjelder kreativitet, eksperimentering, turer ut med fotoapparat og sosialt fellesskap 🙂 Hvis det finnes en klubb i nærheten av deg, så hiv deg med !

    11. Gratulerer! Det var da skikkelig morsomt! Du har øyne for detaljer og komposisjon! Bildet med den gule bilen var jo som en eksklusiv plakat! Morsomt med foto. Ha en vakker dag med enda mer fotoglede! 🙂

    12. natheless: Takker! Ja, jeg ble glad 🙂 Kunne kanskje gjort seg som plakat på et ungdomsrom ja. Ha en vakker dag selv med lufting av fotoapparat !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg