04.07.15. Små interiørglimt fra hjemmet / uka som gikk / Anbefaling: Peer Gynt med teatergruppa Påfunn på Verdal!

En innholdsrik uke er forbi og nok en helg er her. Jeg lar noen små glimt fra hjemmet være bilder jeg legger ut her under dette innlegget. En bør jo ha bilder på bloggen samme hva tanken er bak innlegget.

Egentlig var min første tanke at det som skjedde i går kveld skulle komme med i overskriften for å gi teatergruppa Påfunn full kreditt og reklame for det moderniserte stykket om Peer Gynt de leverer på Tindve i Verdal i disse dager. Så løp og kjøp billetter på www.kultar.no ! Jeg hadde ikke med meg fotoapparatet i går på teater, så tok ingen bilder. De fortjener virkelig fullsatte saler for dette stykket. Jeg må virkelig få fremheve hovedpersonen, altså han som spiller Peer Gynt. Han heter Torfinn Hynne og er et stort skuespillertalent. Samtidig understreker jeg at alle bekjentskapene på scenen var utrolig gode i sine roller. Jeg liker at det er en gruppe av kreative teaterinteresserte ungdom, som denne gang hadde med seg to litt opp i middelalder i enkelte roller, greier å få til noe slikt. to av ungdommene har selv skrevet om stykket. Nå går det på rim og på renheklet trøndersk, kreativt. Noen av ungdommene har møttes på teaterlinja på  Inderøy videregående og noen har hatt sang – / skuespill opplæring andre steder. Samt at de har vært på scener i ulike stykker her, så erfaring har de. Jeg har vært så heldig å stiftet bekjentskap med noen av aktørene gjennom felles kor; Verdal teaterkor, Prima Vare, samt andre var med i musikkteaterstykket Vinsjan på kaia der jeg også spilte og så var det gjennom musikkteateret Folkehelten jeg møtte andre igjen. En herlig gjeng jeg håper vi får se mye av i årene som kommer. Så hadde jeg trivelig selskap dit med teatervenninner. Fionna, Berit og Marina. Før teateret spiste vi ved Pook Thaimat og koste oss der i flere timer, før ferden gikk like bort i gata på teater. Tenk det, brannalarmen ble utløst i første akt og vi måtte vente ut på brannvesenet og gjennomsøking av bygget. Men heldigvis ingen brann, uvisst hva som utløste det, muligens røykmaskin på scenen (?) Men det får vi ikke svar på. Det jeg vil si er at avbrekket ikke så ut til å affisere skuespillerne, de var på topp igjen med en gang de gikk ut på scenen. Altså ANBEFALES !

På onsdag denne uka dro vi til Follafoss og besøkte mine foreldre. Fikk servert den kjempegode hjemmelagede pizzaen av mamma, så gikk det slag i slag med god mat / desserter og kaker. Så så vi på noen arveskatter, små nette gjenstander i form av broderte duker fra min oldemor brodert i 1898 og fra min farmor brodert i 1921, så har vi konfirmasjonskortene til farfar fra rundt 1915 og visittkort. Tenk, de hadde visittkort allerede i 1915 på nivå med de jeg husker vi hadde på min konfirmasjon ca.1979. Artig! Så så vi en gammel VHS – videofilm. Tenk vi har levende opptak fra min oldefar (farfarsiden)+ oldemor (farmorsiden). Så er det opptak av alle mine besteforeldre ulike settinger, så kom jaggu meg video fra vårt bryllup, og fra da barna mine var små. Alt finnes på en kassett. Vi har nå rådet pappa til å dra å få videoen inn på CD`er før evt. film kan gå i stykker. Det hadde vært trist. 

Så på torsdag hadde jeg og min mann bryllupsdag, 21 år har vi vært gift. Det ble markert med roser og mer som hører med 🙂 Så har vår bilinteresserte sønn Bendik`s volvo med tøffe felger blitt avbildet gjennom arrangementet Cars and coffe, da det var treff her på Levanger. Uten at jeg er bevandret i de kretser, skal dette være stort visstnok 🙂 Her legges det nå ut et par blogginnlegg før undertegnede går i gang med nødvendige ryddeoppgaver i hjemmet. I morgen går turen opp på setra Roknesvollen i Levanger for å høre på bandet Ljom. Et hyggelig bekjentskap jeg gjorde på samme sted i fjor. De er utrolig dyktige ! De bedriver “seterkauk” , ja du hørte riktig, he-he! Det var nok slikt budeier på setra lokket dyra til seg. Men det låter nydelig, flink hovedvokalist 🙂 

 

Et tablå fra kjøkkenbenken. Jeg liker så godt osteklokka som jeg fant på nettet 

 

Fra peishylla. Ikke behov for vedfyring nå på sommeren, heldigvis, så rosene står seg godt der 🙂

 

Alle hjem har vel et sted de henger nøkler.  Jeg fant denne fine tavlen som jeg syntes hadde et meget viktig budskap og så satte jeg på tre kroker, så ble det nøkkeloppheng

 

#hvaskjerda  #interiør  #interior  #hjem  #home #ting #osteklokke  #kjøkken  #roser  #nøkkeloppheng  #teater  #billetter  #kultar.no  #carsandcoffe  #uke  #opplevelser

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg