26.07.15. Med fat som sier sommer og trivsel med venner:)

I går inviterte vi noen gode venner hjem til en sommertrivselskveld. Det ble det til gangs. Vi satt oppe til ungdommen i huset kom hjem med noen venner etter stengetid for utelivet i Levanger (kl. 02.00). Vi spiste og drakk godt. På fatene denne kvelden ble det et oste- og et spekematfat. Disse kan godt kombineres, ingen fare. Dette er jo mat som tåler å stå litt også, så kan en kose seg lenge.

Etter som det hadde vært noen solglimt utover dagen gikk vi for å sitte ute i den trønderske kvelden / natten. Med to terrassevarmere i sving trodde vi det skulle gå bra. Men en kald vindtrekk gjorde til at vi måtte ta med maten å trekke inn i varmen. Men oppdaget senere på kvelden at vinden hadde avtatt, og temperaturen ikke var så verst. Så da inntok vi terrassen igjen. Det er godt å sitte ute da. Når det er sommer, brrrr en trøndersk en 😉 Nei, kan vel ikke si det bestandig er dårlige somre i Trøndelag for forrige sommer var enestående værmessig. Så det kan variere mye her.

Ellers skal jeg i vei å se Spelet i kveld:  

?Spelet om Heilag Olav? er kjernen i festivalen ?Olsokdagene på Stiklestad? som arrangeres hvert år i slutten av juli. I 2015 går selve festivalen av stabelen i tidsrommet 22.-29.juli, mens det spilles fire forestillinger av ?Spelet om Heilag Olav?.
24. juli kl. 23.00
25. juli kl. 23.00
26. juli kl. 23.00
29. juli kl. 23.00
Velkommen om du har tid et år !

 

I alle fall ble kvelden toppers !

 

 

Fat med smak av sommer, og ja det ble mat igjen. Jeg tror jo aldri det blir nok mat, slik er jeg  🙂

 

Litt utpå kvelden

 

#mat  #food  #sommer  #summer  #trivsel  #venner #terrasse #detgodeliv  

6 kommentarer
    1. Maten så innbydende og god ut :)…hørtes koselig ut med en slik kveld..ikke blitt mange utekvelder her..og jeg legger meg stort sett før midnatt i helgene også :)….men håper på litt mer varme i August…Kos deg med Spelet ..sikkert spennende :)) Fortsatt fin søndag <3

    2. annebe: Takk for det ! Her håper vi også på en flott seinsommer, det hadde vært godt 🙂 Jeg er skikkelig B-menneske, så jeg liker helst å være oppe til etter midnatt, helg som hverdager. Men min mann er totalt A-menneske og han “kurer” skikkelig i dag. Er slapp og uopplagt 🙂

      Ha en koselig søndagskveld du også !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg