25.06.15. Interiør, nye gardiner til sommeren og spiseplassen på kjøkkenet

I slutten av forrige uke bestilte jeg meg nye kjøkkengardiner fra nettet. Jeg har gått og ventet på at en stor pakke skulle komme og i dag ankom pakken. Så snedig å bestille på nettet. Det gjør jeg mer og mer, i alle fall klær / sko. Jeg har bare en gang returnert en kjole som var litt vel utringet, ellers har alt passet som jeg har bestilt, en bør kikke på størrelser og måle seg selv. Interiør som gardiner / sengesett / håndduker bestiller jeg også på nett. Et nytt sengesett kom også med pakken i dag. Denne gangen var det fra Ellos, interiør. Jeg har ønsket meg gardiner med sommerfugler på og kikket litt i interiørmagasiner, og sett på nettet under interiør om jeg skulle finne noen. Så falt jeg for disse, og de var attpåtil meget billige. Jeg er ikke så opptatt av merker, og synes egentlig jeg har min egen personlige stil og smak.

Dagen i dag på jobb har vært meget “produktiv” med to asylintervjuer med telefontolk med kartlegging av helse, varighet ca. 3 timer til sammen. Så er det dokumentasjon på PC etterpå i journal. Delvis gjør jeg det underveis også, men det kan være vanskelig å høre tolken og tolken kan ha vanskeligheter med å høre oss, hvis klimpringen på datatastaturet blir for høylydt. Så jeg skriver også delvis på skjemaet med penn, for å etterpå føre inn på PC. Det er ramadan nå for tiden, så folk som har islamsk trosretning hviler mer på dagtid, etter å ha vært mer aktiv på natt med måltider og sammenkomster. Så da blir det stiller enn normalt på mottaket.

Min sønn på 19 år, Bendik har tre jobber for tiden, så han er gjerne borte fra tidlig morgen til sein kveld. Han er på dagtid mellom 07.00 til 15.00 på Kværner som lærling i sveiserfaget. Så spiser han middag hviler litt før han drar til en bonde som er på ferie, og der steller han griser med alt det medfører. Etterpå drar han til en annen bonde som er på ferie og steller med storfe; okser og også kviger + høner / egg. Her har han oppgaver som riving av bygg og annet forefallende som bonden har ført opp på liste over arbeidsoppgaver. Men han har snart ferie og skal sørover på tur med kompiser. Jeg synes han er skikkelig flink !!!

Min mann jobbet overtid i dag og var ikke hjemme før i 20.30-tiden. Han spiste middag på kantina på jobben. Etter at jeg kom hjem fra jobb har jeg laget en nydelig kyllingsalat med linser, hasselnøtter, ananas, isbergsalat, mais, agurk, tomater og paprika. Vi hadde rundstykker til og jeg spiste sammen med min sønn. 

Ja, så ble det tid til et interiørinnlegg på bloggen før jeg kommer med “Del 3, fra Geiranger, reise- / ferietips. Det blir når jeg får en ledig stund. Fordi jeg holder på med et prosjekt utendørs, som jeg vil vise her på min blogg når det blir ferdig. Etter som denne pakken dukket opp i dag, ble det pause i prosjektet. For gardiner må strykes, hele fire sett som jeg må ha til mitt kjøkken,  Så må det ordnes og danderes, er jaggu ikke sikker på om det ble helt riktig opphengt og rullet opp. Men det ser da ikke så verst ut. Vinduene var ikke så skitne så de fikk ingen vask i dag før gardinene kom opp.

 

Slik ble det på kjøkkenet :

 

Fra spisestedet, lyse nye sommerfuglgardiner. Sommerlig 🙂

 

Alltid hyggelig og spennende med pakke i posten. Det ble også nye sengesett (2 stk) til sengen vår, to nye topper på mor, og noe undertøy

 

Det ble ikke så verst. Jeg fant også denne blomsterkrukken i grønt med litt slitt – / rustpreg i vinduet i samme stil som lampene på Staupslia hagesenter i hjembygda.. Den har plass til to orkideer og jeg er meget fornøyd

 

Her et nærbilde

 

Her et av de andre vinduene

 

#hjem  #home  #interiør  #interior  #gardiner  #curtains  #kjøkken  #kitchen  #vindu  #window  #koselig  #cozy  #lyst  #light  #sommer  #summer

4 kommentarer
    1. Så fine gardiner 🙂 Jeg har aldri bestilt interiør på nettet, men jeg har prøvd med klær..Ikke så vellykket for meg, for smått, feil farger enn jeg trodde osv 😀 Jeg liker best å prøve og å se på mønstre og farger og sånn 🙂 Dine gardiner var fine da, og jeg er glad i sommerfugler jeg også 🙂

    2. frodith: Tusen takk, jo ble da bra 🙂 He-he, ja en kan vel bli skuffet også om en ikke tar skikkelig mål på forhånd hvis en kjøper klær. Ja, akkurat det med stoff og kvalitet er vanskelig å se fra bilder. Men har stort sett blitt fornøyd jeg 🙂 Enkelt og langt billigere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg