30.03.16 Bare innom for å si: HA EN TRIVELIG KVELD !

Her kommer litt, bla-bla-bla !!!! Sitter her i mitt “blogghjørne” av sofaen og lar pekefingeren dundre på tastaturet. TV` n er avskrudd og det er stille i huset. Min sønn ordner med noe i garasjen og min mann dro innom moren sin en tur. Jeg var litt “utladet” etter jobb, så valgte å bli hjemme. Det er helt nydelig å være alene hjemme. Ingen lyder, ikke musikk en gang. Slik jeg vil ha det…..i alle fall innimellom. Bare dundring her mot tastaturet. Jeg liker å skrive, det faller lett. På grunnskolen hadde jeg heller aldri problemer med å finne på hva jeg skulle skrive om i norsk stil f.eks. Jo, jeg hadde ett problem. Kan dere gjette hva det var? Jo, å begrense meg, eller fatte meg i korthet. Der hadde jeg utfordringer og hadde nesten alltid over tre A4-sider nedskrevet, eller mer.

Kanskje jeg er litt filosofisk anlagt? Sitter ofte å tenker igjennom både små og store ting i livet og på kloden forøvrig. Sikkert fordi at jeg begynner å ha for god tid, he-he 🙂 Med store barn og en mann som kan gjøre egne ting også, så har en det greit. Jeg leser mye nyheter og har sterke meninger om det meste. Jeg sier ikke her at det jeg mener er det eneste “sanne”. Men kan si at jeg også tørr gå i mot “flertallet” og mene noe helt annet, om det er det som hjertet og magefølelsen min forteller meg. Noen ganger er familie / venner / kollegaer lydhøre og enige. Mens andre ganger kan jeg møte motbør. Det er slik livet er. Jeg tåler begge deler. Ingen ting er som en god diskusjon 🙂 Det finnes ingen fasit på “gjengs” mening. Det er sikkert.

Egentlig blir dette innlegget et interiørinnlegg, hva angår valgte bilder som jeg fotograferte akkurat nå i sted. Sjekk ! Så lyst ute enda, og nå er klokka 20.00. Herlig!!! Nå går det mot lysere tider og jeg <3 elsker det <3 

 

 


 

    

Liker du å uttrykke deg i ord ?

 

#blogg #blogging #interiør #interior #hjem #home #stue #livingroom #inspirasjon #inspiration #ord #setninger #skrive #skriving #writing #lys #candle #filosofi #philosophy  

18 kommentarer
    1. Deilig å slappe av litt helt alene innimellom ..og det ser veldig trivelig ut hos deg :)) Likte godt å skrive stil som barn..var vel en av de få i klassen som likte det..fantasien var i orden ..men hadde en del skrivefeil..da som nå..hehe..
      Nå skriver jeg ofte korte innlegg for å unngå krampe i nakken…eller skulle jeg gjerne skrevet både mer og oftere :)) Du kan formidle både med ord og bilder du :)) Fin kveld videre..vi skal se på tv og spise kveldsmat nå :))

    2. annebe: Ja, det er ikke oppskrytt på noen måte….alenetid altså 🙂 Skrivefeil, ser ingen jeg 🙂 Forstår det om en får smerter av det, så bare må en jo begrense seg, synd det. takker ellers for hyggelige ord, ha en fin kveld videre du også med kveldsmat og TV-titting 🙂

    3. Flotte bilder av en koselig stue! ja, jeg liker også å uttrykk meg med ord..blir også ofte for langt..blir aldri ferdig liksom..hihih. Ha en god kveld, og nyt stillheten! 🙂

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Trivelig, takk! Ja, tror at om en ikke hadde hatt fantasi nok til å finne ut noe å skrive om, så hadde en vel neppe blogget 🙂

      Jeg nyter stillheten, herlig! Ha en god kveld selv !!!

    5. missmommy.blogg.no: Ja, det er helt fantastisk 🙂 En kan nyte om det ikke går i 100 hele tiden også 🙂 Takk for trivelig innspill 🙂

    6. Margrethe Hjertaas: Ja, skrivehumøret er på topp ! Jeg tråler også blogger her for å se om det er noe jeg vil legge inn kommentarer på, det betyr skrive enda mer, he-he!

      Nå kommer jeg til deg 😉

    7. Å være helt alene er deilig innimellom. Man kan bestemme helt selv hva en vil gjøre. Gull verdt med litt alenetid av og til. Jeg merker også at kveldene blir lysere, og at morgenene blir mørkere. Men heldigvis så lysner det fort. Når jeg står opp kl 06.00 så er det mørkt, men når jeg går til jobb en time senere så er det nesten helt lyst. Det er en deilig tid vi har foran oss 🙂

    8. Hei!
      Det bordet var bare helt rålekkert 😀 !!! Skikkelig lekkert ja 🙂
      Jeg sitter her og har det helt stilt rundt meg jeg også…… Liker stillheten like mye som jeg liker at det skjer noe rundt meg 🙂
      Det er godt med stillhet innimellom.
      Ønsker deg en god natt 🙂

    9. Etdiktomdagen: Tusen takk! Kjøpt på Fagmøbler for omtrent 3 – 5 år siden, husker ikke helt. Jeg falt direkte for det og bare måtte få bli med meg hjem. Stillhet trenger en innimellom. Ikke helt stilt da, trykket jo på tastaturet på PC`n, he-he 🙂

    10. Jeg liker å uttrykke meg verbalt, og er vel kjent for å ha munndiaré… Jeg liker å skrive også, men syntes ikke det er like enkelt siden jeg er ordblind. Det er vanskelig å få ordene fra hode og ut igjennom fingrene fort nok.
      Klokken har passert midnatt for snart en halvtime siden, så jeg får si God Natt :o))

    11. Vera Lynn: Kan ikke si det merkes dette med ordblindheten din. Ikke jevnt over skrivefeil, det jeg kan se. Skulle ha vært videoer her i bloggverdenen med deg og klar tale da, he-he 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg