16.06.15. Ferie – / reisetips – Trollstigen

Etter en nokså rolig dag på jobben i dag, riktig nok ikke helt rolig da; det var en fra IT-avd. i kommunen som kom med de oppdaterte harddiskene til sykepleier- / legekontoret på Staup da klokken var 14.30. Ja, jeg kunne jo ikke før, da jeg hadde en helsesamtale mellom klokken 13.00 og 14.30. med nytilflyttet flyktning til kommunen. For å få PC`ene konfigurert og funksjonibel til legedag i morgen dro vi fra Staup noe på “overtid” klokken 16.00. Jeg som hadde hastverk da jeg hadde et møte med ei som jobber på hotellet ved Stiklestad med oppmøtetid kl. 17.00. Jeg og flere med meg fra Levanger holder på med planlegging av 25 – årsjubileumtil høsten, etter at vi gikk ut fra sykepleierutdannelse ved Innherred Sykepleierhøgskole . Bør jo diskutere opphold, måltider, “kulturelt” innslag og pris. Rakk akkurat å hoppe i dusjen etter å ha slukt en pølse med brød i bilen hjem fra arbeid, så bar det opp til Stiklestad. Møtet gikk greit det og jeg vil i morgen få tilsendt pr. mail et opplegg med priser.

Så hadde jeg avtalt å ta en Magnetentur med en venninne. Møtte jo på Stiklestad med delvis vått hår, i alle fall bak på hodet. Så måtte hjemmom og bruke føner + rettetang før turen gikk til Magneten. på Magneten var vi på klesshopping, og var nærmest innom hver klesbutikk. Endte opp med tre overdeler og noen små søte ting og tang fra butikken Black Design. Nå har jeg spist en liten porsjon med sushi og akkurat landet i sofaen.

Så var det tid for et ferie- / reisetips fra Trollstigen. Det var jo der vi endte opp etter Ålesund, måtte jo kjøre noe tilbake nordover, men må jo ha med seg Trollstigen, når en først er på de trakter. Det er litt nervepirrende med de bratte kurver og slynger på veien. Men du verden for en utsikt og flott opplevelse. På toppen er det jo bygd turistinfo.-senter, suvenirbutikker og cafèer, samt mange gangbroer ned til utsiktspunkter. hvor en får testet høydeskrekken sin, he-he.

 

Slik ser det ut i og over + rundt omkring Trollstigen. Fortalt med egne bilder:

 

“Sjøla” i naturskjønne omgivelser


 

Så tar vi fatt på turen opp Trollstigen

 

Flott utsikt fra bilvinduet

 

Se hvordan veien slynger seg opp

 

 

På toppen finner en dette flotte turistanlegget med restauranter og husflid- og salgsvarer + suvenirer

Flott i fjellheimen

 

Vi møtte en syklist helt nede ved oppstigningen. Tenk det sykle opp Trollstigen, ikke for mine føtter å tråkke til med det i alle fall. Det står respekt av det !

 

“Women in red” ut på broen mot grønnblått fjellbekkvann, vakkert

 

På utkikksposten

 

Upåklagelig utsikt over Romsdalen

 

Mektig natur

Jo, jeg våget meg ut på platået med “glassveranda”, litt sug i magen


#foto  #photo  #fotografi  #photography  #bilde  #picture  #natur  #nature  #Norge  #Norway  #Trollstigen  #Trollheimen  #Romsdalen  #utsikt  #vei  #oppstigning  #vakkert

 

2 kommentarer
    1. Trollstigen har jeg vært da jeg var barn, men hadde vært gøy å dra igjen nå 🙂 som voksen 🙂 Kjempefine bilder som frister til en liten tur 🙂

    2. frodith: Takker så mye ! Jeg var der også som barn, men turen ga meg enda mer denne gang, i form av opplevelser. Den gang da jeg var et barn var jeg mest opptatt av om de solgte is på toppen, he-he! Men jeg husker jeg syntes det var skummelt å kjøre bil opp der da. Absolutt verdt et besøk når en er voksen nok til å ta innover seg opplevelsen med alle sanser. Vi i Norge er svært heldige med slik en natur rundt oss 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg