07.04.16 Trinidad – Cuba, gateliv og stemning, del 2.

Jeg er i sluttspurten nå med mine reisebrev fra Cubatur. Jeg har fått mye respons her på bloggen på bildebrevene. Mange har sagt de ønsker å dra dit. Formålet med å vise fram Cuba fra sin beste side, var nettopp og få folk interessert i å reise dit. 

Ja, jeg har antagelig fått litt solkrem eller smuss på fotolinsa. Det vises på noen av bildene, dessverre. Synd ! Så egentlig burde jeg dra tilbake, he-he. Ikke meg i mot for jeg bare <3 Trinidad. Alle bilder her er tatt av undertegnede som alltid. Under hvert bilde er det nærmere beskrivelse. 

 

Denne herlige musikalske gjengen kom jeg over i en av gatene

 

Nydelige farger. Den byggemasten bak ødela litt av helhetsbildet her

 

Mønster på en husvegg

 

Vi rakk en Cristal, lokalt øl, her i varmen. Denne restauranten er meget populær og har levende musikk om kvelden, Casa de la Musica

 

Må ta med et bilde av denne fotografen. Han var med i samme turgruppe som oss. Meget ustø og gammel, nærmere 80 år antageligvis, men på stadig utkikk etter motiver. Var egentlig redd han skulle snuble, fordi blikket var opp, hit og dit hele tiden. Kona hans så også ut til å være bekymret til tider, men han var veldig sta, gjorde bare det han selv ville

 

Folksomt i denne gata

 

En ung skjønnhet fotograferes på tradisjonelt vis

 

En eldre dame kommer i vinduet og titter ut på seansen

 

Nydelig med blomstrer. Et band står oppstilt og spiller

 

Jeg tittet innom noen kunstutsalg

 

Typiske suvenirer

 

Mer vanlig kunst. Jeg kjøpte faktisk et maleri her

 

Lek på gata

 

Fotball spilles over hele verden. Her gatefotball

 

Det er ofte vanlig å ha fugl i bur utenfor hjemmene. Ofte tar de med seg buret også bak på sykkelen. Guiden fortalte om det. Fikk ingen god forklaring på hvorfor de velger å ta med fuglen om de går hjemmefra

 

Ikke uvanlig gatebilde, avslappet liv

 

Gateliv

 

Her bygges det

 

En jente som er stylet for tradisjonell fotografering

 

Joda, mamma`n har resten av stasen klar, kjole underdelen. Venter sikkert bare på fotografen her

 

 

 

Her var det lekkert med fargene på husene nedover. Jeg rotet meg inn i gater der det var nokså stille og folketomt

 

Gatene er gunstige for mindre kjøretøyer

 

Denne bussen dro vi på tur med. Sjekk “lokalguiden”som var med på hele turen. Han skal se etter at alt går fint for seg, antar jeg. Jeg hørte ikke han sa et ord på hele turen, men hadde kontakt med “Apollojenta”og buss-sjåfør enkelte ganger. Joda bussen kjørte litt inn i de smale gatene, men da det kom en buss i mot, trodde jeg det ble for smalt, men tror du ikke de snodde seg forbi hverandre når de tok tiden til hjelp

 

Mer gateliv

 

Her sitter det malere, de selger gjerne et bilde

 

Disse bygninger er jo koselige

 

Fra parken

 

Opp denne trappa ligger restauranten Casa de la Musica

 

Så traff vi plutselig på denne karen. Han hadde hørt at noen snakket norsk og tatt kontakt med guiden. Hun hadde sagt hvem som var norsk, så hadde de kommet i kontakt med de vi ble venner med på turen, og når han spurte om noen var fra Levanger, ble det jaggu blink. Verden er ikke stor fordi denne karen har studert i Levanger og har kjæreste der. Det er jo der vi bor. Han studerer til guide, og håper å bli den første som kan tolke på norsk

 

Samling for avreise i parken

 

Så er det samling i parken for snart skal vi dra videre til Santa Clara før vi vender hjem til hotellet i Varadero

 

Skal aldri si aldri! For det kan tenkes at undertegnede ønsker å reise tilbake 🙂 Trinidad <3
 

#reise #travel #reisebrev #foto #fotografi #photo #bilde #picture #Cuba #Trinidad #SanctiSpiritus #provins #byen #town #nydelig #lovely  

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. frodith: Ja, slik du beskriver bildene, slik virker Cuba å være for en turist. Likevel tror jeg nok at den jevne cubaner kunne ha tenkt seg noe høyere lønninger / levestandard, i alle fall med lang utdanning. Alle helsetjenester og alle utdanninger er gratis, der er de heldige 🙂

      Så bra du før lyst på en tur da !!!

    2. Herlig bilder!! gjør ikke noe om det er litt på linsa..minnene dine kommer nok frem når du ser dem uansett…Koselig å ha alle disse bildene!

    3. Etdiktomdagen: Delikate pasteller nedover ja. Ja, han studerte også først i Levanger, det var der han traff kjæresten. verden er ikke stor, det er sikkert !

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: 1000 takk! Ja, bevares minnene synes. Men det er ikke bilder å legge fram i fotoklubben jeg er medlem av, he-he 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg