05.06.15. Glad, uansett vær :) God helg !

I dag startet jeg dagen med et møte med Mr. Snikk & herr Snakk (se bildet). Så blir en så glad inni seg når en møter slike humoristiske sjarmører til sein frokost. Nå skinner faktisk solen her et kort øyeblikk. Så er det jaggu meg helg igjen, yeeehhh. Det har den seneste tid stort sett vært innevær her i Trøndelag. I alle fall om du ikke er vanntett da. Surt og kaldt er det også. Ja, jeg vet, det finnes ikke dårlige klær osv……. Men selv har jeg valgt inneliv for det meste. I det siste har jeg redigert en del fotoer jeg har tatt. Med redigering så mener jeg at jeg har skrudd på farge, kontrast, beskåret og evt. fjernet “grums” som ikke trenger å være med. Jeg har konsentrert meg om feriebilder fra reiser, og vil ganske så snart vil vise det beste på bloggen fra enkelte steder både i inn- og utland. Det vil ligge under tips til ferietur. 

Jeg nevner at jeg har valgt å ikke være med på musikkteaterstykke “Flyktningelosen”. Men ønsker alle med Marte Hallem i spissen, lykke til! Jeg tror det blir et meget bra stykke å gå mann av huse for å se. Så løp og kjøp billetter! Ellers tror jeg også “Which, witch” i Levringslåven kommer til å fenge. Så løp og kjøp billetter også her. Når feriepenger kommer om noen dager, om ikke før, så bestill billetter til to fine musikaler i Verdal med premierer den 11.- og 12. juni. 

Til neste helg drar jeg og min mann på tur til Trondheim med noen venner. Hotell for en natt og bord for bespisning på restaurant er allerede booket. Så vil jeg også booke billetter til teater så klart !  🙂 

Været får være som det vil det. Jeg er like glad uansett vær jeg. Når en opprinnelig er fra Verran, og “Verre enn været i Verran” osv…… en sang laget av Otto Nilsen i sin tid, er jo det naturlig 🙂

 

  Mr. Snikk & Herr Snakk, hjemmebakt brødskive med humoristisk pålegg. Bruker aldri smør, men unner meg majones 🙂

 

 

En blir jo glad bare i utsikten. Her et bilde av regnbue innimellom regnskurer tatt for et par dager siden. Vakker stemning. 

 

 

Slik så det ut rett før jeg satte meg ned for å skrive dette blogginnlegget.

Ikke rart jeg har det godt !

 

#toveview #foto  #photo #fotografi  #photography  #bilde  #picture  #natur  #nature  #Norge  #Norway #stemning #vær  #brødskive  #pålegg  #grønt 

 

6 kommentarer
    1. frodith: Ja, ikke sant ! Neste helg blir definitivt bra, ingen tvil, med godt reisefølge 🙂 Ja, behagelig. Men i Trondheim var nesten alle hoteller booket til neste fredag, så det sjer mye der den helga, Så nå skal vi bo på et hotell jeg aldri har bodd på før, men det ligger ikke så verst sentralt til. Ja, naturen har jeg rundt meg 🙂

    2. For et vakkert vær du har hatt da! Vi har fint i Bergen i dag da, og hadde ganske så bra vær i går, så herlig.
      Fine skiver, alt smaker mye bedre når det ser godt ut.

    3. Mr snikk snakk var stilige 🙂 Morsommere å spise når man gjør litt ut av det. Du er like sjelden på blogg som meg du ser jeg. Men det er fint man kan bla seg tilbake å se 🙂
      Nydelige bilder du har tatt 🙂 Håper du får en kjempefin helg 🙂 Vi har hatt besøk fra Trøndelag denne uka og det var klaging over bare regn. Har dere bedre vær nå?

    4. Åse Helen: Takk ! Ja, jeg er nok ikke så ofte på bloggen. Det er litt opp og ned med det. Da jeg var med på en fotoutfordring var jeg daglig innom og oppdaterte. Men ellers kan det gå dager i mellom. Så koselig med besøk fra Trøndelag. Det var vel “værflyktninger” vil jeg tro, he-he. Nei, sommerværet er ikke noe å skryte over. Iskaldt fortsatt her og med den ene regnbygen etter den andre. Det skal visstnok bli fint i slutten av juli, og det passer ikke så dumt fordi jeg begynner ferie først rundt 20.juli. Så jeg er optimist 🙂

    5. MariaExpressen: Ja, “personlige brødskiver” smaker godt, takk 🙂 Når det gjelder været her i Trøndelag så kan jeg ikke skryte. Skikkelig iskaldt. Vi fyrer i ovnen. Så avløser den ene regnbygen den andre. En og annen gang glimter sola til, men ser ut til at den er noe “beskjeden”, fordi den gjemmer seg godt he-he 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg