17.08.15. Reisebrev fra ferietur i sommer, Nordland / Troms. I kveld tar jeg for meg det lille stedet Sakrisøy i Lofoten :)

Jeg velger vilkårlig fra lista over steder vi besøkte på tur nordover i sommer. Vi befinner oss fremdeles i Lofoten. I kveld har jeg redigert og valgt ut noen bilder fra det lille stedet Sakrisøy. For noen år siden var vi på en kort tur til Lofoten og var da innom et dukkemuseum. Det var i Sakrisøy. Jeg synes denne samlingen av leketøy og dukker var så imponerende at jeg fikk lokket mannen min inn i museumet en gang til. Virket ikke like interessert han da, men, men….. I tillegg er det mye antikviteter her for utsalg og mannen min er nærmest redd jeg skal dra hjem enda mer gammelt, he – he ! Hun som eier stedet var på plass i år også. Denne damen er svært engasjert og er meget ivrig på å fortelle om stedet og tingene, og du kan få mange historier rundt dukkene og lekene om hun er til stede under ditt besøk. Så håper jeg du som leser blir litt mer interessert i å ta en tur til Lofoten. Her er mye å oppleve.

 

Her fra stedet Sakrisøy med dukke- og leketøysmusèet + omliggende bygninger / områder

 

 

 

 

 

 

 

Dukkeservise. Jeg tror jeg eide noe slikt da jeg var jentungen, hadde i tillegg dukkestue

 

 

 

De aller første legoklosser

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#reise #travel #trip #journey #turist #tourist #Norge #Norway #Lofoten #Sakrisøy #dukker #dolls #leketøy #toy #museum #rorbuer #fjell #mountain #fisk #fish #vakkert #beautyful

 

 

Fra wikipedia 

Sakrisøy (Sakrisøya) er ei lita øy og et fiskevær mellom Reine og Hamnøy i Moskenes kommune i Lofoten. Øya ligger i Reinefjorden, mellom Andøya og Olenilsøya, og har et areal på ca. 3 hektar. Høyeste punkt på øya er 18,5 mohEuropavei 10 går over Sakrisøy på nordsida.

Øya har fiskebruk, rorbuutleie og et dukke- og leketøysmuseum.

 

 

4 kommentarer
    1. frodith: Ja, ikke sant ! For den som har sett noen grøssere, kan nok noen virke skumle også ja, he-he :))) Ja, om du kommer på de trakter, stikk innom !!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg