08.02.16. Frodith sier LILLA på dag seks i fotoutfordringa, så da blir det lilla og våren på forskudd :)

Foto-challenge som Frodith velger å kalle det ruller videre,. Selv kaller jeg det med et norskt navn fotoutfordring, he-he. Hvis det skulle vært “helengelsk” så hadde det blitt photochallenge. Mye brukte ord i bloggverdenen har jeg sett, er: fitness, workout, outfit, challenge (foto m.m.) wishlist, healthy, notebook, selfie, beauty, favorite og cupcake m.m. Ingen sier vel muffins mer om sistnevnte, antar jeg. Ordene er engelske og mange. Mulig jeg begynner å bli gammel og at ungdom stort sett snakker slik nå. Men om en ønsker å nå en utenlandsk titter / blogger er det bare å hashtagge (hashtagge, nok et engelsk uttrykk, he-he) med ord på engelsk, som forteller hva det dreier seg om. Jeg er litt gammeldags og prøver å tviholde på norsk, i alle fall så lenge motparten forstår hva jeg mener, he-he 🙂

I Frodith`s fotoutfordring er altså fargen i dag LILLA. Jeg hater LILLA. Jeg liker den absolutt ikke. Vet ikke hvorfor, men det bare er slik, antar jeg. Kan driste meg til et aldri så lite innslag LILLA når det er advent i huset, men kjøper utrolig sjelden et plagg som er LILLA. Hva forbinder jeg med LILLA? Kommer nesten ikke på noe, synes fargen er “kunstig” liksom. Det er kun enkelte blomstersorter jeg tenker på når ordet LILLA trer fram. LILLA syrintre er jo pent, men foretrekker heller ett hvitt ett framfor LILLA. Røsslyng i fjellet er jo fine på høsten. Hva skulle jeg finne på i utfordringa i dag, mon tro. Jo, det måtte nesten bli blomster. Så jeg lette gjennom fotoarkivet og fant faktisk ett bilde av LILLA krokus. Det får representere LILLA i dag:

 

#foto #photo #fotoutfordring #photochallenge #bilde #picture #blomster #flower #krokus #vår #spring #Norge #Norway #fin #nice 

10 kommentarer
    1. Jeg blander litt med engelsk og norsk jeg..men bruker mest de norske orda ! Lilla klær er det sjelden jeg bruker…men lilla syrin er nydelig synes jeg ! Vakker blomst du har her også da :))

    2. Ble iallefall et fint bilde da, selv om du, personlig, ikke er så glad i lilla!.. 😉
      Jeg synes det er morsomt med engelsk uttrykk! Bruker mange engelsk ord når jeg prater! 😉 Kan ikke si at jeg betegnels for “ungdom” lenger heller, når jeg er over 30!? 😉

    3. Unni: Takk så mye gode du! He-he! Snart vet vi vel ikke hva norsk er 😉 Ja, bloggspråk er vel et eget språk vil jeg tro.

      Ha en fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg