24.08.15. Total avslapning i sol = energi

Jeg hadde mange timer utendørs i går, helt for meg selv. Utrolig deilig. Noen tror at en ikke kan bli brun på denne tiden av året, at ikke sola tar like godt. Men det stiller jeg meg undrende til, jeg ble i alle fall brun. Trøndelag har vært velsignet med godvær over flere dager og en bør nyte dagene så godt en kan, for om litt er godværet kanskje en saga blott. I går tok jeg turen til Feren, et stort vann ovenfor Meråker, litt lengre inn enn Groven skistadion.

Her lå jeg flere timer på solsenga og leste god krim. Når jeg leser krim, løper fantasien maraton, og det skal ikke mye knirk eller lyd til for de store dramaer utspiller seg, i alle fall i hodet mitt, he-he 🙂 Jeg lå ved siden av et gråslitt gammelt naust, med et par bord som var løsrevet fra veggen. Det kunne jo stå noen der og titte på meg. Jo, var det ikke noen der. Jeg lyttet, jo hørte jeg ikke en lyd? Jo, det var da noen dunk, var det ikke? Jeg lå anspent og lyttet, før et kraftig dunk hørtes og jeg skvatt opp. Med det samme hørte jeg sauebjeller. Det var jo sauer i traktene, jeg hadde da møtt mange på tur oppover, og også langs vannet. Men fantasien sa meg at det var ikke 100 % sikkert det var sau. Det kunne jo være en mann som hadde saubjelle med seg, he-he, tror jeg dør av latter. Denne mannen kunne jo rasle med sauebjellene for å avlede oppmerksomheten, om han måtte røre på seg og avla noen lyder. For en teori, he-he :))) Ikke torde jeg å gå å se heller.

Jeg lå nå på solsenga litt urolig uten å slappe så godt av. De dunkene hørtes med jevne mellomrom og også sauebjeller. Jeg snudde solsenga så jeg kunne se mot det sorte hullet, der bordene stod ut fra veggen på det gamle naustet. Det hørtes ut som om lyden kom innenfra, fra naustet. Begynte å lure på om det var en sau som var låst inn. Eller evt. hadde satt seg fast i noe, og ikke kom seg derfra. Om litt så jeg plutselig en sau mellom trærne bak i overkant av naustet. så stor, var dette sau da. Og så brun da? Et øyeblikk stivnet jeg til, ble jeg redd for at det var en bjørn som slepte et sauebytte med bjeller og hele stasen med seg. He-he! Men så så jeg også en hvit sau og jeg roet meg ned. Jeg dristet meg etter hvert til andre siden av naustet og der var det et lite skur på siden, som nok sauene kunne søke skygge innunder. Så var den krimgåten løst, he-he !

 

Her i alle fall noen bilder fra turen

 

Boken jeg leser heter “Av jord er du kommet” (ja intet mindre, he-he). Den er skrevet av Chris Tvedt, forfatter fra Bergen faktisk. Anbefales, er superspennende !!! Nydelig sted da ved Feren !

Utsikt mot høyre

Her vises hullet, der et par bord fra bordkledning stikker ut

Utsikt rett opp

Vakkert på Feren

Andre siden av naustet, da jeg endelig dristet meg til andre siden. Inn her gikk sauene, det sorte hullet

I alle fall en glitrende nydelig dag, på alle vis. Om det ble så som så med avslapning :)))

  #friluftsliv #outdoor #solbading #sunbathing #vann #lake #fjell #mountain #natur #nature #Meråker #Norge #Norway #Feren #lese #reading #bok #book #kriminalroman #spennende #exciting #avslapning #relaxation #foto #photo #bilde #picture #vakkert #beautyful

6 kommentarer
    1. Så helt nydelig ut….selv om det hørtes ganske skummelt ut på den turen også..hehe…
      Sola tok virkelig nå i helga..og jeg også ble ganske så brun…fint før høsten det :))
      Har ikke fått lest noen bøker i sommer…men jeg må ha lydbok …orker ikke sitte med bøyd nakke..savner en god bok ..så får skaffe det snart..ikke veldig glad i krim..men kan være bra det også :)) Kos deg med mandagen videre :))

    2. annebe: Ja, ikke sant! Fantasien er skumle greier, he-he 🙂 Herlig å få farge før høsten sette inn og en får ladet batterier. Ja, bøker må en ha, krim eller ikke 🙂 Ha en fin mandagskveld du også !!!

    3. Margrethe: Ja, å være helt for seg selv er magisk noen ganger, og ikke oppskrytt 🙂 Ellers takk for hyggelig kommentar angående mine bilder 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg