20.11.15. Dette er ikke for å gjøre noen stressa, men jeg har begynt med juleforberedelser ;)

Jeg har bestandig vært en av de som starter seinest av alle med forberedelser til jul. Kjenner at jeg er meget opptatt av tradisjoner og prøver å arbeide for å opprettholde disse. Slik jeg hadde det i oppveksten prøver jeg å overføre til min hverdag nå, og i tillregg til mine barn. Tror nok også det er jeg som har vært mest oppgitt når f.eks julebrusen gjør sitt inntog i norske butikkhyller først på oktober og det bugner av julepynt i midten av oktober. Alt for tidlig. Så er det slik at jeg bruker å kjøpe julegaver de par siste ukene før jul. Men dette året er unntaket. Jeg dro en tur til Trondheim, helt alene i går og gjorde faktisk unna alle julegaver. Nå har jeg bare igjen å kjøpe til de nærmeste, sønner x 2 og mannen min.  

Tenkte jeg skulle rekke å pakke inn gaver også i kveld, men rakk det ikke da jeg rett og slett tullet bort alt for mye tid i å kjøre fram og tilbake fra hjemmet på Mule i Levanger og til Magneten shoppingsenter i Levanger, en tur på nesten 1 mil. Jeg har i dag nemlig hatt en kortvarig diagnose alzheimers. Jeg har nemlig en gang tidligere på dagen kjørt uten mobil og betalingskort, denne gang også til en avtale på samme området som Magneten shoppingsenter i Levanger. Da skulle jeg egentlig samtidig handle til helga, men det kunne jeg jo ikke få til uten penger. Så da jeg kjørte ut i kveld tenkte jeg å handle både mat og julemerker (med til og fra på), men stod enda en gang utenfor Magneten shoppingsenter uten noe å betale med. Både mobil og betalingskort lå hjemme. Den følelsen !!! Slik går nå dagene.

Resten av kvelden tror jeg det er best å slappe av, he-he 🙂

 

Juleforberedelser på gang

 

Tror du ikke jeg også har husket fuglene (til tross for en periode med alzheimers). Det blir stas for fuglene, tenker jeg. Vi fikk jo vår første snø i dag, her i Trøndelag og da blir det fort verre å finne mat for våre nebbete små venner

 

GOD HELG !

 #juleforberedelser, #jul #christmas #preparations #julegaver #christmasgifts #fuglemat #birds #food #vinter #winter #snø #snow #trivelig #pleasant #cosy

9 kommentarer
    1. Jeg skal begynne litt i morgen tror jeg 🙂 Med forkjølelse og alt…men MÅ jo begynne 🙂 Og orker ikke rase rundt de siste dagene heller 🙂

    2. frodith: Det er jo egentlig lurt å starte tidlig for å unngå stress. Men kanskje lurt med ro og hvile om du har tenkt å bli fort frisk og rask. Det er ei stund igjen da. Jeg har brukt å rase rundt de siste dager jeg, å handle julegaver. Vet det blir mer med kor og teater utover desember nå, så bra å gjøre unna noe tidlig, for en gangs skyld.

    3. Jeg er som deg:) Gjerne ute i siste lita, men ikke i år:) Her er det også bare et par julegaver igjen 🙂 Og det er så deilig:) Ønsker deg en flott avslappende kveld:) Det fortjener du nå:)

    4. Er snart ferdig med julegaver, og all julepynten står klar. Men jeg skal ikke begynne å pynte før 1. desember.
      Ha en fin kveld! 🙂

    5. Nox: Så fint! Jeg bruker å pynte like før jul, bare noen få dager. Det blir for tidlig synes jeg først på desember. Jeg bruker å ha rød jul. Tradisjon det. Da er det nok med 1 – 1 1/2 uke med røde innslag i huset. Slik var det også hjemme hos oss når jeg var liten. Men hvert hjem har vel sin egen stil, så det er opp til hver enkelt.

      Ha en fin kveld du også !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg