02.01.15. Hverdagsliv i hjemmet

For et utrolig ufyselig vær vi har nå om dagen, regn og atter regn. Ja, slik er trivelige Trøndelag akkurat nå. Det gjør det ikke bedre at klokken er flyttet tilbake etter sommertiden og det er mørkt nesten med en gang en kommer hjem etter jobb. Alt er vakkert med høsten inntil vi stiller klokka tilbake. Fargene ute, trær har enda bladene på og en har lange ettermiddager / kvelder enda som kan nytes ute om været tillater det. Må vi drive å flytte klokka fram og tilbake, sier jeg. La det være sommertid hele året !

Jeg har den senere tid hatt litt “bloggtørske”, det vil si at jeg har vært mindre aktiv her. Dagene løper avgårde og tiden strekker ikke alltid til, dessuten er det ikke alltid de “små grå” der oppe har noe å fortelle om heller. Det har de ikke i dag heller, men fingrene går nå her på tastaturet og ut kommer det da noe. 

I helga har jeg bare slappet av og kost meg med god mat og familien. Lader batterier til arbeidsuke, og kommende prosjekter både hjemme og ute. På hjemmebane har jeg noen oppryddingsprosjekt, tegne- og maleprosjekt og på bortebane blir det nokså snart øvelse gjennom det musikalske teaterstykket “Vinsjan på kaia”. Faktisk har vi allerede gjort unna to sangøvelser og til helga, på søndag skal jeg oppfriske dansetrinn sammen med den gruppen i teaterstykket som jeg tilhører. I tillegg er jeg bedt i 40-årsdag til helga med Vømmøl som tema, på Verdal. Det blir jo kjekt, men jeg må huske på at jeg skal på dans dagen etter, ooopps :)))

Snart, i kveld drar jeg på korøvelse med teaterkoret, Prima Vare, vi har byttet øvelsesdag fra onsdag til mandag. Jeg gleder meg til å synge med “gjengen”. 

 

Prøver å gjøre det koselig inne da…………………

 

 

 

Lammefrikasse i går og lammefrikasse i dag (smakte enda bedre i dag, faktisk)

#hverdagsliv #interiør #interior #inspirasjon #inspiration #boligpluss #boligplussminstil #vakrehjemoginteriør #lys #candles #food #mat #måltid #meal #middag #dinner #lammefrikasse

 

8 kommentarer
    1. Enig i at klokka bare kunne hatt sommertid …men her er været helt nydelig, i dag har det vært både sol og mildt..måtte det vare lenge 🙂
      Ser veldig trivelig ut inne hos deg da..og deilig høstmat også :)) Kos deg med ulike prosjekter…som maling og sang :)) Klem

    2. Anne Merete Jørgensen: Tusen takk ! Jeg får da gå inn på din blogg å kikke også, har forstått det slik at du også har en blogg. Jeg kan ikke å strikke og er heller ikke meget opptatt av firebeinte, nebbete eller i hele tatt pels- / fjærskapninger, men det kan da være artig likevel å følge med 🙂

    3. annebe: Ja, det blir liksom over natta så veeeeeeldig fort vinter liksom. Heldig dere da med været. Ja, den ene gangen er det dere som har godvær, mens neste gang er det vi, slik er det. Takker for at du synes det ser OK ut ja, synes en bør ha det litt koselig da og god mat det er egentlig et “must” 🙂 Her koses det med prosjekter av alle slag, såååå artig 🙂 Klem <3

    4. http://hevhodet.blogg.no/: Takk, takk, hyggelig ! Vil nok ikke kalle det roser. Det er egentlig et prakteksemplar av arten / potteplanten ildtopp. Synes denne var både spesiell og kraftig. Fikk den i gave ved besøk på sensommeren.

      Ha en super kveld og morgendag !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg