10.01.16. Maling med pensel, tips! Jula var ute for en uke siden, 03.01. Deilig å være i normalt gjenge!

Det er en deilig følelse når “jula” er ute av huset. Jeg bruker å være tidlig ute, så “jula” forlot huset vårt allerede forrige søndag.En av de ting jeg pakket ned er ei skjærefjøl jeg malte et julemotiv på først på 1990-tallet. Den er meget kjær for oss og har fast plass på veggen ved spisebordet på kjøkkenet. Jeg malte vel fire eksemplarer, og ga bort tre julegaver det året med slike malte skjærefjøler for å henge på veggen. Jeg synes det er artig å tegne og male. Det er enda flere motiv jeg har malt, men jeg har gitt bort i gaver. Har bare denne hjemme hos meg selv.

Ellers, lite blogging for tiden. Jeg sitter da heller ikke på rumpa hele tiden, for nå er det forestillinger i “Vinsjan på kaia” som gjelder. “Vinsjan på kaia” er et musikkteater gjennom Verdal teaterlag. der deltar jeg som skuespiller, sanger og danser. Rollen jeg spiller, sammen med fire andre jenter, er som singel 40 – åring som er ute på stedets pub, på jakt etter mannfolk, he-he. Ja, slik er det. Jeg begynner forberedelser til oppmøte ca. rundt klokken 15.00 hver onsdag, fredag, lørdag og søndag. Da tar jeg en god dusj, før jeg sminker meg. Jeg sminker meg alltid selv. Jeg har fått sminketid til klokken 16.15, og det er meget tidlig, synes jeg. Spesielt de dager jeg er på jobb først, til klokken 15.30. Men etter mange år i teatermiljø har en da lært knepene med sminke. Så det går fint. Ved at jeg gjør det selv, kan jeg være hjemme mye lengre før jeg drar. Bruker å møte opp 1 time før forestilling som regel. på onsdager og fredager begynner gjerne forestillinger klokken 19.00 om kvelden, mens de andre dager starter det opp klokken 18.00. Det sier seg selv da at blogging kommer i andre rekke akkurat nå, men er da innom og leser og delvis kommenterer på andres blogger for det.

Denne uka blir travel, om jeg orker å delta på alt. På “Vinsjan på kaia” må jeg både onsdag + fredag + lørdag + søndag. Men denne uka er det korøvelse i teaterkoret nå i morgen kveld, så er det møte i fotoklubben på tirsdag. I tillegg jobber jeg fra 08.00 – 15.30 hver ukedag som vanlig. Ja, jeg for se, om jeg orker på alt 🙂

 

Her er skjærefjøla jeg malte først på 90-tallet. Kan være fine gaver 🙂

 

 

#maling #tegning #julemotiv #tips #inspirasjon #inspiration #julepynt  #Christmas 
 

 

2 kommentarer
    1. Så koselig fjøl:) Jeg sliter skikkelig med å komme i gang med hverdagen igjen jeg, men jeg håper det kommer seg raskt. I morgen er det hvertfall jobb så jeg håper at det skal hjelpe litt:) Spennende og artig med forestillingene deres:) Ha en fortsatt nydelig søndag:)

    2. birdbay: Tusen takk! Jeg har også en mann som er pådriver. Han begynner å ta ned “jula” og sette alt på bordet. Egentlig meget greit for da blir en nødt til på få det ned i eskene. Jeg liker også å være tilbake i normalen så tidlig som mulig 🙂

      Ha en toppers dag selv !!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg