02.07.15. Bryllupsdag, 21 år <3 Tenker å overraske mannen som straks kommer hjem fra arbeid :)

I dag har jeg og min mann vært gift i 21 år. Vi har delt mange gleder og sorger sammen, som seg hør og bør. Han er min beste venn og jeg liker å være sammen med han. Vi har fått to sønner sammen og så har mannen min vært en meget god reservepappa for min sønn, som fulgte med inn i forholdet. Så på veien har vi blitt en sønn fattigere, men vi minnes han med glede.

Vi diskuterer ofte store og små hverdagslige ting, og har en fin tone…..nesten hele tiden. Sier som vår kronprins Haakon sa i sin tale til Mette Marit i 2001; “Det er ingen jeg har vært så adrenalin-sint på.” Til gjengjeld er det ingen jeg har ledd så godt i lag med heller. 

Da jeg kom hjem fra arbeid i dag stod det fem langstilkede roser i vase på bordet med kort i. Han husker dagen vår hvert år, snille mannen. Han har vært på jobb i ettermiddag / kveld og straks kommer han hjem fra jobb. Jeg tenker å overraske han. Det er ikke sånn hvert år at jeg styrer lik mye. Men tenkte at i år skulle jeg gjøre litt mer ut av det. Vi har jo ikke møttes i dag. Det blir hyggelig å ta et glass hvitvin og kose oss med reker / loff + avrunde med kake som jeg selv har dekorert. Det får bli så seint det vil selv om jeg skal på arbeid i morgen. Det er ikke hver dag jeg har bryllupsdag. Tenk det solen skinner og jeg har vært inne, bakt, helt frivillig.

 

Tror nok han vil bli overrasket og glad. Reker med tilbehør + vin. Så kake da. Første gang jeg bruker de nyinnkjøpte hjertekakeformene og så er det første gang jeg lager pynt selv. For en uke siden kjøpte jeg meg bakeredskaper for å ordne blomster og blad. Mens rosene har jeg formet for hånd. Jeg har også farget marsipanen selv. Det var da ikke så vanskelig 🙂 Sier som Pippi med alt; “Det har jeg aldri gjort før, så det må jeg prøve”, eller noe slikt var det vel hun sa 🙂

 

 

Et av brudebildene tatt av fotograf Hattrem fra Levanger den dagen i 1994. Med min sønn Steffen som brudessvenn og Ann Kristin, min manns niese som bare var 2 – 3 år som brudepike

 

 

Hjertekakeformer

 

Roser fra mannen

 

#bryllupsdag  #roser  #kake  #samliv  #hygge  #trivsel  

 

4 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med bryllupsdagen som har vært <3 Så kos at du overrasket mannen, og er sikker på at dere fikk en veldig hyggelig kveld. Nydelige kjærlighetskaker du har laget til dere <3
      En hilsen fra Bangkok hvor jeg nå koser meg som bare det <3

    2. passion4lifeandtravel: Tusen takk, ja kvelden ble super! Wow, Bangkok denne gang. Jeg vil inn å kikke på reisebrev fra deg via bloggen. Gleder meg til det 🙂

    3. Gratulerer med dagen i går. Og så fint han husker degt hvert år med roser <3 Du hadde laget en flott overraskelse 🙂 Ble han glad? :--)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg