15.09.15. Sommeren er ikke over og undertegnede har gjort ting hun normalt ikke gjør daglig, vil du vite mer?

I går og i dag har “sjøla” (som jeg ynder å kalle meg, he-he) eller undertegnede gjort noe hun ikke gjør daglig. 1). Gjort ting hun liker, 2). Gjort ting hun ikke liker 3). Gjort ting ut av plikt 4). Gjort ting ut av plikt (jo måtte ha det med to ganger). 5). Skal gjøre noe hun ikke kan.

For det første, så var jeg ho frisøren i går og det er alltid deilig. Så det er satt under punkt 1. Ting hun liker. En føler seg fresh og fin når en går ut derfra. Jeg bruker å ta turen til frisøren 4 – 5 ganger pr. år. Da får jeg farget håret, klippet og fønet / ordnet. Innimellom får det gro seg til og jeg gjør ingen ting selv utover å vaske og “balsamere”/ føne / rette på med tang.

Så vasket jeg bilen i går. Jeg vet faktisk ikke sist det ble gjort. Det er liksom det siste jeg prioriterer, og derfor hører det med inn under punkt 2. Ting hun ikke liker å gjøre. Grunnen til den voldsomme vaskinga og ryddinga, hører inn under punkt 3. Ting hun gjør fordi det er en plikt. I dag måtte bilen min i den pålagte EU-kontrollen. Heldige meg så var det bare noen slitte slanger til bremser + rust på bremseskiver. Hvis ulykken er ute og det går hull i dem, kan det jo være en stor sak. Men jeg har fått time relativt fort, så det bli nok supergreit. Ikke blir jeg direkte loppet for penger heller, det kunne ha vært verre.

Ellers var det valg i går og jeg gjorde min plikt, altså punkt nr. 4. Jeg har to partier som alltid har stått mitt hjerte nærmest. Begge partier har de samme verdier i bunn, men jeg vil ha litt mer ekstreme endringer, fordi jeg tror det må til, så derfor stemmer jeg også på det minste partiet av de to. Fordi det må stå ditt hjertet nære, om en skal stemme på det. I år endte jeg opp med å stemme et parti i kommunevalget og et annet parti i fylkestingvalget. Noe som er fullt ut lovlig. Så krysset jeg også av under et navn i kommunevalget. Denne personen fikk altså en ekstrastemme fordi jeg tror denne personen er mest egnet til å drive saken om kulturhus i Levanger i mål. Noe jeg ønsker skal skje!

I kveld er det fotoutstilling til klubben jeg i en årrekke har vært medlem av, Innherred fotoklubb. Utstillingen åpner i kveld på Levanger bibliotek kl. 19.00. Det er “høytidelig” åpning med sprudledrink m.m. Så til punkt nr. 5. Ting hun ikke kan (men må prøves….tenker på Pippis motto). Jeg skal lese to dikt høyt under åpninga av utstillinga. Det blir utrolig spennende. Men det er vel bare å leve seg inn i det og bli der, den stunden det tar å lese opp de diktene. I alle fall er det dikt jeg har valgt som harmonerer med utstillinga, hvor det satses på bilder med natur og mennesker i seg.

De bildene jeg synes skal få fronte dette innlegget er noe som har å gjøre med det første i overskriften her. Utrolig hvor flott sommeren holder seg!!! Jeg var ute et blunk i dag og har sett på noen av mine planter som fikk en treg start i vår med frost og inneliv. Først nå begynner de å blomstre for fullt. Det er ikke bare undertegnede som gjør ting hun normalt ikke gjør daglig. Planter har fått en ny vår og gjør ting de normalt ikke gjør på høsten. I Trøndelag kom sommeren først rundt 20. august og den varer og varer, herlig !

 

 

Bilder får tale for seg selv. Det første bildet er noe som normalt inntrer hver høst. Ellers viser bilder at sommeren ikke er over. Får du ikke lyst på plommer?

 

Dette får bli oppfordringa, NYT DAGEN !

#hage #garden #hjem #home #interiør #interior #sommerblomster #blomster #flower #foto #photo #bilde #picture #picoftheday #Trøndelag #Levanger #sol #sun #vær #weather #fint #nice #lovely 

 

   

6 kommentarer
    1. Flott innlegg og fine bilder:) høsten nærmer seg med stormskritt 🙂 her har det regnet nonstop hele dagen:)

    2. Missmommy.blogg.no: Tusen takk! Ja, høsten er her når en ser på kalenderen, men ute ser en at en er sist i juli, liksom. Vi er heldige i Trøndelag med denne sensommer / høst, sol og gode temperaturer. Huff, regn, er ikke trivelig. Men det er vel noe som sier, etter regn kommer sol. Eller under skyene er alltid himmelen blå. Så det er håp !

    3. Fru Tunheim: Takker for det ! Kan nok ikke klage på utsikten nei. Jeg har alltid bodd slik at jeg ser sjøen, det er noe jeg bare må se. det er et krav for bosted, synes jeg. Det er landlig her, men drar jeg 10 minutter i nordlig retning kommer jeg til byen Verdal og drar jeg 10 minutter i sørlig retning kommer jeg til byen Levanger. Så jeg har det jeg trenger i umiddelbar nærhet. Vakker tidlighøst her i Trøndelag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg