18.09.15. Interiør, mine foreldre har pusset opp kjøkkenet sitt (flere bilder)

Forrige lørdag tok jeg turen utover til Follafoss og besøkte mine foreldre. Jeg var spent fordi de har hatt håndverkere i sving for å pusse opp kjøkkenet sitt. Dette var første titt. Jo, det ble jo superstilig ! Gratulerer mamma og pappa med nytt kjøkken!!! Ja, jeg må nå si at jeg foreslo litt utvidelse ved å ta ned en vegg eller to, men de synes det er greit slik. Det er jo de som bestemmer. Det er bare det at vi som er yngre gjerne vil ha litt rom i rundt oss. Mens eldre folk gjerne vil ha det intimt og hjemmekoselig på en mindre flate. Som sagt så synes jeg min ungdommelige mor som ble 70 år i år har en god smak. Ja, fordi jeg tenker at det nok er hun som har valgt golvbelegg, kjøkkeninnredning, farger i gardiner og hvordan det skal se ut med ting og tang m.m. I alle fall var det gamle kjøkkenet modent for en fornyelse, da det hadde gjort sitt. 

Det var nokså flott vær da vi (min mann og jeg) tok turen utover forrige lørdag, så vi ble vi enige om ikke å holde til innendørs, men heller ta med maten ut i naturen et sted. Så det ble årets siste grilltur ved Follavatnet. I alle fall tror jeg det blir årets siste. Follavatnet er drikkevannskilden til innbyggere i Verran, og ligger 15 – 20 minutter opp fra Follafoss med bil. Min pappa hadde tatt med fiskestanga + mark, så vi fisket med agn og duppe. Tror du ikke vi fikk en ørret da, i noenlunde god stekestørrelse. Min pappa var spent på hvordan den så ut innvendig da noe av ørreten her tidligere ikke hadde vært så fin, men denne var superfin, rød og akkurat slik den skal være. Fisken ble ikke avfotografert, det glemte jeg, men æresord vi fikk en liten fisk, så det.

Ellers ble turen ut en noe vindfull affære, ikke fordi vi fikk vondt i magen eller noe sånt, nei, he-he 🙂 Men det tok til å blåse bare mer og mer, så det ble en frisk tur ut den dagen. Mamma hadde med både rips og vaniljesaus + kaffekannen. Men da vi hadde spist ferdig grillmaten ble vi enige om å dra hjem i Follafoss å ta kaffen innendørs i stedet. Det smakte fortreffelig ! 

 

Her noen bilder av nykjøkkenet + grilltur til Follavatnet, en trivelig tur ! Fikk godkjenning til å dele noen bilder på bloggen 🙂

 

Nykjøkkenet

 

 

 

 

 

Ut i hagen

Grønne fingre i Follafoss

 

 

 

 

 

 

 

Ved Follavatnet

 

Mamma og pappa

 

Fyr i grillene

Grilling

 

Pappa kaster ut (sprekingen blir 80 år i november)

#interiør #interior #hjem #home #oppussing #bolig #kjøkken #kitchen #friluftsliv #outdoors #natur #nature #Follafoss #Verran #Norge #Norway #Follavatnet  #trivsel

4 kommentarer
    1. Lekkert kjøkken de har fått seg….skulle ha pussa opp våres vi også, men orker ikke akkurat nå 🙂
      Så idyllisk og deilig det så ut ved vannet der..blått både vannet og himmelen :))
      God helg fra meg <3

    2. annebe: Ja, det ble noe annet enn det gamle. Synes det ble superfint ! Ja, meget trivelig ved vannet, så kommer en til med bil, så vi gikk ikke noe. Ja, godværet var på plass forrige helg, noe annet ute nå, for å si det slik, grått og høstlig 🙂 Da er det bare å få fyr på alle lys i hjemmet og kose seg. Ha en toppers helg du og dine også ! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg